Info

Grupul belgian Deceuninck, producător de sisteme de profile din PVC pentru ferestre şi uşi, pariază pe o producţie sustenabilă: PVC-ul poate fi reciclat de mai mult de zece ori, fără a suferi degradări ale proprietăţilor. Potenţialul total al materialului poate ajunge până la 350 de ani.

PUBLI-INTERVIU

Tomas Klima, Manager Vânzări Deceuninck, Europa Centrală

Tomas Klima, Manager Vânzări Deceuninck, Europa Centrală

Autor: Publicitate

27.10.2021, 11:18 4415

Deceuninck Group, cu origini în Belgia, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa producţiei de profile din PVC pentru ferestre şi uşi, ocupă locul al doilea la nivel mondial în rândul companiilor din acest domeniu. Bazele companiei au fost puse în 1937, susţinută de produsele şi serviciile calitative, grupul continuându-şi apoi expansiunea într-un mod rapid. Astăzi, Deceuninck este prezent în peste 91 de ţări, iar România este una dintre ele. La nivel global, grupul are 35 de filiale, peste 3.500 de angajaţi şi aproximativ 4.000 de clienţi. Deceuninck are 15 unităţi de producţie răspândite în Europa, Turcia şi America de Nord şi 21 de spaţii de depozitare. Cei 84 de ani de istorie pe care îi are în spate au contribuit la consolidarea identităţii de „The Blue Force” („Forţa albastră”).

Dincolo de producţia de sisteme de profile PVC pentru ferestre şi uşi cu geam termoizolant, recunoscută prin produse şi servicii calitative, grupul Deceuninck desfăşoară şi activităţi de cercetare şi dezvoltare semnificative, fiind astfel o entitate complexă în piaţa din care face parte. Toate eforturile depuse în direcţia cercetării s-au concretizat în fabricarea de produse 100% reciclabile, fără plumb, încă din anul 2004. Deceuninck ocupă astfel o poziţie fruntaşă în dezvoltarea de produse cu un nou standard ecologic.

Cu vânzări de 404 milioane de euro în primul semestru din 2021, în creştere cu 39,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, Deceuninck se aşteaptă la rezultate bune în continuare, susţinute în mod special de cererile din sectorul rezidenţial. Totodată, normele Green Deal aplicate la nivel european pot contribui şi ele la creşterea industriei în care activează grupul belgian. Deceuninck este de părere că, pe termen lung, ferestrele din PVC sunt parte a soluţiei în lupta cu schimbările climatice, făcând clădirile mai eficiente din punct de vedere energetic. Prin urmare, grupul are şi de acum înainte în plan să fabrice produse care pot contribui la realizarea ambiţiilor anunţate de Uniunea Europeană prin planul „Fit for 55”, de a reduce emisiile de CO2 cu 55% până în 2030.

Despre activitatea Deceuninck în România, planurile de dezvoltare pe piaţa locală, sustenabilitate, dar şi impactul pandemiei în business vorbeşte în interviul de mai jos Tomas Klima, manager de vânzări al grupului pentru Europa Centrală.

Ziarul Financiar: Ce operaţiuni aveţi în România? Când aţi intrat pe piaţa locală şi ce activităţi derulaţi aici?

Tomas Klima, manager de vânzări pentru Europa Centrală: Deceuninck, fondat în 1937, operează în 75 de ţări din întreaga lume, fiind locul 2 la nivel mondial privind producţia de profile PVC. Europa de Est a reprezentat o destinaţie strategică de expansiune internaţională şi astfel au fost deschise în regiune mai multe birouri-pilot. Astfel, încă din anul 1993, sistemele de profile din PVC Deceuninck pentru ferestre şi uşi au fost prezente pe piaţa din România. Începând cu 1994, Deceuninck a fost prezentă în fiecare an la târgurile organizate de Romexpo şi pasiunea sa pentru excelenţă a fost acordată de oficialii din industria construcţiilor locale. Toate aceste eforturi au dus la înfiinţarea filialei Deceuninck România în anul 1998, cu sediul central în Bucureşti. Un an mai târziu s-a deschis şi primul depozit, tot la Bucureşti. În prezent organizaţia locală are 14 angajaţi cu sediul central şi depozitul situate în localitatea Chiajna. Recent depozitul local din Chiajna a suferit o extindere, care va fi urmată de noi modernizări logistice şi informatice. Sistemele Deceuninck sunt furnizate unei reţele de 90 de producători de ferestre, majoritatea fiind parteneri de mai bine de 20 de ani.

ZF: Cum a evoluat businessul Deceuninck în 2020 şi în 2021?

Tomas Klima: Ideea de business pentru Deceuninck, în întreaga lume, dar şi în România este una profitabilă, grupul nostru ajungând la vânzări record de aproximativ 404 milioane de euro, adică o creştere de 39,7%, comparativ cu prima jumătate a anului 2020. Principalul motiv al creşterii volumului de vânzări este creşterea sectorului de construcţii rezidenţiale (atât cel de renovare, cât şi de locuinţe noi). Creşterea numărului de locuinţe noi se suprapune creşterii costurilor materiilor prime din industria construcţiilor, iar aici se încadrează şi tâmplăria PVC. Evoluţia Deceuninck Group în ultimii doi ani este atent descrisă de CEO-ul Francis Van Eeckhout, care spune: „Sunt extrem de mulţumit de performanţa noastră din prima jumătate a anului 2021. În pofida constrângerilor apărute pe lanţul de aprovizionare cu materii prime, am putut realiza o creştere solidă a volumului de vânzări în toate regiunile unde activăm. Cu toate acestea, din cauza cererii foarte ridicate, cuplate cu disponibilitatea limitată a unor materiale, nu am reuşit întotdeauna să respectăm termenii de livrare către clienţi, spre regretul nostru. Pentru a evita întreruperi ale producţiei şi întârzieri suplimentare în planul livrărilor, a trebuit să acceptăm preţuri de achiziţie mai mari de la o lună la alta, ceea ce ne-a obligat să ne mărim preţurile de vânzare de mai multe ori la rând. În perioada următoare, astfel de scenarii s-ar putea repeta, pentru a ne proteja marjele sau a le restabili pe acele pieţe unde nu am reuşit să transpunem rapid costurile mai mari cu materia primă în preţurile de livrare. De asemenea, vom continua să depunem toate eforturile pentru a oferi cele mai bune produse şi servicii partenerilor din întreaga lume.”

ZF: Care a fost impactul pandemiei asupra businessului dumneavoastră şi cum s-a schimbat strategia dumneavoastră de business având în vedere acest context?

Tomas Klima: Pandemia de Covid-19 a schimbat planul de afaceri pentru multe companii, însă noi am ales să urmăm strategia grupului de dezvoltare de portofoliu, dezvoltare de parteneri, inovaţie şi sustenabilitate. Activitatea Deceuninck România a decurs normal, chiar am încurajat plăţile cu lichidităţi oferind discounturi promoţionale. Singurul inconvenient din această pandemie a fost creat de creşterea costurilor materiei prime, care a generat la rândul ei, creşteri masive de preţ în lanţ pentru toate elementele care contribuie la fabricarea unei ferestre. Toate aceste efecte se reflectă în preţul final al unei ferestre, care în anul 2021 este poate mai mare faţă de anul precedent chiar şi cu 25%.

ZF: Ce investiţii aveţi în derulare pe plan local?

Tomas Klima: Investiţiile Grupului Deceuninck sunt în principal la nivel european, unde toate eforturile sunt concentrate pe promovarea noii serii de profile din PVC pentru ferestre şi uşi Elegant, noua variantă a sistemului de plăci pentru terase Twinson click şi fabricarea de produse inovative realizate din materiale reciclate şi reciclabile 100%.

ZF: Ce planuri de dezvoltare aveţi?

Tomas Klima: Deceuninck România are ca obiectiv creşterea cotei de piaţă cu cel puţin 2% faţă de anul precedent. Anul 2022 probabil va fi un an mult mai dificil decât acesta. Urmează să vedem impactul preţurilor crescute pentru clientul final, atât la nivelul grupului, cât şi la nivel local. Ca obiectiv principal pentru următorii ani, avem dezvoltarea portofoliului de parteneri care lucrează cu seria Elegant. Suntem încrezători că experienţa de peste 20 de ani de pe piaţă locală ne va ajuta să îndeplinim toate obiectivele propuse.

ZF: Cum vedeţi piaţa locală de tâmplărie?

Tomas Klima: Piaţa locală de tâmplărie momentan trece printr-o perioadă extrem de agitată, cu modificări de costuri de la lună la lună, mulţi dintre producători sau re-vânzători nefiind obişnuiţi cu aceste fluctuaţii de costuri. O altă problemă cu care se confruntă atât România, cât şi alte ţări este lipsa materiei prime, care afectează sectorul construcţiilor. Piaţa de export este şi ea în scădere.

ZF: Cum vedeţi viitorul pieţei de tâmplărie şi al celei de construcţii?

Tomas Klima: Piaţa de construcţii cu siguranţă influenţează piaţa de tâmplărie, însă nu în totalitate. Sunt demarate multe proiecte privind reabilitarea termică, însă apare şi nevoia de schimbare. O mare parte dintre clienţii noştri finali îşi schimbă ferestrele termopan cu sistem de izolaţie termică redusă, montate la începutul ferestrelor cu profile din PVC pe piaţa noastră, care sunt şi de acum 20 de ani. Piaţa de tâmplărie o să fie în continuare activă, însă se aşteaptă la o reducere a volumului de ferestre, cel puţin până la stabilizarea preţurilor.

ZF: Ce proiecte aveţi în direcţia sustenabilităţii?

Tomas Klima: Fiind parte a unui grup orientat spre viitor, respectăm întru totul politica de creştere, fundamentată pe cei trei piloni care ne definesc: fiabilitate, inovaţie şi sustenabilitate. În acest sens, putem spune că fabrica de reciclare Deceuninck din localitatea Diksmuide, Belgia, procesează până la 25.000 de tone de materiale plastice dure în fiecare an. Acesta este echivalentul a un milion de ferestre vechi păstrate la depozitele de deşeuri şi incineratoare în fiecare an. Astfel, noi le transformăm, pur şi simplu, în ferestre noi. Energia consumată pentru procesul de reciclare a PVC-ului este cu 90% mai puţină decât cea aferentă producerii de materie primă virgină. PVC-ul poate fi reciclat de mai mult de zece ori, fără a suferi degradări ale proprietăţilor, fiecare ciclu de exploatare fiind de 35 ani. În consecinţă, potenţialul total al materialului poate ajunge până la 350 de ani. Toate aceste acţiuni sunt, de altfel, în strânsă legătură cu motto-ul nostru, „Building a sustainable home”

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO