Info

Comerţul online transfrontalier, următorul pas în extinderea businessului: PayU HUB deschide drumul spre 2,3 miliarde de potenţiali consumatori

Comerţul online transfrontalier, următorul pas în...
19.10.2018, 08:00 834

Piaţa globală de comerţ electronic este în continuă creştere. În Europa, numeroase ţări înregistrează creşteri reprezentative, iar apetitul companiilor şi al consumatorilor pentru vânzarea şi achiziţia online se văd în statistici.

Doar în România, piaţa de comerţ electronic a crescut cu circa 40% în 2017, cea mai mare creştere la nivelul UE, potrivit raportului publicat de Ecommerce Europe.

Mediul de business online românesc se dezvoltă din ce în ce mai mult. Numărul estimat de magazine online este de 7.000, dintre care 5.000 încă sunt active, iar din ce în ce mai mulţi jucători investesc în creşterea calităţii serviciilor oferite cumpărătorilor, de la personalizarea ofertelor şi până la livrare.

Pentru anul acesta, PayU estimează că piaţa de e-commerce va ajunge la 3,5 miliarde de euro, în timp ce plăţile online vor reprezenta circa 16% din totalul plăţilor, în creştere cu aproximativ 2 procente faţă de anul anterior.

Plăţile online prind avânt în rândul preferinţelor consumatorilor, nu doar pentru a-şi cumpăra produsele de la comercianţii locali, ci şi transfrontalier. 

Peste 7 din 10 cumpărători online români declară că aleg să cumpere din afara ţării datorită ofertelor mai bune sau a brandurilor pe care nu le găsesc local, în timp ce 6 din 10 menţionează că preţurile mai accesibile sunt un factor decisiv în acest caz, potrivit studiului global E-shopper barometer 2017, realizat de DPD Group.

Aceste statistici, alături de datele PayU care arată că, în prezent, aproximativ 1 din 4 păţi online cu cardul se efectuează utilizând carduri bancare emise în afara României, au lăsat loc pentru un nou trend „fierbinte” pe piaţă: comerţul transfrontalier. 

Deşi un trend global, această oportunitate nu este încă fructificată în România pe cât ar trebui - Raportul DESI 2018 (Indicele Economiei şi Societăţii Digitale) arată că doar 1.8% din IMM-urile din România au vânzări online transfrontaliere, fiind pe ultimul loc din UE. Provocările care pot sta în calea extinderii transfrontaliere sunt distanţa, problemele de infrastructură, diferenţele culturale şi sociale în ceea ce priveşte abordarea consumatorilor şi impedimentele juridice şi fiscale. Însă reuşita aduce rezultate pe măsură: datele PayU arată că magazinele online din portofoliul companiei care şi-au extins afacerea în afara graniţelor ţării au înregistrat vânzări care au contribuit chiar şi cu 50% la cifra lor de afaceri. 

Pentru a ajuta comercianţii români să-şi extindă afacerea în afara graniţelor ţării, PayU, divizia fintech a grupului multinaţional media şi de internet Naspers, a dezvoltat PayU HUB - o platformă globală pentru plăţi online fără frontiere. Prin integrarea unică cu interfaţa API, comercianţii au acces la 2.3 miliarde de potenţiali clienţi noi de pe pieţele cu creşteri importante precum Asia, Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu, India, Africa şi America Latină. Iar acesta nu este singurul avantaj. Principalul beneficiu este garantarea unei conversii mai mari pentru magazinele online. În plus, plăţile pot fi procesate prin intermediul centrelor locale, lucru favorabil atât pentru clienţi, cât şi pentru comercianţi.

"Nu este atât de greu precum poate părea să vă extindeţi afacerea într-o ţară complet diferită, aflată la o distanţă mare. Un atu important este să aveţi alături un partener global, cu experienţă în abordarea locală, care să vă ajute în tot acest proces. PayU face paşi puternici în acest sens, oferind comercianţilor posibilitatea extinderii transfrontaliere prin intermediul platformei noastre PayU HUB şi al echipelor locale prin care au acces la know-how-ul şi expertiza noastră în domeniul plăţilor online", Marius Costin, Country Manager PayU România.

Comercianţii români pot accesa astfel pieţe emergente în care comerţul electronic creşte exponenţial, chiar şi cu 20% pe an. Extinderea transfrontalieră ajută şi atragerea unei noi categorii de clienţi şi chiar a viitorilor clienţi, 90% din populaţia globală sub 30 de ani trăind în pieţe emergente. Veniturile cresc automat şi businessul se dezvoltă.

Specialiştii estimează că valoarea comerţului online transfrontalier va ajunge la 1 trilion de dolari până în 2020. Aproximativ două treimi din această sumă se aşteaptă să vină din pieţele emergente, precum: America Latină, Europa, Africa, Asia şi Orientul Mijlociu.

"Fie că magazinele online aleg să îşi extindă business-ul într-o ţară învecinată sau pe o altă piaţă emergentă interesantă în care comerţul online înregistrează creşteri semnificative, este important să înţeleagă că extinderea transfrontalieră nu mai este o opţiune, ci o necesitate pentru comercianţii care doresc să prospere pe piaţa comerţului digital fără frontiere", Marius Costin, Country Manager PayU România.

Pe lângă soluţia PayU HUB, PayU susţine comercianţii care îşi doresc să ducă businessul la un alt nivel şi să îşi crească veniturile oferindu-le expertiză în plăţile online din diverse pieţe şi o abordare locală eficientă.

Articol cu conţinut publicitar 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO