Info

De aproape trei decenii, belgienii de la Deceuninck pariază pe România: prin partenerii locali, ferestrele cu profile Deceuninck ajung pe pieţele de top din Italia, Belgia, Franţa şi Germania

Publi-interviu

Legendă foto: Ovidiu Cilibiu, Sales Manager Deceuninck pentru Romania & Moldova: Urmărind modelul european, şi Deceuninck investeşte în România, înregistrând creşteri constante ale cifrei de afaceri

Legendă foto: Ovidiu Cilibiu, Sales Manager Deceuninck pentru Romania & Moldova: Urmărind modelul european, şi Deceuninck investeşte în România, înregistrând creşteri constante ale cifrei de afaceri

Autor: Publicitate

29.05.2024, 09:00 333

Deceuninck, producător de profile din PVC pentru ferestre şi uşi în top trei la nivel mondial şi care activează pe piaţa din România de aproape trei decenii, continuă planul de investiţii pe plan local şi vizează extinderea prin dezvoltarea numărului de parteneri atât în România, cât şi în Republica Moldova. Cu 17 unităţi de producţie şi aproape 4.000 de angajaţi, grupul internaţional este activ în mai bine de 90 de ţări, înregistrând anul trecut o cifră de afaceri de peste 866 de milioane de euro.

 

Cum a ajuns Deceuninck în România şi ce face ca ţara noastră să fie atractivă pentru al doilea cel mai mare producător mondial de profile din PVC pentru ferestre şi uşi?

Fondat în 1937, grupul Deceuninck a ajuns în România la începutul anilor ’90, când Europa de Est devenise o destinaţie strategică de expansiune internaţională. Sistemele de profile din PVC Deceuninck pentru ferestre şi uşi au ajuns pe piaţa românească din 1993, urmând apoi dezvoltarea constantă: participare la târgurile de profil, înfiinţarea filialei, deschiderea depozitului propriu, creşterea echipei locale.

În ultimii ani, focusul a fost constant pe dezvoltarea businessului din România, care a devenit o ţintă de atracţie pentru investitorii belgieni şi nu numai – tot mai mulţi producători din Uniunea Europeană vizează creşterea businessului românesc.

Ce investiţii aţi realizat şi ce planuri de dezvoltare aveţi în continuare?

La nivelul filialei româneşti avem câteva proiecte importante finalizate sau în curs de derulare: în 2022 am mărit capacitatea depozitului de la Bucureşti, iar acum lucrăm atât la creşterea brandului şi a vizibilităţii, cât şi la digitalizarea întregii activităţi.

La nivelul grupului, tocmai ce am lansat calculatorul amprentei de carbon, un instrument care vine în sprijinul demersurilor orientate spre sustenabilitate ale industriei. Acesta le permite producătorilor de ferestre să-şi calculeze amprenta de carbon a companiei, pentru a-şi urmări planul de reducere sistematică a emisiilor.

Cum s-au dezvoltat relaţiile cu producătorii români?

În prezent, sistemele Deceuninck ajung la peste 90 de producători de ferestre, majoritatea fiind parteneri de-ai noştri de mai bine de 20 de ani. Credem în dezvoltarea acestor parteneriate, unde ne bazăm pe încredere şi respect, ceea ce ne-a şi permis creşterea constantă a cotei de piaţă: am ajuns la 4% şi dorim să menţinem acest trend sustenabil – să creştem împreună.

Încercăm să ne integrăm în toate segmentele pieţei de ferestre şi uşi: internă, externă, DIY şi proiecte publice. Din punct de vedere geografic, acoperim toate regiunile ţării, iar în focusul pentru 2024 intră şi extinderea activităţii în Republica Moldova.

Ferestrele cu profile Deceuninck realizate de partenerii noştri din România ajung pe pieţe externe competitive, cum ar fi Italia, Belgia, Franţa şi Germania. Împreună cu ei, căutăm să ne extindem şi pe pieţe noi, chiar mai îndepărtate – SUA, Australia, unele zone din Africa.

Este sustenibilitatea importantă pentru Deceuninck? Ce planuri aveţi în acest sens?

Sustenabilitatea este în centrul filosofiei noastre, aşa cum arată şi cea mai recentă campanie de comunicare a grupului, „Fiecare fereastră contează”. La sfârşitul anului trecut, Deceuninck a finalizat un ciclu investiţional de cinci ani şi de 25 de milioane de euro, în urma căruia a ajuns la o capacitate de reciclare anuală de 40.000 de tone la unitatea proprie de reciclare din Diksmuide, Belgia.

Profilele Phoenix sunt realizate 100% din material reciclat, iar profilul de succes PVC Elegant conţine şi el până la 48% material reciclat. Astfel, procesarea materiei prime reciclate consumă cu 90% mai puţină energie, generând mai puţine emisii de carbon.

Un alt produs dezvoltat cu succes de departamentul R&D al Deceuninck este tehnologia unică ThermoFibra, una dintre inovaţiile majore utilizate pentru profilele de ferestre şi uşi din seria Elegant – fără oţel de armare.

Obiectivele Deceuninck sunt de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră cu 60% până în 2030 faţă de 2021, respectiv de a ajunge la zero emisii până în 2050. De altfel, The Science-Based Targets Initiative (SBTI) a confirmat recent că eforturile Deceuninck de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră sunt în concordanţă cu cele mai recente studii privind evoluţia climaterică a planetei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24