Info

Integrarea unei noi companii deschide calea spre mai mulţi pacienţi. Adriana Stara, Director General AbbVie România: „Am crescut investiţiile în România pentru că scopul este să fim un partener de încredere pentru pacienţii români pe termen lung”

PUBLI-INTERVIU

 Integrarea unei noi companii deschide calea spre mai...

Autor: Publicitate

19.12.2022, 08:00 366

Anul 2022 este unul de referinţă  pentru  AbbVie Romania, care  a finalizat integrarea la nivel local a companiei Allergan, achizitie realizata la nivel global in mai 2020. Integrarea Allergan extinde si diversifica portofoliul companiei cu noi arii terapeutice in dezvoltare, consolidand astfel angajamentul companiei de a avea un impact remarcabil asupra vietii pacientilor romani.

In ultimii ani, AbbVie Romania a fost un promotor al inovatiei in ariile terapeutice pe care le adreseaza si a fost un partener activ in cresterea standardelor de ingrijire pentru pacienti romani, investind peste 7 milioane de euro pe piata locala. Adriana Stara, Director General AbbVie Romania, a explicat pe larg care sunt obiectivele AbbVie in piata farmaceutica din Romania.

Adriana Stara, Director General AbbVie România - Ziarul Financiar (ZF)

1. Care este, pe scurt, istoria AbbVie România pe piaţă, ce arii terapeutice adresează?

AbbVie este o companie biofarmaceutică axată pe cercetare, cu o istorie lungă, care a început cu înfiinţarea companiei Abbott, în urmă cu 130 de ani. De la înfiinţarea sa în 2013, ca spin-off din Abbott Laboratories, obiectivul AbbVie a fost de a adresa cele mai dificile provocări de sănătate din întreaga lume şi credem cu mândrie că misiunea noastră reprezintă mai mult decât să tratăm boli, ne propunem să avem un impact remarcabil asupra vieţii pacienţilor. AbbVie se află în topul companiilor farmaceutice care au drept obiectiv descoperirea, dezvoltarea şi furnizarea de terapii inovatoare şi medicamente transformatoare care abordează afecţiuni cu impact major asupra calităţii vieţii pacienţilor. Suntem motivaţi de grija pentru oameni, de angajamentul faţă de inovare şi incluziune, de rolul pe care îl avem în comunitatea de care aparţinem şi integritatea care se află în centrul tuturor activităţilor noastre.

2. Ce înseamnă integrarea Allergan Aesthetics pentru AbbVie România? Ce aduce asta mai exact pe piaţa locală? Care este portofoliul de produse cu care vine noua companie AbbVie în România?

 Istoria AbbVie a fost marcată în 2020 de achiziţia transformatoare a Allergan, un moment semnificativ în evoluţia noastră. Începând cu 1 noiembrie 2022, ziua în care am finalizat procesul de integrare Allergan, suntem mândri să spunem că suntem o companie formată din profesionişti care contribuie la diversificarea portofoliului prin suplimentarea ariilor terapeutice existente - virologie, imunologie, oncologie şi neurologie cu domenii noi de dezvoltare precum medicina estetică, oftalmologie, şi unul dintre cele mai mari site-uri de Farmacovigilenţă şi Siguranţa Pacienţilor. AbbVie râmâne un partener dedicat în descoperirea şi furnizarea de terapii transformatoare care pot îmbunătăţi semnificativ vieţile pacienţilor români care suferă de afecţiuni reumatice musculoscheletale, dermatită atopică, psoriazis, hepatită cronică cu virus C sau afecţiuni din sfera hematologiei. De asemenea, oferim terapii care contribuie la creşterea calităţii vieţii pacienţilor diagnosticaţi cu boala Parkinson avansată şi îi ajută să ducă o viaţă cât se poate de normală. Totodată, credem în impactul remarcabil pe care încrederea în propria persoană îl poate avea asupra vieţilor tuturor celor pe care îi servim. În medicina estetică acţionăm motivaţi de viziunea noastră de a oferi tot ce e mai bun în fiecare zi astfel încât atât colegii, cât şi clienţii noştri să devină cea mai bună versiune a lor. Investim constant în dezvoltarea ştiinţifică ce stă la baza produselor noastre şi explorăm soluţii menite să ofere rezultate de înaltă calitate.

3. Cum a fost procesul de integrare a noii companii pentru angajaţi? Ce s-a schimbat pentru ei?

Integrarea Allergan a fost un proces care a implicat multe eforturi, resurse şi dăruire, dar echipa noastră a depăşit aşteptările şi a făcut demersuri suplimentare în vederea finalizării procesului de integrare. AbbVie România este acum o organizaţie care se mândreşte să reunească peste 270 de colegi talentaţi a căror expertiză în diverse domenii, pasiune şi dăruire contribuie la misiunea noastră de a avea impact remarcabil asupra vieţii pacienţilor în mai multe arii terapeutice - imunologie, oncologie, virologie, neurologie, medicina estetică, precum şi în farmacovigilenţă şi siguranţa pacienţilor. Toţi angajaţii noştri beneficiază acum de apartenenţa la o singură organizaţie şi împărtăşesc aceeaşi cultură, o cultură construită pe diversitate şi incluziune, pentru a dezvolta descoperiri ştiinţifice, produse inovatoare şi tratamente care schimbă vieţile oamenilor. AbbVie România a fost certificată Great Place to Work în acest an, o recunoaştere care este o reflectare directă a progresului şi realizărilor companiei în crearea unei culturi organizaţionale care încurajează inovaţia şi a unui mediu de lucru de înaltă performanţă care prioritizează incluziunea, colaborarea şi oferă constant resurse pentru explorarea de noi oportunităţi. Evaluăm şi implementăm în mod constant instrumente prin care investim în dezvoltarea oamenilor din echipă prin mai multe programe şi training-uri. Oportunităţile de învăţare şi dezvoltare pe care le oferim ajută minţile talentate să colaboreze şi să ofere cea mai bună performanţă. Aceste oportunităţi se integrează în cultura noastră, modelând modul felul în care angajaţii lucrează şi oferă valoare pacienţilor prin activităţile derulate. Obiectivul AbbVie este să facă o diferenţă reală în viaţa oamenilor nu numai prin progresele pe care le obţinem, ci şi prin căile pe care le parcurgem pentru a le atinge.

4. Ne puteţi spune mai multe despre echipa globală de farmacovigilenţă şi siguranţă a pacienţilor cu sediul în România?

Farmacovigilenţa este o activitate esenţială care contribuie la siguranţa pacienţilor şi la sănătatea publică. Partenerii din domeniul sănătăţii (pacienţi, furnizori de asistenţă medicală, industrie, autorităţi de reglementare) joacă un rol important în asigurarea unui proces eficient de farmacovigilenţă. AbbVie, în calitate de deţinător de autorizaţie de punere pe piaţă şi sponsor al studiilor clinice, este responsabil pentru implementarea unui sistem complex de monitorizare a siguranţei şi management al riscului, de la etapele incipiente ale dezvoltării produsului până la utilizarea acestuia în practica medicală. Această echipă a fost creată în urmă cu câţiva ani în cadrul Allergan şi în ultimii 2 ani am dezvoltat soluţii pentru a integra şi a construi un sistem combinat de farmacovigilenţă. Cu o echipă formată din 100 de profesionişti cu expertiză solidă în cercetare, farmacişti şi medici, această echipă desfăşoară o varietate de activităţi, de la colectarea şi evaluarea rapoartelor individuale de evenimente adverse, revizuirea datelor de siguranţă din studiile clinice, revizuirea datelor agregate de siguranţă, şi contribuie la sistemul general de management al calităţii în vigoare, inclusiv îmbunătăţirea proceselor şi supravegherea conformităţii. Din perspectiva echipei, integrarea Allergan a creat oportunităţi pentru PPS. Acum suntem o organizaţie mai diversă, cu o prezenţă mai mare în mai multe zone geografice.

5. Din punct de vedere valoric, cât a investit AbbVie pe piaţa locală în ultimii doi ani, 2021 şi 2022? Care au fost principalele direcţii de investiţii?

Dezvoltăm terapii inovatoare şi soluţii care să aibă, în primul rând, un impact semnificativ - pentru pacienţi, comunităţi şi pentru întreaga lume. AbbVie este un partener constant în ridicarea standardelor de îngrijire pentru pacienţii români. Investiţiile noastre sunt concentrate pe pacienţi şi ne propunem să ne coordonăm eforturile pentru construirea unei societăţi mai sănătoase. AbbVie România a investit în perioada 2021-2022 peste 7 milioane de euro în multiple iniţiative precum studii clinice, proiecte educaţionale, campanii de microeliminare şi programe de suport pentru pacienţi. AbbVie are o prezenţă activă în România, sprijinind autorităţile şi comunitatea medicală în eforturile lor de eliminare a hepatitei virale cronice (VHC). În ultimii 7 ani, AbbVie a fost un partener de încredere iar din 2017 a susţinut numeroase campanii de microeliminare a hepatitei C, prin testarea a peste 300.000 de persoane în cadrul iniţiativelor sale. AbbVie şi-a arătat întotdeauna disponibilitatea şi dorinţa de a răspunde nevoilor pacienţilor prin programele de Suport pentru Pacienţi, care sunt servicii concepute pentru pacienţi şi/sau aparţinători. Peste 43.000 de pacienţi au beneficiat de Programele de Suport pentru Pacienţi sprijinite de AbbVie, ajutându-i să-şi înţeleagă boala, să îi sprijine în interacţiunile cu profesioniştii din domeniul sănătăţii, să aibă acces la investigaţii, să beneficieze de îngrijire şi să încurajeze aderenţa la tratament.

 6. Care sunt realizările AbbVie în 2022? Intenţionaţi să aduceţi noi molecule pe piaţa locală? Dacă da, în ce arii terapeutice?

Anul 2022 a fost marcat de schimbări semnificative pentru AbbVie România în mai multe arii terapeutice. AbbVie România a oferit pacienţilor cu poliartrită reumatoidă opţiunea de a fi trataţi cu un medicament inovator care are potenţialul de a îmbunătăţi semnificativ semnele şi simptomele bolii şi de a ajuta mai mulţi pacienţi să obţină remisiune sau activitate scăzută a bolii. În domeniul hematologiei, ne bucurăm să oferim pacienţilor diagnosticaţi cu leucemie acută mieloidă, o formă devastatoare de leucemie, acces la un avansat tratament, care poate oferi pacienţilor şansa de a supravieţui acestei afecţiuni mai mult timp. AbbVie România este un partener constant în promovarea strategiei de eliminare a hepatitei C şi suntem mândri că, începând cu 2022, pacienţii români sunt trataţi cu terapia pangenotipică care este recunoscută de principalele ghiduri internaţionale ca fiind standardul de aur în tratarea hepatitei C. Terapia pangenotipică oferă pacienţilor români accesul la un regim terapeutic unic ce poate fi administrat indiferent de profilul de pacient, genotip sau caracteristici ale bolii şi care reduce presiunea administrativă asupra sistemului de sănătate prin simplificarea managementului pacientului care suferă de hepatita virală cu virus C, oferind totodată o durată mai scurtă de tratament. Angajamentul nostru nu se opreşte aici. Vom continua să explorăm oportunităţi de a avea un impact pozitiv asupra unui număr cât mai mare de pacienţi care suferă de diverse patologii.

7. Care sunt aşteptările de business ale AbbVie pentru România? Cât de mult se aşteaptă compania să crească? Care este cota de piata a companiei în România?

