Info

ANUNŢ DE SELECŢIE PENTRU POZIŢIA DE DIRECTOR GENERAL AL SOCIETĂŢII OPERATORUL PIEŢEI DE ENERGIE ELECTRICĂ ŞI DE GAZE NATURALE “OPCOM” S.A.

Advertorial

ANUNŢ DE SELECŢIE  PENTRU POZIŢIA DE DIRECTOR GENERAL...

Autor: Publicitate

11.03.2025, 08:00 273

SOCIETATEA OPERATORUL PIEŢEI DE ENERGIE ELECTRICĂ ŞI DE GAZE NATURALE “OPCOM” S.A. anunţă declanşarea procedurii de recrutare şi selecţie de candidaţii pentru nominalizarea în vederea numirii Directorului General al Societăţii OPCOM S.A.

Procesul de recrutare şi selecţie are ca scop identificarea, recrutarea şi selectarea celui mai potrivit candidat pentru ocuparea postului de Director General ţinând cont de specificul şi complexitatea activităţii societăţii, cat si de obiectul principal de activitate al acesteia.

Acest proces de selecţie se derulează în conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.111/2016, cu modificările şi  completările ulterioare (O.U.G. nr.109/2011) şi cu cele ale Hotărârii Guvernului nr.639/2023 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice (H.G. nr. 639/2023) si are la baza ”Scrisoarea de aşteptări necesară selecţiei şi evaluării membrilor consiliului de administraţie şi directorilor OPCOM SA pentru perioada 2024-2028”, document aprobat prin Ordinul SGG nr. 559/04.06.2024, respectiv prin Hotărârea AGA nr.8/08.07.2024 şi Hotărârea AGA nr.11/13.11.2024.

  1. CERINŢE/CONDIŢII DE PARTICIPARE CE SE IMPUN A FI ÎNDEPLINITE/ÎNTRUNITE DE CANDIDAŢI

în raport cu specificul şi complexitatea activităţii societăţii, cât şi cu obiectul principal de activitate al acesteia ”Cod CAEN 6611 – administrarea pieţelor financiare”, candidaţii trebuie să întrunească în mod obligatoriu şi cumulativ, următoarele condiţii/cerinţe:

  1. au studii superioare[1] în domeniul ştiinţelor economice şi/sau inginereşti (cel puţin echivalent ISCED 7) absolvite în cadrul unei instituţii de învăţământ superior;
  2. deţin experienţă în domeniul studiilor superioare absolvite de cel puţin 14 ani şi au cel puţin 20 ani vechime în muncă;
  3. au experienţă de cel puţin 12 ani în activitatea de conducere[2] a unor întreprinderi publice ori societăţi din sectorul privat;
  4. calitatea de director general al societăţii pentru care a aplicat nu este de natură a atrage o stare de incompatibilitate sau conflict de interese;
  5. nu se află în niciuna dintre situaţiile prevăzute la art. 4, art. 12 alin. 3), art. 36 alin. 7) din  O.U.G. nr.109/2011 cu completările şi modificările ulterioare;
  6. nu se află în perioada de interdicţie de 3 ani de a exercita o funcţie publică din cele prevăzute de art. 1 din Legea nr. 176/2010 privind integritatea în exercitarea funcţiilor şi demnităţilor publice, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 144/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Integritate, precum şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare;
  7. nu au fost condamnaţi(te) definitiv printr-o hotărâre judecătorească pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie şi de serviciu, infracţiuni contra înfăptuirii justiţiei, infracţiunii de fals, infracţiunii contra patrimoniului, pentru infracţiunile prevăzute de Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanţării terorismului, cu modificările şi completările ulterioare, sau pentru infracţiunile prevăzute de Legea nr. 85/2014 privind procedurile desăvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibile cu exercitarea funcţiei;
  8. nu au făcut poliţie politică, aşa cum este definită prin lege;
  9. au capacitate deplină de exerciţiu;
  10. sunt apţi din punct de vedere medical;
  11. nu au înscrisuri în cazierul fiscal;
  12. nu au înscrisuri în cazierul judiciar;
  13. îndeplinesc toate condiţiile şi criteriile prevăzute în O.U.G. nr. 109/2011 şi în H.G. nr. 639/2023;
  14. dau dovada de integritate prin asumarea condiţiilor de obţinere a certificatului ORNISS la nivelul solicitat de societate (Legea nr. 182/2022 privind protecţia informaţiilor clasificate, ale Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate din România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 585/2002 şi ale Normelor privind protecţia informaţiilor clasificate ale Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord în România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 353/2002).
  1. CRITERII DE SELECŢIE

Criteriile de selecţie sunt diferenţiate în următoarele grupe:

Competenţe - competenţe specifice sectorului de activitate a întreprinderii publice, competenţe profesionale de importanţă strategică, competenţe de guvernanţă corporativă, competenţe sociale şi personale, experienţă pe plan local şi internaţional, aliniere cu scrisoarea de aşteptări;

Trăsături - reputaţie personală şi profesională, independenţă, integritate, expunere politică, abilităţi de comunicare interpersonală, orientare către rezultate, capacitate de sinteză;

Alte criterii - rezultatele economico-financiare ale întreprinderilor în care candidatul şi-a exercitat mandatul de administrator sau de director, înscrieri în cazierul fiscal şi judiciar, egalitate de gen.

Criterii de selecţie ce constituie avantaj în procesul de selecţie:

  • absolvirea de studii de master, doctorat sau postuniversitare;
  • experienţă în relaţia cu autorităţile publice, autorităţile de reglementare şi supraveghere din domeniul de activitate al societăţii;
  • experienţă în realizarea unor investiţii sau proiecte în domeniul de activitate al societăţii;
  • experienţă în comunicarea şi relaţia cu investitorii;
  • experienţă în formarea, coordonarea şi dezvoltarea echipelor/colectivelor de personal şi planificarea succesiunii în cadrul acestora;
  • experienţă în domeniul audit, economic, contabilitate, financiar sau juridic, managementul riscului;
  • experienţă în domeniul energetic;
  • experienţă în relaţia cu instituţiile europene.

Evaluarea candidaţilor se face prin metoda analizei documentelor din dosarul de candidatură, metoda analizei informaţiilor suplimentare faţă de cele din dosarul de candidatură solicitate de comisa de selecţie şi nominalizare, în scris, pentru a revizui, îmbunătăţi şi valida acurateţea punctajului, metoda analizei declaraţiei de intenţie, metoda verificării referinţelor oferite de candidaţi, metoda verificării activităţii desfăşurate anterior de candidaţi, metoda observării comportamentale a candidaţilor pe parcursul interviului organizat de Comisia de selecţie, prin raportare la Profilul postului şi prin raportare la indicatorii ce descriu competenţele care sunt criterii de selecţie a candidaţilor conform documentelor anterior menţionate, metoda integrării rezultatelor analizei declaraţiilor de intenţie formulate pe baza Scrisorii de Aşteptări de către candidaţi şi metoda interviului organizat având în vedere dosarul de candidatură, profilul candidatului, declaraţia de intenţie a candidatului.

  1. DEPUNEREA DOSARELOR DE CANDIDATURĂ

Dosarul de candidatură se depune până la data limită de 14 aprilie 2025, ora 17:00,  în format letric (pe suport de hârtie) la Registratura Societăţii OPCOM S.A., din Bucureşti, Bulevardul Hristo Botev 16-18, Sector 3, Cod poştal 030236 şi, în mod obligatoriu, în format electronic, la adresa de email selectie@opcom.ro.

Dosarul în format letric

Dosarele de candidatură pe suport de hârtie vor fi depuse în plic închis şi sigilat, pe care se va menţiona următorul text: „Candidatură Director General al OPCOM S.A. [Numele şi Prenumele candidatului]”.

Dosarul în format electronic

Dosarele de candidatură în format electronic se transmit la adresa de e-mail selectie@opcom.ro, cu menţiunea în subiectul mesajului a următorului text: „Candidatură Director General al OPCOM S.A. / [Numele şi Prenumele candidatului]”. 

Reguli obligatorii pentru depunerea dosarelor de candidatură:

  • Mesajele e-mail pentru depunerea dosarului în format electronic, cât şi documentele ataşate vor trebui să conţină, în mod obligatoriu, numele şi prenumele candidatului (de exemplu „CV Popescu Ion”);
  • Formularele F1-F5 şi CV-ul din dosarul în format electronic vor fi transmise ca fişier de tip PDF (extensie .pdf), cât şi ca fişier editabil (extensie .docx);
  • Copiile documentelor solicitate vor fi scanate şi transmise ca documente separate, având în titlu tipul documentului, numele şi prenumele candidatului – de exemplu ”Diploma licenţă Popescu Ion” sau ”Extras REGES Popescu Ion”;
  • Dosarele în format electronic NU vor fi transmise prin aplicaţii de transfer de fişiere (de ex: WeTransfer sau alte aplicaţii similare) – în cazul în care dimensiunea dosarului depăşeşte capacitatea mesajului, se vor transmite mai multe mesaje succesive numerotate;
  • Dosarele în format electronic vor fi transmise până la aceeaşi dată şi oră stabilite pentru depunerea dosarului de candidatură în format fizic;
  • Toate documentele prezentate în dosarul de candidatură vor fi în limba română. Documentele redactate într-o limbă străină se depun în copie certificată, însoţită de traducerea legalizată, efectuată de un traducător autorizat;
  • Pentru studiile efectuate în străinătate se vor depune echivalările acestora, după caz.
 
  1. DOCUMENTE NECESARE PENTRU DEPUNEREA CANDIDATURII

Dosarele de candidatură vor conţine în mod obligatoriu următoarele documente:

  1. Opis documente (numai în dosarul pe suport de hârtie);
  2. Curriculum vitae;
  3. Adeverinţă medicală cu menţiunea „apt de muncă”;
  4. Copii:
  1. Copia actului de identitate;
  2. Copia certificatului de cazier judiciar;
  3. Copia certificatului de cazier fiscal;
  4. Copia certificatului de căsătorie sau a altor acte, doar în cazul în care numele de pe actele depuse este diferit de cel de pe actul de identitate;
  5. Copia diplomei de studii superioare de lunga durata ( absolvite cu diploma de licenţă si diploma de master sau echivalentă);
  6. Copii ale diplomelor de absolvire a altor cicluri de studii universitare (dacă este cazul) – alte programe de licenţă, programe de master, doctorat, MBA. Nu se vor transmite copii ale diplomelor sau ale certificatelor de participare la programe de formare de scurtă durată;
  7. Copii ale documentelor care dovedesc experienţa profesională cerută (extras Reges/Revisal, copie carnet de muncă dacă este cazul), contracte de mandat/management, adeverinţe eliberate de angajatori, certificat constatator eliberat de ONRC, documente din care să reiasă rezultatele economico-financiare ale întreprinderilor în care candidatul şi-a exercitat mandatul de administrator sau de director, alte documente însuşite prin semnătură şi ştampilă de emitent care să ateste contribuţia directă a candidatului la îmbunătăţirea performanţelor financiare ale societăţilor pe care le-a administrat/condus etc.
  1. Formulare:
  1. F1 - Cererea de înscriere;
  2. F2 - Declaraţie pe propria răspundere privind conformitatea documentelor şi informaţiilor prezentate în dosar, lipsa conflictului de interese şi a situaţiilor de incompatibilitate.
  3. F3 - Acordul cu privire la obţinerea de date în vederea verificării informaţiilor.
  4. F4 - Consimţământ de prelucrare a datelor cu caracter personal.
  5. F5 - Declaraţia de interese.

Modelele de formulare pot fi descărcate de pe pagina de internet www.opcom.ro.

  1. ALTE INFORMAŢII

Comunicarea cu candidaţii

Pe întreg parcursul acestui proces de selecţie, comunicarea cu candidaţii se va face prin mijloace electronice. Lista lungă, lista scurtă şi propunerile de nominalizare au caracter confidenţial şi nu vor fi publicate; rezultatele obţinute de candidaţi pe fiecare din etapele procesului de selecţie le vor fi comunicate acestora individual în modalităţile descrise mai sus.

Protecţia datelor personale

Acest proces de recrutare şi selecţie descris în detaliu mai sus, se va desfăşura conform Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal.

Prezentul Anunţ de selecţie, precum şi toate formularele necesare candidaţilor în cadrul procedurii, sunt publicate şi pot fi accesate din pagina principala de internet a OPCOM SA, accesibila la adresa www.opcom.ro, secţiunea „Procedura Selecţie Director General OPCOM/Guvernanta Corporativa”.



[1] Prin studii superioare se înţelege studii universitare realizate şi absolvite în baza unor programe cel puţin la nivel Ciclul II sau echivalent (ISCED 7).

[2] Prin activitatea de conducere se înţelege orice activitate cu atribuţii de administrare şi/sau coordonare şi/sau conducere.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels