Info

Fabrica Philip Morris România din Otopeni, transformare prin inovare

Articol cu conţinut publicitar

Joao Brigido, Manufacturing Director al fabricii Philip Morris România

Joao Brigido, Manufacturing Director al fabricii Philip Morris România

02.02.2023, 12:52 410

1. Cum a evoluat fabrica din Otopeni în ultimul an, de când sunteti în rolul de Manufacturing Director?

A fost un an de adaptare, un an în care împreună cu colegii mei am învăţat că în orice situaţie, oricât de dificilă ar părea, există oportunităţi. O spun cu mândrie, România are un rol central în strategia Philip Morris International  de a construi un viitor fără fum. Suntem una dintre cele trei ţări din Uniunea Europeană în care sunt fabricate consumabile pentru produsele noastre inovatoare care încălzesc tutunul, cum este IQOS. Din 2017, Philip Morris International (PMI)  a făcut investiţii semnificative în România, 600 de milioane de dolari până la finalul anului viitor,  pentru a moderniza unitatea de producţie din Otopeni.

Suntem pe deplin angajaţi în misiunea noastră de a construi un viitor fără fum, iar toate investiţiile făcute au transformat fabrica de la Otopeni într-o unitate de ultimă generaţie, care dispune de cele mai moderne linii de producţie. Implementarea acestui plan investiţional reprezintă principala mea responsabilitate. În plus, fabrica evoluează în pas cu inovaţiile pe care PMI le aduce prin produsele şi procesele sale, astfel că putem să oferim un portofoliu tot mai mare de produse pentru clienţii noştri.

Suntem conştienţi că investiţiile în inovaţie reprezintă viitorul, iar ambiţia noastră este să punem România pe harta inovaţiei şi să le oferim fumătorilor din întreaga lume o alternativă mai bună la continuarea fumatului.

2. Care este rolul fabricii din Otopeni în strategia globală a companiei PMI de a construi un viitor fără fum?

Povestea fabricii din Otopeni a început în 1997, trei ani mai târziu construcţia a fost finalizată, iar în prezent această unitate de top joacă un rol esenţial în strategia noastră globală. Astăzi ea este o fabrică de ultimă generaţie din punct de vedere al tehnologiei, al inovaţiei şi se află, aşa cum vă spuneam,  printre cele trei fabrici din Uniunea Europeană, alături de Grecia şi Italia, care produc consumabile pentru IQOS.  Produsele fără fum joacă un rol esenţial în strategia noastră de reducere a efectelor nocive ale fumatului. Ele oferă alternative mai bune adulţilor fumători care nu renunţă la acest obicei nociv, 5 milioane doar în România.

La Philip Morris International trecem prin cea mai radicală transformare de până acum. Este important să punctăm că, în ceea ce priveşte produsele fără fum, procesul de cercetare şi dezvoltare a acestor dispozitive durează deja de aproximativ 30 de ani. Primele produse fără fum au fost create în anii 90, iar astăzi avem pe piaţă rezultatul mai multor decenii de cercetare ştiinţifică şi îmbunătăţiri orientate spre consumator. Astăzi avem o un întreg portofoliu de produse alternative mai bune decât ţigările.

Şi pentru că vorbim despre fabrica de la Otopeni, nu am putea să ne dezvoltăm fără oameni, ei sunt principala noastră resursă. Cumulăm aproape 3% din forţa totală de muncă angajată în industrie din judeţul Ilfov, unul dintre cele mai importante centre economice din ţara noastră. Îmi face mare plăcere să vorbesc despre colegii mei – suntem 1.200 în total, toţi oameni foarte bine pregătiţi. Sunt mândru de tot ceea ce am reuşit să construim împreună!

3. Ce presupune procesul de digitalizare în cadrul acestei strategii de transformare a fabricii?

Digitalizarea este un element important care ne ajută să devenim mai agili, iar unitatea de producţie din Otopeni nu este o excepţie. Fabrica reprezintă un adevărat model de transformare prin inovare, pentru că este prima de acest tip din cadrul întregii organizaţii care a instalat o tehnologie modernă de imprimare digitală, ce permite un răspuns rapid şi flexibil la cerinţele clienţilor. Multe dintre procesele interne integrează astăzi elemente şi platforme digitale, iar evoluţia este permanentă, pentru că vrem să fim o fabrică a viitorului.

Este important să menţionez că, pe de o parte, investim în noi tehnologii de automatizare care cresc eficienţa procesului de producţie. Pe de altă parte, ne pregătim colegii pentru aceste schimbări tehnice, le oferim oportunităţi de învăţare şi le construim competenţe digitale. Ne pregătim pentru prezent, dar, mai ales, pentru viitor fiindcă suntem conştienţi că tot mai multe profesii încep să depindă de aceste abilităţi digitale. Noi ne considerăm un exemplu în ceea ce priveşte procesul de tranziţie şi de recalificare a colegilor noştri.

4. În prezent, 92% din producţia fabricii este exportată pe 5 continente, ce înseamnă acest lucru pentru România şi piaţa locală de exporturi?

Philip Morris România contribuie în mod susţinut la reducerea deficitului comercial al României. Peste 90% din producţia fabricii din Otopeni este exportată în 54 de ţări de pe 5 continente. Rămânem un jucător important în economia românească, atât din punct de vedere al investiţiilor, al contribuţiilor virate la bugetul statului, cât şi din perspectiva exporturilor de produse din tutun încălzit.

În România, în 2021 exporturile de produse din tutun încălzit au depăşit exporturile de ţigări. Astfel, exporturile totale de tutun încălzit au atins, în 2021, cifra de 723 milioane de euro, în timp ce exporturile de ţigări ale României, 617 milioane de euro. Practic, valoarea exporturilor a crescut de 7 ori faţă de anul 2016 şi a depăşit exporturile fabricii Philip Morris International din Italia.

5. Cu ce gânduri şi viziune de business intraţi în anul 2023?

Anul viitor continuăm să construim un viitor fără fum şi să accelerăm astfel tranziţia de la ţigări la alternative mai bune decât continuarea fumatului. Ne dorim să inspirăm fumătorii să renunţe la acest obicei şi să facă pasul către alternativele fără fum. Până în acest moment avem peste 400.000 de utilizatori IQOS.

În plus, în epoca tehnologiei, rămânem concentraţi pe noutăţile pe care ştiinţa le aduce în prim-plan. Continuăm să investim în îmbunătăţirea experienţei consumatorilor şi să aducem pe piaţă inovaţii care să răspundă nevoilor lor. Şi, foarte important, vom continua să extindem şi să dezvoltăm abilităţile profesionale ale colegilor noştri.

Sigur, în 2023, ne concentrăm în continuare pe sustenabilitate. Avem în plan reducerea emisiilor de carbon - fabrica din Otopeni va deveni neutră din punctul de vedere al amprentei de carbon până în anul 2024. Ne mândrim cu o staţie nouă şi performantă de tratare a apelor uzate, avem activităţi de reciclare a deşeurilor şi proiecte viitoare pentru surse de energie regenerabilă. Susţinem din toată inima şi activităţile de voluntariat. În acest an, împreună cu colegii noştri, am participat la acţiuni de plantare de copaci şi ecologizarea unui curs de apă.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO