Info

(P) Adela Smeu, Brico Dépôt: Vânzările de pe plan local s-au majorat cu 19,2% în prima jumătate a anului 2021 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut

Adela Smeu, CEO al Brico Dépôt România: Design mai rafinat, complexitate şi sustenabilitate sunt cuvintele-cheie care definesc schimbările din piaţa românească de bricolaj. Am observat o migrare din zona de basic products (produse de bază - n. red.) înspre produse cu mai mult design încorporat, produse inspiraţionale, frumoase.

Faţă de anul trecut, avem cu 339 mai mulţi colegi. Continuăm proiectele începute, punând accent pe accelerarea digitalizării.

Adela Smeu, CEO al Brico Dépôt România: Design mai rafinat, complexitate şi sustenabilitate sunt cuvintele-cheie care definesc schimbările din piaţa românească de bricolaj. Am observat o migrare din zona de basic products (produse de bază - n. red.) înspre produse cu mai mult design încorporat, produse inspiraţionale, frumoase. Faţă de anul trecut, avem cu 339 mai mulţi colegi. Continuăm proiectele începute, punând accent pe accelerarea digitalizării.

Autor: Publicitate

01.10.2021, 10:04 635

Dezvoltarea canalului online este una dintre direcţiile în care Brico Dépôt vrea să investească în continuare, în paralel cu oferirea mai multor servicii şi cu dezvoltarea gamelor, atât cu produse locale, cât şi cu mărci proprii.

Evoluţia business-ului Brico Dépôt pe piaţa locală

Retailerul de produse pentru îmbunătăţirea locuinţei, materiale de construcţii şi bricolaj Brico Dépôt, deţinut de grupul britanic Kingfisher, anunţă o majorare a vânzărilor de pe plan local cu 19,2% în prima jumătate a anului 2021 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, rezultatul reflectând o cerere ridicată din partea consuma­to­rilor pentru produ­sele de bricolaj dar şi eforturile organizaţiei, retailerul investind în operaţiunile e-commerce şi în dezvoltarea serviciilor din magazin, dezvoltând simultan portofoliul de produse.

La nivel de grup, în aceeaşi perioadă, vânzările s-au majorat cu 22,8% în termeni com­pa­rabili (like-for-like), ca urmare a creşterii cererii pentru produsele de îmbunătăţire a lo­cuinţei pe toate canalele de vânzări. România a fost una din ţările care au înregistrat o perfor­manţă ridicată, alături de Marea Britanie, Irlanda, Franţa, Polonia şi Portugalia. Vânzările online reprezintă în acest moment 19% din vânzările totale ale grupului.

„Interesul consumatorilor faţă de îmbunătăţirea condiţiilor de locuit s-a păstrat şi în 2021, astfel încât rezultatele primului semestru au fost foarte bune. Succesul a venit atât din evoluţia pozitivă a pieţei, cât şi în urma unui efort de echipă impresionant, cu performanţe remarcabile pe categoriile construcţii, tâmplărie, suprafeţe şi decor sau grădină. Rezultatele se datorează şi unor eforturi mai puţin vizibile, dar la fel de importante, în logistică şi operaţiuni. Suntem optimişti în legătură cu evoluţia pieţei de bricolaj şi a businessului nostru. Continuăm proiectele începute în prima parte a anului, punând accent pe accelerarea digitalizării.”

Extinderea portofoliului de produse şi servicii: Peste 6000 de produse noi şi un site nou, recent lansat

Dezvoltarea canalului online este una dintre direcţiile în care Brico Dépôt vrea să investească în continuare, în paralel cu oferirea mai multor servicii şi cu dezvoltarea gamelor, atât cu produse locale, cât şi cu mărci proprii.

„Am listat game noi, adăugând în portofoliu peste 6.000 de articole, atât marcă proprie Brico Dépôt, cât şi branduri cunoscute, multe dintre acestea în categoriile pentru grădină sau baie. Pe aceste segmente, Brico Dépôt este deja recunoscut în piaţă. Am lansat şi o nouă gamă de bucătării modulare, cu design modern, în peste 1.000 de configuraţii posibile, pentru care asigurăm gratuit un serviciu de configurare personalizată”, mai spune Adela Smeu.

De altfel, categoriile de produse pentru grădină, amenajarea terasei sau a balconului, plante, interioare (bucătărie, painting, flooring) şi zona de decor şi depozitare sunt cele care au trecut prin cele mai multe transformări în ultimul an şi jumătate, de la debutul pandemiei. Căutarea unor zone de relaxare în apartamente şi în grădini este o tendinţă care a luat amploare în pandemie şi care se va păstra pe termen lung, este de părere Adela Smeu.

Accent pe produse sustenabile şi design Kingfisher, aceleaşi pentru pieţele din UK, Franţa şi Polonia

Design mai rafinat, complexitate şi sustenabilitate sunt cuvintele-cheie care definesc schimbările din piaţa românească de îmbunătăţire a locuinţei. Am observat o migrare din zona de basic products (produse de bază - n. red.) înspre produse cu mai mult design încorporat, produse inspiraţionale, frumoase. Consumatorul caută soluţii complete pentru proiectele pe care le derulează, asta însemnând că, pe lângă produsele propriu-zise, oferta trebuie completată cu servicii, începând de la cele de finanţare, până la livrare, montaj sau servicii post-cumpărare.”

În plus, Adela Smeu spune că a remarcat şi o preocupare din ce în ce mai mare pentru produsele sustenabile, care încorporează inovaţii tehnologice menite să diminueze consumul de apă sau energie electrică sau care pot înlocui anumite materiale şi care au efect pozitiv asupra mediului înconjurător.

Pe viitor, Brico Dépôt are în principal două direcţii de dezvoltare, în online şi în offline.

Priorităţile Brico Dépôt: Dezvoltarea gamei de produse, a canalului online şi a portofoliului de servicii în magazine

Avem două zone în care ne concentrăm eforturile: dezvoltarea canalului online şi, în acelaşi timp, oferirea mai multor servicii şi o experienţă cât mai bună în magazinele noastre. Vom favoriza dezvoltarea gamelor de mărci proprii, datorită calităţii şi designului Kingfisher, dar şi pentru că cele mai multe sunt produse sustenabile, înglobează tehnologie şi şi-au dovedit deja succesul pe pieţele din Marea Britanie, Franţa, Spania sau Polonia. Vom continua să creştem capacitatea de a răspunde cererii din partea clienţilor noştri, atât prin reţeaua de magazine fizice, cât şi în mediul online. Simultan, vom continua să dezvoltăm servicii noi, atât în magazin, cât şi în mediul digital.”

Brico Dépôt are în România 35 de magazine şi a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de circa 1,4 miliarde de lei, în creştere cu 64% faţă de anul precedent. Suprafaţa medie a unui magazin Brico Dépôt este de 7.500 de metri pătraţi.

Britanicii au intrat pe piaţa locală în 2013, prin achiziţia magazinelor Bricostore, redenumite ulterior Brico Dépôt. În 2017, Kingfisher a cum­părat şi magazinele Praktiker de la omul de afaceri Omer Susli şi le-a trecut sub acelaşi brand. Grupul Kingfisher deţine brandurile de magazine de bricolaj Brico Dépôt (în Franţa şi România), B&Q (în Anglia), Screwfix (tot în Anglia) şi Castorama (în Franţa şi Polonia).

Retailerii de bricolaj prezenţi în România concurează pe o piaţă a cărei valoare este estimată între 3 şi 4 miliarde de euro anual. Într-un an în care construcţiile şi retailul cu materiale de profil au fost printre puţinele sectoare care au continuat să funcţioneze, în vreme ce majoritatea economiei a suferit de pe urma pandemiei, retailerii din bricolaj au pariat în 2020 pe extindere. Printre ei, Brico Dépôt a ales însă să vină cu un format diferit, Brico Outlet, pentru produse de îmbunătăţire a locuinţei şi de materiale de construcţii, pe care l-a „ancorat” în Chiajna, pe autostrada Bucureşti-Piteşti, la km 11-12.

Tendinţele pozitive pe piaţa de construcţii şi bricolaj se vor păstra, în contextul pandemiei

Anul 2020, cu tot cu pandemie, a adus construcţiilor a doua cea mai bună evoluţie an la an din ultimul deceniu, după cum reiese din datele de la Institutul Naţional de Statistică (INS). Faţă de 2020, volumul lucrărilor de construcţii a crescut cu 15,9%.

Într-un an pe care, în mare parte, românii l-au petrecut în gospodărie, reparaţiile capitale au ajuns pe culmi. Astfel, pe elemente de structură, acestea au avut cea mai mare creştere din ultimii patru ani, cele mai îndepărtate date disponibile pe site-ul INS fiind din 2017. An la an, avansul reparaţiilor capitale a fost de 46%, faţă de doar 1% în anul precedent. Nici întreţinerea şi reparaţiile curente nu au fost cu mult mai prejos, creşterea lor fiind de 24,4%, foarte aproape de cea din 2019.

Termopane, pavele, mobilier de grădină, aparate de aer condiţionat, tapet, elemente de amenajări interioare. Au intrat toate pe radarul românilor în 2020, după ce, din martie, timpul petrecut acasă s-a dilatat până la maxime. S-a văzut în bilanţurile companiilor care produc aceste materiale de construcţii, s-a văzut şi în bilanţurile retailerilor de bricolaj.

Aceştia şi-au adaptat oferta şi au remarcat câteva produse care s-au dat ca pâinea caldă de când a început pandemia. Reprezentanţii Brico Dépôt, de pildă, spuneau că au vândut anul trecut în mod special produse pentru organizarea spaţiului (dressinguri, birouri, rafturi) şi produsele pentru grădină (mobilier de grădină, trambuline, piscine).

De la începutul anului până acum, compania Brico Dépôt a angajat local peste 300 de oameni pe fondul investiţiilor făcute în diversificarea serviciilor şi dezvoltarea portofoliului.

Echipa Brico Dépôt numără în prezent 2.610 angajaţi. În acest moment, avem poziţii deschise atât în echipele din sediul central, cât şi în magazine. Am continuat să investim în operaţiunile noastre de e-commerce şi, de asemenea, în dezvoltarea serviciilor din magazin. Aceste investiţii au determinat crearea unor noi locuri de muncă, astfel încât, faţă de anul trecut, avem cu 339 mai mulţi colegi”, spune Adela Smeu, CEO al Brico Dépôt România.

Accent pe forţa de muncă

Bricostore România, compania prin care grupul britanic Kingfisher operează cele 35 de magazine de bricolaj Brico Dépôt de pe plan local, va implementa până în ianuarie 2023 un proiect cofinanţat din fonduri europene, prin care va desfăşura pro­grame de formare profesională în rândul angajaţilor săi. Investiţia depăşeşte 1,6 mi­l. euro şi vizează îmbunătăţirea compe­ten­ţelor digitale în rândul angajaţilor din magazinele lor de pe plan local. Jumătate din sumă reprezintă finanţarea nerambursabilă.

Dezvoltarea competenţelor digitale este realizată în cadrul proiectului „Performanţă prin training pentru angajaţii Brico Dépôt – Digital Evolution“, finanţat prin Programul Operaţional Capital Uman. În cadrul acestuia sunt vizaţi angajaţi care lucrează în magazinele Brico Dépôt din toată ţara, cu excepţia celor care au domiciliul în regiunea Bucureşti- Ilfov.

Proiectul a început pe 15 iulie 2021 şi este în desfăşurare până pe 14 ianuarie 2023. Vor fi organizate şase programe de formare profesională continuă, destinate unui număr minim de 325 angajaţi ai companiei.

Scopul este ca, până la finalul proiectului, minimum 261 de angajaţi care lucrează la puncte de lucru din regiuni mai puţin dezvoltate să fie certificaţi şi minimum 325 de angajaţi care lucrează la puncte de lucru din regiuni mai puţin dezvoltate să fie formaţi.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO