Piaţa de leasing din România a cunoscut transformări în ultimii ani, determinate în principal de nevoia de adaptare rapidă la cerinţele mediului antreprenorial. Vlad Vitcu, CEO BCR Leasing, explică în acest interviu cum soluţia 100% online eBCR Leasing, digitalizează procesul de finanţare auto pentru microîntreprinderi, oferind o experienţă complet online, rapidă şi eficientă.
- Ce înseamnă transformare digitală la BCR Leasing? Aţi lansat eBCR Leasing, prima soluţie de leasing financiar auto 100% online. Ce ne puteţi spune despre iniţiativele de digitalizare ale BCR Leasing şi impactul acestora în piaţă?
Vlad Vitcu: Lansarea platformei eBCR Leasing a fost o premieră pe piaţa din România, oferind microîntreprinderilor cu asociat unic posibilitatea de a accesa leasing financiar auto 100% online şi eliminând necesitatea prezenţei fizice în sediile finanţatorului său la dealerul auto. Această platformă a simplificat semnificativ procesul de finanţare, reducând timpul de aprobare şi semnare a contractelor de la câteva zile la câteva minute. eBCR Leasing este răspunsul nostru la dorinţa antreprenorilor de a avea acces rapid şi simplu la finanţare, fără să fie nevoiţi să piardă timp.
Un rol important în transformarea digitală l-a avut şi chatbot-ul nostru AI – Lea, care a devenit un adevărat consilier al clienţilor noştri. „Colega” noastră virtuală oferă suport continuu, permiţându-le acestora să parcurgă întregul proces de actualizare a datelor 100% online. În prima jumătate a acestui an, peste 70% dintre clienţii BCR Leasing au folosit Lea pentru actualizarea datelor personale – un serviciu care a îmbunătăţit semnificativ experienţa acestora.
În plus, integrarea serviciilor BCR Leasing în ecosistemul George, dezvoltat de BCR, a fost un alt element cheie al strategiei noastre de digitalizare. Prin aceast proiect, am facilitat accesul clienţilor microîntreprinderi şi PFA la soluţii avantajoase de finanţare, inclusiv pentru vehicule electrice. De anul acesta clienţii noştri pot vizualiza în aplicaţia George pentru afaceri contractele active de leasing financiar. Practic, integrările în George permit clienţilor să acceseze toate serviciile BCR Leasing dintr-o singură interfaţă, simplificând procesele de finanţare, asigurând managementul resurselor financiare, totul într-un mediul virtual: simplu, rapid şi sigur.
2. Care sunt principalele proiecte de responsabilitate socială pe care BCR Leasing le desfăşoară în prezent şi ce impact au acestea asupra comunităţii?
Vlad Vitcu: La BCR Leasing, responsabilitatea socială nu este doar parte a strategiei noastre, ci este un angajament faţă de comunitatea din care facem parte. Ne-am dorit ca impactul nostru să fie unul semnificativ şi de durată, de aceea am ales să susţinem financiar organizaţiile non profit propuse de colegii mei, implicaţi activ în acţiuni sociale care aduc schimbări reale în vieţile oamenilor.
Unul dintre proiectele importante pentru noi este parteneriatul - cu “Autism Voice”. Am susţinut dezvoltarea “Joaca pentru toţi”, o iniţiativă menită să sprijine copiii cu autism prin diverse activităţi terapeutice şi incluzive. Colegii mei au alergat la Legal Half Marathon pentru Autism Voice şi toate fondurile strânse de echipa noastră au fost direcţionate către susţinerea terapiilor copiilor cu autism. Acest proiect oferă acestora şansa de a se dezvolta într-un mediu adaptat nevoilor lor, în timp ce se bucură de joacă într-un mod care să le stimuleze abilităţile sociale şi cognitive. Sunt peste 100 de copii care beneficiază de pe urma acestui program.
De asemenea, alături de asociaţia “Ana şi Copiii” ne concentrăm pe îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă pentru 200 de copii din comunităţi dezavantajate. Fiecare copil merită o şansă reală la educaţie şi la o viaţă sănătoasă, iar noi ne străduim să le oferim sprijinul necesar pentru un viitor echitabil şi mai bun.
Un alt proiect drag nouă a fost dezvoltat împreuna cu “Hopes and Homes for Children”, alături de care ne-am implicat în amenajarea curţilor unor case de tip familial, oferind astfel copiilor un mediu de viaţă cât mai apropiat de cel al unei familii. Ne place să credem că alături de “Hopes and Homes for Children”, am reuşit să transformăm o casă în acasă.
3. Cât de importantă este resursa umană la BCR Leasing şi care sunt strategiile de dezvoltare pentru echipă?
Vlad Vitcu: Oamenii noştri sunt inima BCR Leasing, iar succesul nostru nu ar fi posibil fără dedicarea şi profesionalismul fiecărui om din echipă. Credem cu tarie că fiecare angajat contribuie semnificativ la realizările BCR Leasing şi de aceea investim constant în dezvoltarea lor profesională şi personală.
Strategia noastră se concentrează pe crearea unui mediu de lucru în care fiecare angajat să se simtă apreciat şi susţinut. Încurajăm invatarea continuă şi inovarea, fiind conştienţi că aceste elemente sunt esenţiale pentru a ne menţine competitivi într-un mediu de afaceri în continuă schimbare. În calitate de CEO al companiei, îmi doresc ca ai mei colegi să se simtă respectaţi, apreciaţi, să lucreze bine în echipă şi desigur, să performam împreună. Anual, evaluăm gradul de satisfacţie al angajaţilor şi mă bucură faptul că în ultimii ani colegii mei au simţit că BCR Leasing le oferă oportunităţi de dezvoltare a carierei, astfel încât să işi poată atinge potenţialul maxim.
Pe lângă dezvoltarea profesională, punem un accent deosebit pe bunăstarea angajaţilor noştri. Credem că un echilibru între viaţa personală şi profesională este esenţial pentru a menţine motivaţia şi energia necesară pentru a performa. De aceea, încurajăm activităţi care să le ofere colegilor noştri oportunitatea de a se relaxa şi de a se bucura de un stil de viaţă sănătos. Rezultatele excelente obţinute la competiţii sportive precum Bucharest Corporate Games sunt doar un exemplu al spiritului de echipă şi al dorinţei de a fi pe podium, nu doar în business ci şi în viaţa personală.
Suntem mândri de echipa noastră şi de cultura organizaţională pe care am construit-o împreună – o cultură în care respectul, colaborarea, dorinţa de a învăţa şi de a evolua constant sunt prioritare.
4. Cum vedeţi poziţionarea BCR Leasing pe piaţa de leasing din România şi care sunt principalele obiective pentru anul in curs?
Vlad Vitcu: Într-o piaţă dinamică şi competitivă, BCR Leasing a reuşit să îşi consolideze pozitia de top prin inovaţie, adaptabilitate, rapiditate şi focus pe nevoile reale ale clienţilor noştri. La finalul lunii august, portofoliul BCR Leasing a ajuns la 909 milioane de euro, cu o creştere de 14% faţă de anul anterior. Aceste rezultate reflectă nu doar eficienţa şi calitatea serviciilor noastre, ci şi încrederea pe care clienţii o au în BCR Leasing.
Poziţionarea noastră în topul pieţei de leasing autohton este confirmată şi de analiza internă efectuată de BCR Leasing la jumătatea acestui an, care a luat în calcul indicatori precum: creşterea şi diversitatea portofoliului, volumul de finanţări noi, inovaţia şi digitalizarea serviciilor, angajamentul pentru sustenabilitate şi feedback-ul clienţilor. Analiza noastră indică faptul că BCR Leasing nu a înregistrat doar o creştere constantă double digits în fiecare din ultimii 4 ani, dar este şi principalul inovator în piaţa de leasing locală, oferind soluţii 100% digitale, precum platforma eBCR Leasing, integrări digitale şi automatizări AI. Aceste elemente ne-au permis să ne diferenţiem de competitori şi să stabilim noi standarde în industrie.
Pentru anul în curs, ne concentrăm pe consolidarea creşterii prin digitalizare şi sustenabilitate. Vom continua să investim în tehnologie, dezvoltând constant platforma eBCR Leasing. Asistentul nostru AI, Lea, va deveni şi mai performant, iar George va integra solutii complete de leasing financiar digital. Ne angajăm să rămânem un partener de încredere pentru clienţii noştri, oferindu-le nu doar finanţare, ci şi consultanţă personalizată, adaptată nevoilor specifice ale fiecărei etape de dezvoltare a afacerii lor.”
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels