Info

Covid-19 impune noi standarde. Organizaţia globală NSF susţine companiile prin validarea implementării procedurilor de siguranţă sanitară, prin programul „Checked by NSF”

Articol cu conţinut publicitar

Covid-19 impune noi standarde. Organizaţia globală NSF...

Autor: Publicitate

10.11.2020, 12:00 4132

Supermarketurile, magazinele din mall-uri, hotelurile, clădirile de birouri, muzeele, clinicile medicale, fabricile – toate au devenit, de mai bine de jumătate de an deja, locuri în care atenţia acordată igienei şi siguranţei sanitare şi-au dublat importanţa. Cei care le tranzitează îşi activează automat simţul precauţiei, iar proprietarii tuturor acestor facilităţi investesc mult timp, dar şi mulţi bani, pentru a se asigura că nimic nu scapă rigorilor de igienă.

Pentru a acorda un plus de credit imobilelor frecventate adesea, compania americană NSF, o organizaţie globală care activează pentru susţinerea sănătăţii şi a siguranţei publice, a dezvoltat „Checked by NSF”, un program care ajută companiile să comunice angajamentul lor privind cele mai bune practici şi ghiduri în reducerea riscului de răspândire a Covid-19 în rândul clienţilor şi al angajaţilor.

„«Checked by NSF» înseamnă că organizaţiile participante au lucrat direct cu profesioniştii din domeniul sănătăţii publice ai NSF pentru a pune în aplicare măsuri adecvate pentru a reduce la minimum riscul de îmbolnăvire cu Covid-19 pentru angajaţi, clienţi şi furnizori”, spune Giorgiana Jelescu, Managing Director NSF România.

Compania NSF a fost fondată în 1933 în Statele Unite ale Americii, având scopul de a proteja şi îmbunătăţi sănătatea umană. Este o organizaţie independentă care oferă servicii de testare, audit şi certificare în 180 de ţări. În România, NSF este prezentă din 2014 şi a dezvoltat parteneriate cu majoritatea retailerilor internaţionali prezenţi pe piaţa locală, dar şi cu marii jucători din industria HoReCa.

„NSF oferă expertiză tehnică în dezvoltarea programelor de management al riscurilor, dezvoltarea produselor marcă proprie, expertiza etichetării produselor FMCG, traininguri de specialitate, audit de secundă parte şi analize senzoriale”, adaugă Giorgiana Jelescu.

Din cauza restricţiilor de călătorie impuse de pandemie, serviciile de certificare şi audit de secundă parte au fost cele mai afectate în ultimele luni, însă, graţie tehnologiilor disponibile dezvoltate de NSF, organizaţia a reuşit să-şi susţină clienţii pe parcursul acestei perioade, prin efectuarea auditurilor la distanţă.

Primii beneficiari ai programului „Checked by NSF” au fost marile lanţuri internaţionale de hoteluri şi restaurante, dar uşile sunt deschise pentru orice companie care operează activităţi de producţie, unităţi de cazare sau restauraţie, comerţ, activităţi care implică interacţiunea angajaţilor, a clienţilor, a furnizorilor, activităţi recreative, muzee. În România, au beneficiat de program până acum hotelurile din grupul Louvre Hotels, sub brandul Golden Tulip.

„O companie este eligibilă pentru obţinerea validării «Checked by NSF» după ce a parcurs cu succes primele două etape ale programului, respectiv a demonstrat implementarea şi aplicarea corectă a procedurilor actualizate, iar rezultatele auditului confirmă acest lucru.”

Programul are în total trei faze. În prima, se evaluează procedurile interne cu privire la măsurile de prevenire a infectării şi răspândirii Covid-19, se stabileşte dacă este nevoie de îmbunătăţirea lor sau dacă este necesară elaborarea unora noi. Această etapă este coordonată de un lead expert.

În etapa a doua, după implementarea corectă şi aplicarea procedurilor, se efectuează un audit în fiecare locaţie, pentru a verifica modul în care procedurile Covid-19 sunt aplicate şi implementate. Spaţiile care obţin un rezultat pozitiv în urma acestui audit primesc un sticker pe care îl pot aplica pe uşa frontală. Fiecare sticker are un cod QR unic, care îi direcţionează pe angajaţi şi pe clienţi către pagina NSF pe care sunt listate toate unităţile validate de NSF. Validarea NSF este valabilă timp de şase luni, iar auditurile sunt efectuate de auditori specializaţi şi instruiţi.

Faza a treia este una de îmbunătăţire continuă a procedurilor, astfel că, după cele şase luni de valabilitate, se face o nouă evaluare, care va prelungi automat validarea cu încă şase luni. Reevaluarea se realizează prin acelaşi audit, per locaţie.

„Utilizând îndrumările NSF specifice sectorului, instrumentele de implementare a programului şi chestionarele de verificare, o companie poate eficientiza dezvoltarea şi implementarea protocoalelor Covid-19. În plus, poate urmări progresul şi poate oferi o experienţă pozitivă şi consistentă, care consolidează încrederea angajaţilor şi asigură revenirea clienţilor.”

În implementarea programului „Checked by NSF”, compania s-a ghidat şi după unele studii efectuate în Marea Britanie, care arată că 80% dintre respondenţi ar fi pregătiţi să-şi reia activităţile din perioada pre-Covid-19, dacă măsurile implementate de companii ar fi validate de un organism extern, obiectiv.

„Companiile din România au înţeles importanţa unei validări externe de terţă parte, a unui organism obiectiv, care să le acorde suport de specialitate, pentru a se asigura că toate eforturile depuse în combaterea răspândirii Covid-19 sunt eficiente, reuşind astfel să convingă atât propriii angajaţi, cât şi clienţii că îşi pot continua activitatea în condiţii de siguranţă”, mai spune Giorgiana Jelescu.

În aceste vremuri tulburi şi incerte, orice fărâmă în plus de siguranţă este preţioasă, aşa că o evaluare care să ateste că locaţiile în care ajungem respectă toate rigorile este un atu pentru orice companie.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO