Info

Drumul de la un cabinet medical, la afaceri de 250 mil. euro şi extindere în afara ţării. Mihai Marcu, preşedintele MedLife: „Brandul cel mai puternic este dat de numărul oamenilor vindecaţi”

PUBLI-INTERVIU

Drumul de la un cabinet medical, la afaceri de 250 mil. euro şi  extindere în afara ţării. Mihai Marcu, preşedintele MedLife: „Brandul cel mai puternic este dat de numărul oamenilor vindecaţi”

Autor: Publicitate

02.02.2021, 15:40 295

MedLife, cel mai mare operator privat de sănătate, are o istorie de 26 de ani în România

Brandul românesc s-a dezvoltat pas cu pas în piaţa medicală privată, iar la mai bine de un sfert de secol de activitate estimează afaceri de 250 mil. euro în 2020

Peste 5,5 milioane de pacienţi au trecut pragul MedLife în ultimele deceni

MedLife, cel mai mare sistem medical privat, înfiinţat în urmă cu 26 de ani, se adaptează la schimbările din piaţă, de la digitalizare, la noi echipamente, estimând un business de 250 mil. euro în 2020. În total, în MedLife au ajuns 5,5 milioane de pacienţi în ultimii 20 de ani, iar aceştia, crede Mihai Marcu, preşedintele companiei, sunt baza brandului MedLife din prezent.

„Medicina este formată din medici şi cred că brandul cel mai puternic este dat de numele oamenilor vindecaţi. Calitatea medicilor noştri, a asistentelor noastre ne pot aduce pe locul întâi sau ne pot trimite pe doi”, a spus Mihai Marcu.

MedLife domină piaţa privată de sănătate, iar din grup fac parte 35 de firme preluate de-a lungul anilor. Câteva dintre acestea sunt chiar între primii 10 jucători din piaţă după cifra de afaceri.

„Am trudit pentru fiecare milion de euro în plus pe care l-am adăugat. Când am venit în MedLife, la începutul lui 2004, compania terminase cu un milion şi jumătate de dolari cifră de afaceri şi anul acesta terminăm cu 250 de milioane de euro aproximativ. Sperăm să trecem pragul”, a spus Mihai Marcu.

El a enumerat câteva dintre cele mai importante momente din parcursul companiei pe care o conduce, printre care intrarea a doi investitori importanţi – fondurile IFC şi Societe Generale, care au accelerat creşterea businessului. Listarea la Bursa de Valori Bucureşti din 2016 a fost un alt moment marcant în istoria operatorului medical, care a schimbat parcursul businessului.

Iar în 2019, MedLife a ieşit pentru prima dată în afara graniţelor, bifând o premieră atât pentru businessul medical, cât şi pentru antreprenoriatul românesc. Achiziţia unui jucător medical privat din Ungaria a dat o nouă dimensiune businessului MedLife, printre cei mai mari operatori medicali din regiunea Europei Centrale şi de Est.

„Veţi vedea mai multe ieşiri în perioada următoare şi nu mă refer deocamdată în valori mari. MedLife este în acest moment probabil una dintre primele două, trei firme din Europa Centrală şi de Est. Poate vom vedea companie nouă la Belgrad, poate încă una la Budapesta, una la Sofia şi una la Chişinău. Nu va fi o mişcare de anvergură prin care MedLife îşi propune de mâine să schimbe centrul de greutate. Va rămâne în România, dar cred că MedLife, la anvergura pe care o are, merită să încerce să iasă în afara ţării cu paşi mici, dar repezi dacă lucrurile avansează. Noua noastră ţintă este să devenim lider regional”, a spus Mihai Marcu. El crede că un operator care intră pe piaţa locală de sănătate are nevoie de 10 ani pentru a urca între primii trei jucători, însă cu investiţii majore, pentru că piaţa este deja formată.

Pandemia şi impactul crizei.

Pandemia de COVID-19 a influenţat inclusiv businessurile din domeniul medical, spitalele şi clinicile primind timp de două luni doar cazurile urgente ale pacienţilor, pentru a limita răspândirea virusului. În aceste momente, crede şeful MedLife, se remarcă businessurile locale.

„Am trecut prin acest „al treilea război mondial”, pentru că aşa îi spun eu pandemiei, în care graniţele s-au închis fizic şi în care nu am putut zbura la medicul curant din Viena. A trebuit cu măştile noastre, cu substanţele noastre de curăţare, cu medicii noştri şi cu aparatele noastre să ne descurcăm. Şi am reuşit”, a spus Mihai Marcu.

El crede că dacă România va ieşi cu bine din situaţia de criză sanitară, potenţialul ţării va exploda şi îi va atrage pe investitori, pe turişti, pe studenţii străini. „Cred că e un moment extrem de important, care ar putea să fie o rampă de lansare mai ales pentru antreprenorii tineri, care simt că pot”, a mai adăugat Mihai Marcu.

Anticiparea următoarei mişcări din piaţă.

Interesul permanent pentru inovaţie, într-o lume medicală dinamică, reprezintă cheia pentru a fi mereu cu un pas în faţă şi a răspunde nevoilor pacienţilor, susţine preşedintele MedLife. Un exemplu este investiţia în genetică începută încă din anul 2006, care are ecou în prezent, în contextul în care pandemia de COVID-19 a arătat importanţa laboratoarelor pentru testări, secvenţieri ale virusului, studii de imunitate.

„Acela este viitorul, trebuie să vezi ce vrei să faci, cum vrei să arate şi ce curaj ai. Nu trebuie să te uiţi la ce este astăzi. Care sunt bolile care vor apărea peste cinci ani? Cum va arăta aparatul care îl scanează pe acel om?”, a mai spus Mihai Marcu.

În clinicile şi spitalele MedLife ajung zilnic 20.000 de pacienţi, iar în prezent aceştia au posibilitatea de a limita cât mai mult interacţiunea cu personalul din spatele biroului până să ajungă la medicul la care sunt programaţi.

„MedLife este deţinătorul celei mai mari baze de date medicale din România în acest moment, deţinând datele medicale ale 5,5 milioane de oameni din ultimi 15-20 de ani. Avem 690.000 de abonaţi acum, construim un model informatic şi deja avem primele rezultate serioase prin care le spunem companiilor care sunt angajaţii care au riscuri mai mari să facă diabet, boli cardiovasculare şi boli pulmonare, care sunt sensibile la aceste infectări cu coronavirus”, a precizat Mihai Marcu.

Apetit temperat, dar plan major de investiţii Dacă înainte de pandemie, operatorii privaţi se întreceau în achiziţii, incertitudinea din piaţă în 2020 a pus frână avântului pieţei. Totuşi, MedLife a încheiat câteva tranzacţii, iar anul acesta a anunţat că va dezvolta proiectul MedPark, care va avea la final 1.000 paturi şi va ocupa opt clădiri în sistem pavilionar în nordul Capitalei. „MedPark va fi unitatea care poate să deservească şi cazurile grave pentru toată ţara. MedLife are 12 spitale, a ajuns la dimensiunea, anvergura şi cunoştinţele pentru a face ceva de top”, a mai spus Mihai Marcu.

 

Lecţiile învăţate

Criza sanitară generată de răspândirea Covid-19 a pus pacientul român în faţa imaginii sistemului sufocat de cazurile de îmbolnăvire, cu resurse limitate, de la cele umane, la cele materiale. În acest context, oamenii au înţeles, crede Preşedintele MedLife, că sănătatea trebuie să devină o prioritate.

„Oamenii au învăţat că sănătatea lor este principalul aliat când vine o boală fără leac. Numai monitorizarea sănătăţii te poate salva. Va fi o apropiere mare între ce înseamnă wellness, sport şi sănătate, nutriţie, cred că sunt câteva domenii care se vor apropia în următorii ani pentru că oamenii au primit mesajul pandemiei. Iar compania a realizat în pandemie mai multe studii, de la gradul de imunizare, la dinamica anticorpilor şi secvenţierea noului virus. Costul acestor invetiţii a fost de peste jumătate de milionde euro.”, a mai spus Mihai Marcu.

MedLife are 7.500 de angajaţi şi colaboratori, dintre care aproape jumătate sunt medici. Sub brandul companiei funcţionează clinici, spitale, laboratoare, cabinete dentare, de imagistică, farmacii, distribuţie, zona corporate. Compania are 12 spitale, 50 de clinici, şapte laboratoare COVID, 32 de laboratoare de analize, patru maternităţi, bancă de celule stem. Zilnic, 30.000 de analize sunt procesate în cadrul companiei, iar 5,5 milioane de pacienţi unici trec anual pragulSistemului medical MedLife.

AFACERI DE LA ZERO