Info

Manuel Fernandez Amezaga, CEO Sodexo BRS Romania&Bulgaria: Lucrăm îndeaproape cu peste 30.000 de clienţi care au mai mult de 2 milioane de angajaţi. România a devenit o piaţă matură şi de aceea a fost a doua ţară, după SUA, în care am lansat The Happiness Index, un instrument de măsurare a fericirii angajaţilor

Articol cu conţinut publicitar

Manuel Fernandez Amezaga, CEO Sodexo BRS...

Autor: Publicitate

18.01.2023, 08:00 1062

Companiile din România oferă beneficii tot mai sofisticate pentru a atrage şi reţine angajaţii talentaţi, iar această maturizare a pieţei a determinat grupul Sodexo să aleagă România pentru a fi a doua ţară, după SUA, în care să lanseze The Happiness Index, un instrument bazat pe neuroştiinţă care măsoară nivelul de fericire a angajaţilor, a afirmat Manuel Fernandez Amezaga, CEO Sodexo Benefits & Rewards Services (BRS) România and Bulgaria.

The Happiness Index este un serviciu prin care companiile pot afla în timp real, cu ajutorul neuroştiinţei, datelor şi tehnologiei, cât de implicaţi şi fericiţi sunt angajaţii la locul de muncă şi ce pot face pentru a creşte gradul de mulţumire a angajaţilor.

“Acest serviciu reprezintă o inovaţie în ceea ce priveşte practicile actuale de diagnoză a stării de bine a angajaţilor şi a culturii organizaţionale. În România exista toate premisele pentru ca acest instrument să fie lansat, iar piaţa a ajuns la acel nivel care să permită adoptarea lui. Oferim soluţii pentru peste 30.000 de companii din România şi lucrăm îndeaproape cu clienţii noştri care au peste două milioane de angajaţi. Avem feedback constant de la ei şi putem spune că România se află în momentul potrivit pentru lansarea unui asemenea produs”, a declarat Manuel Fernandez Amezaga, CEO Sodexo BRS România, companie cu o cifră de afaceri de peste 121 de milioane de lei anul trecut.

Managerul consideră că piaţa muncii din România este pregătită pentru a adopta un astfel de produs şi că organizaţiile, mai ales după pandemie, îşi doresc să înţeleagă cum se simt şi gândesc oamenii lor, să îi asculte şi să îi sprijine pentru a prospera şi pentru ca implicit businessul să crească.

Pentru aproximativ 70% dintre angajaţii din România, satisfacţia la locul de muncă este cel mai important aspect al vieţii lor - angajaţii simt că trăiesc mai intens atunci când sunt fericiţi la locul de muncă, potrivit unui sondaj realizat anul acesta de platforma de recrutare BestJobs. Acelaşi studiu arată că pentru români, împlinirea profesională este mai importantă decât să-şi petreacă timpul cu cei dragi (48%).

„Pandemia a schimbat întreaga lume. Companiile se confruntă cu situaţia în care profesioniştii îşi părăsesc rolurile, căutând recunoaştere, sprijin sau program mai flexibil din partea liderilor lor. Când angajaţii se simt nefericiţi şi demotivaţi, productivitatea şi cifra de afaceri ale companiei scad. Pentru a supravieţui şi a prospera, organizaţiile trebuie să îşi asculte cu adevărat oamenii şi să obţină o perspectivă profundă asupra stării lor de bine. Acum este mai important ca niciodată pentru companii să-şi menţină angajaţii fericiţi şi implicaţi si acest element ar trebui să fie o prioritate”, a explicat CEO-ul Sodexo BRS România and Bulgaria.

The Happiness Index este un seviciu creat de o companie britanică de tehnologie cu acelaşi nume - The Happiness Index -, iar din septembrie a fost lansat şi în România. Printre companiile care au adoptat deja acest produs în alte ţări se numără Rocco Forte Hotels, Fitch Ratings, Unilever, Canary Wharf Group.

Platforma oferă diferite sondaje bazate pe neuroştiinţă pentru a ajuta companiile să înţeleagă cum gândesc, cum se simt şi se comportă angajaţii. Cu ajutorul datelor obţinute din aceste sondaje şi analizate în timp real, companiile pot să creeze strategii specifice pentru a îmbunătăţi satisfacţia angajaţilor şi pentru a creşte retenţia şi performanţa echipei.

Conducerea Sodexo BRS se aşteptă că printre primii clienţi care vor adopta The Happiness Index să fie dintre cei care oferă cardurile Sodexo, dar mai ales dintre companiile care deja măsoară nivelul de implicare a angajaţilor şi vor să meargă la nivelul următor, să măsoare engagement-ul în tandem cu fericirea .

„Din discuţiile colegilor din vânzări cu profesioniştii în resurse umane, ştim că organizaţiile sunt interesate de implicarea angajaţilor şi, evident, de rezultatele obţinute. Este tot mai clară legătura dintre succesul unei companii şi implicarea şi satisfacţia echipelor. Iar implicarea lor vine mult mai uşor atunci când sunt mulţumiţi la locul de muncă. Feedbackul primit până acum despre The Happiness Index este unul pozitiv, liderii companiilor şi directorii de HR sunt încântaţi şi îşi doresc să ştie cum gândesc angajaţii şi să îsi evalueze cultura organizaţională într-o perioadă în care avem parte de schimbări multiple cu impact şi în mediul de business. În primul an de la lansarea acestui serviciu, ne dorim o creştere a portofoliului de clienţi, însă dincolo de acest lucru, mai important este să ne asigurăm că avem clienţi cu business-uri de succes şi cu angajaţi fericiţi şi implicaţi”, a mai spus CEO-ul Sodexo BRS.

Aproximativ 87% dintre companii consideră că beneficiile extra salariale contribuie la îmbunătăţirea calităţii vieţii angajaţilor din România, iar un pachet salarial care cuprinde beneficii este mai atractiv pentru angajaţi şi influenţează pozitiv rata de retenţie.

Piaţa forţei de muncă din România este de aproximativ cinci milioane de angajaţi, iar în jur de jumătate primesc carduri de masă, potrivit Asociaţiei Profesionale a Emitenţilor din Romania (APET).

 

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO