Info

(P) Asrecover, profesionisti in recuperarea bunurilor din leasing

(P) Asrecover, profesionisti in recuperarea bunurilor din...

Autor: Publicitate

19.12.2022, 17:05 128

In ultima perioada, a crescut interesul si activitatea in recuperarea bunurilor din leasing, existand multiple situatii ce pot dauna companiilor.

Am observat necesitatea unei supervizari continue asupra desfasurarii acestui tip de contracte, data fiind natura bunurilor, uzura si mobilitatea acestora. Expunerea la riscuri este mare, in mod special cand sunt implicate contracte intre societati comerciale.

 

De ce este necesar un due diligence constant pentru contractele de leasing?

Cu ajutorul acestui tip de externalizare, puteti economisi costurile cu avocatii in-house, dar si cu alti consilieri juridici; echipa Asrecover are la baza si o platforma digitala prin care gestioneaza si transmite actualizari catre client cu statusul fiecarui contract de leasing.

Cu ajutorul automatizarilor, dar si al specialistilor nostri – avocati, consultanti fiscali si personal din fosti angajati ai structurilor M.A.I. cu experienta in investigatii – putem gestiona un volum important de clienti.

Din cauza legislatiei complexe si incomplete, dar si a comunicarii deficitare cu institutiile abilitate, pot aparea multiple impedimente in desfasurarea contractelor de leasing. Din acest motiv, preventia este aproape obligatorie pentru a asigura o continuitate a incasarilor si a protectiei bunurilor date in leasing.

Spre exemplu, unele utilaje sunt foarte greu de identificat si relocat, existand situatii cand acestea nu mai pot fi gasite pe teritoriul Romaniei. Aceste situatii speciale necesita interventia unor echipe specializate de identificare si recuperare a bunurilor si creantelor, ce pot actiona la nivel national, dar si european.

Legislatia privind contractele de leasing este in favoarea societatilor de leasing, astfel ca, urmand o procedura bine organizata si precauta, se poate obtine o rata de succes semnificativa in recuperarea integrala a bunurilor.

 

Cum te poate ajuta Asrecover?

Compania Asrecover a fost infiintata in 2009, avand ca obiect de activitate recuperarea creantelor si consultanta fiscala. De-a lungul cresterii echipei si a expertizei acesteia, dar si la solicitarea clientilor – institutii de credit bancare sau nebancare (IFN) si societati comerciale – am deschis in anul 2017 divizia de recuperari leasing.

Echipa noastra are expertiza inclusiv in gestionarea plangerilor consumatorilor in privinta clauzelor abuzive sau a contestatiilor, astfel incat putem gestiona orice impedimente aparute pe parcursul etapelor de recuperare a bunurilor din leasing. Pe perioada derularii contractelor de leasing, pot aparea situatii ce nu tin de rea-credinta clientilor, cum ar fi intrarea in insolventa, falimentul sau alte situatii juridice care pot afecta natura sau locatia bunurilor ce fac obiectul contractului de leasing.

Recuperarea bunurilor este o operatiune ce creste fluxul de cashflow pentru companii, dar si reducerea cheltuielilor cu procedurile judiciare. Esential este ca aceasta operatiune sa fie efectuata intr-un mod profesionist si strategic, avand ca obiectiv recuperarea rapida si fara costuri foarte mari.

Principalul interes este recuperarea bunurilor, de orice natura, intr-un mod amiabil si operativ, fara a fi necesara procedura judiciara sau termene lungi de amanare a negocierilor sau repunere in posesie. Toate procedurile noastre tind spre preluarea amiabila a tuturor bunurilor, cu promptitudine, respect si intelegere pentru situatiile specifice. In desfasurarea acestor proceduri, este esentiala respectarea normelor legale si etice, astfel incat sa fie evitate orice plangeri sau reclamatii ulterioare ce ar putea bloca recuperarea bunurilor provenite din leasing.

Ca regula, dosarele sunt preluate de la companiile de leasing si repartizate catre un account executive al Asrecover, dedicat pentru acea regiune din Romania. Acesta va tine legatura constant cu clientul, fiind instiintat la fiecare etapa a procedurii, dar si privind progresele negocierilor.

Chiar de la primul pas, echipa noastra demareaza verificari premergatoare procedurii, avand scopul de a incepe cu o baza juridica solida.

O etapa importanta in recuperarea bunurilor din leasing este reprezentata de verificarea si investigarea pe teren, la sediile sau adresele utilizatorilor. Aceste investigatii au rolul de a identifica pozitia bunurilor, dar si starea acestora.

Asrecover functioneaza in baza principiului operativitatii, avand departamente specializate in recuperari bunuri din leasing, in functie de natura acestora – flote auto, utilaje industriale, aparatura medicala, echipamente agricole, imprimante industrial, macarale sau alte utilaje pentru constructii.

Prin externalizarea serviciilor juridice pentru contractele de leasing, putem asigura:

  • Notificare legala sau alte proceduri prealabile;
  • Scadenta anticipata de 90 de zile;
  • Plangeri penale sau de alta natura la institutiile abilitate;
  • Recuperari creante in instanta;
  • Incuviintare executare silita;
  • Procedurile legale si operative privind executarea silita;
  • Ridicarea bunurilor in stare optima;
  • Depozitare bunuri;
  • Repunere in posesie.

Dupa ce bunurile au fost recuperate, urmeaza o perioada in care exista un traseu pana la intrarea in posesie. Astfel, apare ca necesara protejarea acestor bunuri ce vor fi tinute sub supraveghere video permanenta pana la momentul intrarii in posesie.

Pe langa procedura legala realizata de catre avocatii si consultantii nostri fiscali, avem mai multe serii de proceduri minutioase ce reprezinta secretul comercial al Asrecover.

Suntem o companie matura si responsabila, avand echipe specializate de avocati si consultanti ce stau la dispozitia clientilor nostri.

Documentarea temeinica, verificarile premergatoare, investigatiile pe teren, dar si know-how-ul extensiv al avocatilor si consilierilor Asrecover, ne-au ajutat sa devenim un furnizor de top in domeniul recuperarilor bunurilor din leasing.