AbbVie România ocupă locul 11 în totalul pieţei farmaceutice, conform IQVIA. Am crescut investiţiile în România pentru că scopul este să fim un partener de încredere pentru pacienţii români pe termen lung. În urma cu 2 ani am lansat o nouă entitate pentru a stabili o poziţie de wholesaler în România şi pentru a comercializa medicamentele prin distribuitorii locali. AbbVie are un pipeline robust şi este o organizaţie activă în studiile clinice în România şi credem că acest lucru va avea ca rezultat un viitor strălucit pentru AbbVie Romania.

8. Cum aţi caracteriza piaţa locală a medicamentelor? Care sunt punctele sale forte, care sunt aspectele de îmbunătăţit?

 În ultimii ani, industria sănătăţii s-a confruntat cu multiple provocări din cauza COVID-19. Totuşi, a depus eforturi semnificative, pe plan global şi local, pentru a lupta împotriva acestei crize la nivel mondial. Cred că acest lucru ne-a învăţat importanţa solidarităţii şi a parteneriatului în prioritizarea şi deservirea nevoilor pacienţilor. România are un sistem eficient de compensare dar, conform Raportului EFPIA WAIT, există o perioadă de 899 de zile - adică aproape doi ani şi jumătate, între aprobarea unui nou medicament la nivel european şi disponibilitatea acestuia pentru pacienţii români. Sistemul de sănătate al României rămâne subfinanţat în comparaţie cu restul omologilor săi europeni. În timp ce cheltuielile cu sănătatea în România sunt în jur de 5% din PIB, în Europa acestea ajung mai aproape de 10%. Alocarea adecvată a bugetului şi prioritizarea detectării precoce a afecţiunilor cronice, a bolilor care pun vieţile în pericol, ar putea maximiza şansele de a oferi pacienţilor acces la cea mai bună terapie disponibilă. Din perspectiva industriei farmaceutice, am asistat la progrese către dezvoltarea unui mediu mai sustenabil - taxa clawback a fost plafonată şi diferenţiată, ceea ce reprezintă un progres important. Cu toate acestea, sunt necesare, în continuare, măsuri care să contribuie la un mediu de business guvernat de predictibilitate cum ar fi, de exemplu, optimizarea procedurilor şi proceselor de stabilire a preţurilor, pentru a le face mai transparente, sau stabilirea de actualizări periodice fixe ale listei de terapii compensate.

9. Care a fost parcursul dumneavoastră profesional de până acum? Care sunt obiectivele dvs. la conducerea AbbVie România?

Mi-am început cariera profesională în urmă cu peste 20 de ani în vânzări şi am parcurs diverse poziţii de vânzări şi marketing, locale şi regionale, până la rolul de director general în diferite companii farmaceutice, de biotehnologie şi dispozitive medicale care operează în mai multe ţări europene. Însă rolul de General Manager al AbbVie România este jobul meu preferat. Am oportunitatea de a modela şi construi nu numai organizaţia mea, ci şi mediul în care operăm. Îmi doresc să continui şi să dezvolt colaborarea de succes dintre AbbVie România şi partenerii din domeniul sănătăţii, pentru a contribui activ la dezvoltarea unor servicii de asistenţă medicală moderne, centrate pe pacient, în conformitate cu standardele europene cu sprijinul oamenilor talentaţi, diverşi şi motivaţi din cadrul organizaţiei noastre. Consider că oamenii potriviţi în rolurile potrivite sunt cheia succesului oricărei afaceri. Mediul în care activăm astăzi este unul foarte dinamic şi rolul meu este să mă asigur că echipa mea este încurajată, motivată, deschisă spre învăţare, are abilităţile şi sprijinul potrivit pentru a se adapta oricăror provocări. De asemenea, este important pentru mine să creez cultura colaborării între diferite funcţii şi departamente, astfel încât să putem avea o execuţie impecabilă în implementarea soluţiilor de care trebuie să beneficieze pacienţii români. Doar în acest mod putem să ne menţinem angajamentul faţă de partenerii noştri - profesionişti din domeniul sănătăţii, autorităţi publice, mediul academic, asociaţii, ONG-uri pentru a ne îndeplini misiunea: să avem un impact remarcabil asupra vieţii pacienţilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO