Info

Beatrice Chiş, ETi International Marketing Director: ETi este un business care s-a adaptat constant şi a crescut prin inovaţie şi flexibilitate

PUBLI-INTERVIU

Beatrice Chiş, ETi International Marketing Director: ETi...

Autor: Publicitate

02.11.2022, 09:00 361

Un business de familie, pornit în urmă cu mai bine de 60 de ani, ETi este acum o companie cu o prezenţă internaţională puternică, cu produse comercializate în peste 40 de ţări ale lumii. O dată cu dezvoltarea businessului, cu o viziune sănătoasă şi solidă, sustenabilitatea a devenit un pilon important de creştere pentru companie. Beatrice Chiş – ETi International Marketing Director povesteşte despre demersurile grupului ETi în domeniul sustenabilităţii, precum şi despre tendinţele care marchează viitorul industriei dulciurilor.

Ce rol joacă sustenabilitatea în ecosistemul businessului ETi?

Punem sustenabilitatea în centrul preocupărilor noastre atât în materie de producţie, cât şi în privinţa ambalajelor. În cei peste 60 de ani în industria alimentară, ETI a investit atât în dezvoltarea de tehnologii de producţie performante şi produse inovatoare, cât şi în studii care să ne ajute să identificăm cei mai buni paşi din strategia 3R pentru Reducerea, Reutilizarea şi Reciclarea ambalajelor. Echipamentele noastre de producţie îndeplinesc toate standardele pentru respectarea normelor de protecţie a mediului. Suntem atenţi şi la impactul pe care ambalajele noastre îl au asupra mediului. Aproape toate ambalajele de hârtie din portofoliul global ETI sunt reciclabile (99,8%), iar în categoria ambajajelor din plastic rata de reciclabilitate variază între 75% şi 95%. În 2021, am redus cu peste 28 de tone cantitatea de plastic folosită anual şi cu 679 de tone cantitatea de hârtie folosită pentru ambalaje. Totodată, acordăm o deosebită atenţie şi felului în care gândim forma şi designul ambalajelor astfel încât să corespundă tuturor situaţiilor şi nevoilor de consum, de la ambalaje individuale pentru porţii mici care permit un control mai eficient al cantităţii de calorii consumate, până la soluţii multipack, care reduc cantitatea de plastic şi hârtie.

Ce parteneriate aţi dezvoltat în direcţia sustenabilităţii?

De mai mulţi ani, prin intermediul biscuiţilor din portofoliul grupului ETi, derulăm un amplu parteneriat cu World Wide Fund (WWF) for Nature Turcia. Parteneriatul a fost dezvoltat pe principiul susţinerii agriculturii sustenabile, în rândul fermierilor din Turcia, îndeosebi în ceea ce priveşte cultivarea grâului, care reprezintă o materie primă de bază în producţia noastră de biscuiţi. Acest lucru este extrem de important deoarece grâul este una dintre sursele primare de siguranţă alimentară pentru miliarde de oameni, fiind cel mai consumat produs agricol din lume. Alături de WWF Turcia, punem accent şi pe eficienţa irigării câmpurilor, protejarea resurselor naturale şi economisirea apei în procesul de cultivare a cerealelor. 

Două dintre primele iniţiative ale acestui parteneriat au vizat traininguri pentru 200 de fermieri şi implementarea unui sistem modern de irigaţii în Bazinul Konya, grânarul Turciei, ce a contribuit la reducerea consumului de apă cu aproximativ 24 de milioane de litri. Un alt proiect a pornit de la analizarea efectelor schimbărilor climatice globale asupra agriculturii şi diversităţii biologice, iar ulterior s-a axat pe susţinerea agriculturii sustenabile prin iniţiative pentru protejarea terenurilor agricole şi traininguri dedicate fermierilor.

Aveţi mai multe unităţi de producţie, printre care una şi în România. Cât aţi investit în dezvoltarea acesteia şi care sunt standardele tehnologice cu care este dotată?

Fabrica ETi din apropiere de Craiova este cea mai nouă şi una dintre cele mai performante din cadrul grupului ETI, dotată cu unele dintre cele mai avansate tehnologii de fabricaţie din domeniu, conforme cu standardele de mediu ale momentului. Inaugurată în urmă cu câţiva ani cu un buget de peste 50 de milioane de euro, este prima fabrică ETi din Uniunea Europeană şi cea mai mare investiţie din industria alimentară din România în ultimele trei decenii.

Aţi investit în inovaţii tehnologice, ce ne puteţi spune despre inovaţiile în materie de produs?  

ETi este o companie axată pe inovaţie şi calitate, doi dintre pilonii pe care ne-am bazat creşterea. Am lansat inovaţii precum  ETi Dare, batonul de napolitană cu ciocolată neagră, şi ETi Milk Burger, produsul cu formă unică, produse care au primit deja multiple distincţii de-a lungul timpului, oferite atât de retaileri, cât şi de consumatori. Sunt doar două dintre exemplele recente care arată importanţa pe care o acordăm inovaţiei. Nu ne oprim, avem multe alte planuri în dezvoltare şi vom continua să ne surprindem plăcut consumatorii din întreaga lume cu al nostru ”Taste of Happiness”.

Care sunt principalele provocări cu care vă confruntaţi în prezent şi cum le faceţi faţă?

ETi este un business care s-a adaptat constant şi a crescut prin inovaţie şi flexibilitate. Sunt atuuri pe care mizăm în continuare şi ne mândrim cu faptul că nu doar ne adaptăm, ci reuşim să găsim oportunităţi care să ne plaseze în poziţia de lider, fie că este vorba despre game de produs inovatoare, fie de noi categorii sau noi trenduri de consum.

Alimentaţia echilibrată se află, în prezent, în topul preocupărilor consumatorilor, prin urmare avem grijă să răspundem cât mai bine acestei nevoi prin lansări de produse în linie cu această tendinţă. În 2022, am lansat noua gamă de biscuiţi din cereale integrale, extinzând astfel portofoliul mărcii DARE. Noii biscuiţi au în compoziţie cereale integrale, care provin din culturi controlate şi sustenabile, şi fibre dietetice, care sprijină sistemul digestiv, fiind un element extrem de important al alimentaţiei zilnice. Biscuiţii DARE Whole Wheat au un conţinut redus de grăsimi şi nu au adaos de conservanţi sau coloranţi artificiali. Toate acestea îi fac să fie combinaţia perfectă între gustul excelent al ciocolatei savuroase cu lapte sau al ciocolatei negre, această combinatie fiind motivaţia principală de cumpărare în categoria dulciurilor, şi compoziţia valoroasă nutriţional.


Advertorialele de pe zf.ro sunt marcate cu (P), Advertorial, Articol cu conţinut publicitar sau Opinia Specialistului.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO