De mai bine de 26 de ani, Fundaţia pentru Copii Ronald McDonald (RMHC), alături de McDonald's, sprijină familiile copiilor grav bolnavi din România, oferindu-le cazare gratuită şi suport. În această perioadă, RMHC a investit peste 10 milioane de euro în comunitate, fonduri care au contribuit nu doar la susţinerea familiilor prin intermediul celor trei Case Ronald McDonald din Bucureşti, Iaşi şi Timişoara, ci şi la dotarea mai multor spitale de pediatrie din ţară cu echipamente medicale moderne.
În România, aproximativ 1 milion de copii sunt internaţi anual, iar o provocare majoră pentru părinţii acestora este distanţa mare faţă de casă şi resursele limitate pentru a rămâne alături de copiii lor pe durata spitalizării. Jumătate dintre internările în spitalele de pediatrie provin din afara localităţilor, iar durata medie de spitalizare este între4 şi 7 zile. În astfel de cazuri, Casele Ronald McDonald devin un refugiu sigur pentru părinţi, oferindu-le posibilitatea de a fi aproape de copiii lor, ceea ce le susţine procesul de recuperare.
De-a lungul anilor, aceste case au oferit peste 110.000 de nopţi de cazare gratuită pentru mai mult de 24.000 de părinţi din peste 35 de judeţe ale ţării. Casele sunt mai mult decât simple locuri de cazare: ele asigură mese calde, pachete cu bunuri de primă necesitate şi sprijin psihologic pe întreaga durată a spitalizării celor mici.
„Din experienţa noastră de 26 de ani pe plan local, ştim că micii pacienţi trec mai uşor peste perioada spitalizării şi se vindecă mai repede dacă au familiile aproape. Un exemplu deosebit de emoţionant este povestea unui băieţel spitalizat a cărui familie a petrecut aproape doi ani într-una dintre Casele Ronald McDonald, o perioadă record pentru noi. Ne bucurăm că am putut să le fim aproape şi sperăm că, în acest fel, au primit sprijinul necesar într-o perioadă critică. Există zeci de astfel de poveşti care subliniază importanţa suportului pentru familii, mai ales pentru cele venite de la sute de kilometri distanţă, fără resurse financiare pentru a rămâne aproape de copiii lor în timpul tratamentului”, a declarat Amalia Năstase, Preşedintele Fundaţiei pentru Copii Ronald McDonald.
Modalităţi de donaţie pentru publicul larg
Anul acesta, campania McHappy Day se desfăşoară în perioada 14-20 octombrie şi strânge fonduri pentru a susţine activitatea celor trei Case Ronald McDonald. Mesajul campaniei, „Un moment din timpul tău poate schimba o viaţă”, reflectă importanţa timpului petrecut alături de un copil bolnav. Când un copil se află în spital pentru o perioadă lungă de timp, prezenţa părinţilor devine un element vital pentru vindecarea sa. Studiile arată că micii pacienţi se recuperează mai rapid şi sunt mai optimişti atunci când au familia alături.
„De 26 de ani, suntem parteneri ai Fundaţiei pentru Copii Ronald McDonald în România, oferind sprijin pentru a susţine familiile aflate în cele mai dificile momente. Vom continua să ne implicăm, alături de partenerii noştri, cărora le suntem recunoscători, pentru a duce mai departe această misiune. Le mulţumim tuturor celor care se alătură eforturilor noastre şi contribuie la strângerea de fonduri anuală, fonduri esenţiale care permit Caselor Ronald McDonald să ofere suportul necesar părinţilor şi copiilor spitalizaţi”, a declarat Valentin Truţă, Director General Premier Restaurants România.
Campania se desfăşoară în toate restaurantele McDonald’s din ţară. Pentru fiecare Happy Meal achiziţionat de clienţi în săptămâna 14-20 octombrie 2024, McDonald's va dona 1 leu către RMHC. Cei care doresc să facă o donaţie în numerar sau cu cardul bancar pot face acest lucru la casele de marcat sau folosind cutiile speciale amplasate în restaurante.
De asemenea, un alt mecanism disponibil celor care doresc să doneze este via SMS, prin trimiterea unui mesaj cu textul FAMILIE la 8845, activând o donaţie lunară în valoare de 2 euro, sau printr-o donaţie online, accesând pagina www.rmhc.ro/doneaza.
50 de ani de impact global
Anul acesta se celebrează şi 50 de ani de la înfiinţareaFundaţiei pentru Copii Ronald McDonald la nivel global. Din 1974, Fundaţia a schimbat vieţile a milioane de familii din 62 de ţări şi regiuni, oferind 2,7 milioane de nopţi de cazare în întreaga lume doar în 2023.
McDonald’s, alături de angajaţi, francizaţi, parteneri şi clienţi, a jucat un rol important în extinderea programelor şi serviciilor Fundaţiei. Această colaborare a permis Fundaţiei să ajute milioane de părinţi să rămână aproape de copiii lor grav bolnavi.
Valoarea donaţiei este de 2 Euro/lună. Pentru a opri donaţia lunară trimite mesajul FAMILIE STOP la 8845. Suma alocată cauzei este de 2 Euro (nu se percepe TVA pentru donaţiile de pe abonament). În reţelele Digi Mobil, Orange şi Telekom România Mobile, pentru cartelele preplătite, TVA-ul a fost reţinut la achiziţionarea creditului. Pentru donaţiile de pe cartele preplătite, în reţeaua Vodafone utilizatorii nu plătesc TVA. Campanie realizată cu sprijinul Digi Mobil, Orange Romania, Telekom Romania Mobile şi Vodafone Romania.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels