Info

(P) Analiza Cargus: 3 din 4 utilizatori preferă livrarea în puncte click & collect pentru costurile reduse şi programul flexibil de ridicare a coletului

(P) Analiza Cargus: 3 din 4 utilizatori preferă livrarea...

Autor: Publicitate

16.09.2022, 14:49 195
  • Peste jumătate dintre cumpărători achiziţionează online, de cel puţin 3 ori pe lună.
  • 62% dintre respondenţii studiului Cargus aleg plata cu cardul.
  • 30% dintre magazinele online oferă cumpărătorilor posibilitatea de a-şi ridica coletul de la un magazin partener sau dintr-o reţea de lockere.

Cargus, prima companie de curierat de pe piaţa românească, a demarat în perioada august-septembrie 2022 un amplu studiu referitor la interesul consumatorilor pentru cumpărăturile online şi preferinţele acestora cu privire la metodele de livrare. De asemenea, studiul a analizat profilul şi opţiunile magazinelor online pentru soluţiile de curierat pe care le oferă clienţilor.

Aproximativ jumătate dintre consumatori (45%) achiziţionează online produse şi servicii o dată pe lună, în timp ce 55% dintre aceştia cumpără cu o frecvenţă mai mare, chiar şi de 10 ori pe lună. În topul produselor achiziţionate de la magazinele online locale şi internaţionale se află cele din categoria fashion (îmbrăcăminte şi încălţăminte), reprezentând 29% dintre opţiunile consumatorilor şi IT&C, electronice şi electrocasnice (25%). Acestea sunt urmate de produsele de beauty şi îngrijire personală (14%), articolele pentru casă şi grădină (12%), în timp ce cărţile reprezintă 2% din totalul comenzilor electronice.

De asemenea, studiul Cargus arată că 62% dintre respondenţi preferă plata cu cardul, iar mai mult de 90% returnează un procent foarte mic din produsele achiziţionate (sub 3%).

 

Livrarea click & collect câştigă teren în preferinţele consumatorilor

În privinţa opţiunilor de livrare, studiul arată că 1 din 3 cumpărători preferă ca produsele să fie livrate într-un punct click & collect (magazine partenere de tip SHIP & GO şi puncte de tip locker). Printre cele mai importante avantaje identificate de consumatori se regăsesc: costurile mai mici de livrare (la magazine partenere de tip SHIP & GO) – 74,1%, proximitatea faţă de locuinţă sau locul de muncă (72,9%) şi timpul mai scurt de livrare pentru produsele achiziţionate (70,4%).

Chiar dacă metoda de livrare la adresă rămâne cea mai utilizată, soluţiile de tip click & collect câştigă rapid teren pentru că le oferă cumpărătorilor posibilitatea de a-şi ridica simplu şi rapid coletul de la un punct ales chiar de ei şi să economisească timp. Cargus gestionează în prezent o reţea de peste 900 de puncte SHIP & GO (proprii şi partenere), urmând ca în această toamnă să lanseze propria reţea de lockere.

 

Cele mai apreciate beneficii ale livrării prin locker

Cu privire la opţiunea de livrare prin locker, cele mai apreciate beneficii de către cumpărătorii online sunt amplasarea în proximitatea locuinţei sau a locului de muncă (75,4%), accesul digital - posibilitatea de a intra în posesia coletului folosind doar telefonul mobil (75,2%) sau impactul redus asupra mediului (65,3%).

Un diferenţiator puternic care determină cumpărătorii să aleagă livrarea prin locker este libertatea de a-şi alege locul din care să îşi ridice produsele achiziţionate şi intervalul orar, fără să depindă de programul sau încărcarea curierilor.

 

Cum livrează magazinele online?

Magazinele online cuprinse în această analiză realizată de Cargus se aliniază şi ele preferinţelor cumpărătorilor. Costurile mai mici de livrare reprezintă principalul beneficiu şi motiv pentru care platformele de e-commerce oferă clienţilor livrarea de tip click & collect. Alte beneficii importante pentru magazinele online sunt: proximitatea, reţeaua extinsă de locaţii, posibilitatea de a livra un volum mai mare de colete într-un timp mai scurt şi inovaţiile digitale, care facilitează accesul clienţilor la produsele achiziţionate. De asemenea, 30% dintre magazinele online care au făcut parte din studiul Cargus oferă cumpărătorilor posibilitatea de a-şi ridica coletul de la un magazin partener sau dintr-o reţea de lockere.

În privinţa volumului produselor vândute, aproximativ 41% dintre magazinele online parte din studiul Cargus livrează către clienţi peste 200 de colete lunar, situându-se în categoria afacerilor de mărime medie. În acelaşi timp, mai bine de o treime dintre comercianţii analizaţi livrează între 50 şi 200 de colete.

Plata coletelor înainte de livrare câştigă tot mai mult teren şi în rândul magazinelor online – în proporţie de 59%, comercianţii oferă cumpărătorilor posibilitatea de a plăti online şi prin OP. Mai mult, 70% dintre platformele de ecommerce din studiu menţionează că au o rată de retur mai mică de 3% din totalul produselor vândute într-o lună.   

În ceea ce priveşte judeţele în care magazinele online îşi desfăşoară activitatea, primul loc îl ocupă Bucureşti – Ilfov (cu o treime din total), urmat de Cluj, Hunedoara, Braşov, Dolj şi Constanţa. La studiul Cargus au participat magazine online care comercializează o plajă diversă de produse, de la fashion, IT&C, produse de beauty şi îngrijire, articole pentru casă şi grădină, şi până la hrană pentru animale şi cărţi.

 

Despre Cargus

Cu o experienţă de peste 30 de ani, Cargus este prima companie de curierat de pe piaţă românească. În prezent, compania numără peste 5.000 de angajaţi şi colaboratori, oferă servicii de curierat cu livrare la adresa, dar şi printr-o reţea naţională de sute de locaţii SHIP & GO, unde clienţii pot ridica sau trimite pachete, deţine 5 centre naţionale de sortare, 51 de centre operaţionale şi o echipă de peste 2.500 de curieri care efectuează peste 50 de milioane de livrări pe an.

La începutul anului 2019, Cargus a fost preluat de Mid Europa Partners Investment Fund, unul dintre cei mai activi investitori din România. Cargus a înregistrat o creştere cu 20% a volumului vânzărilor în 2020. Pentru mai multe detalii, vizitaţi website-ul Cargus şi pagina de Facebook Cargus.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO