Info

(P) BDO ROMÂNIA LANSEAZĂ, UN PRODUS CARE TRANSFORMĂ DATELE DE RAPORTARE SAF-T ÎN BUSINESS INSIGHTS : În BDO Hivetech am dezvoltat o serie de produse de Business Intelligence care transformă declaraţia SAF-T într-o sursă foarte valoroasă de business insights, în timp real

(P) BDO ROMÂNIA LANSEAZĂ, UN PRODUS CARE TRANSFORMĂ...

Autor: Publicitate

06.07.2022, 11:23 403

UN INTERVIU CU STELIAN UZUNIA, DIRECTOR HIVETECH - BUSINESS INTELLIGENCE, DIVIZIA DE DATA DRIVEN SOLUTIONS A BDO ROMÂNIA.

Ce este Hivetech?

Hivetech este cea mai nouă linie de business a BDO România, lansată la aniversarea a 30 de ani în România. Este un layer de tehnologie şi management de date într-un mediu securizat, care valorifică expertiza în consultanţă financiară şi de business a BDO în România.

Practic, Hivetech aduce un set de modele digitale ce mapează în timp real datele disponibile la deciziile curente sau strategice ale organizaţiei.

Hivetech este o echipă dedicată de specialişti în agregare, analiză, data mining şi strategie sub coordonarea directă a lui Silviu Manolescu, partener senior în cadrul BDO.

Interesul  pentru digital transformation din ultimii ani a crescut semnificativ calitatea şi volumul datelor disponibile, aşa că acum este momentul potrivit pentru a înlocui discuţiile pe această temă cu soluţii concrete capabile să transforme datele în combustibilul ce alimentează deciziile operaţionale sau stategice ce privesc organizaţia.

Cum arată digital transformation azi?

Experienţa recentă ne arat o întelegere mai aplicată a unui concept, care până nu de mult era mai degrabă de natură academică. Managerii celor mai multe organizaţii ce adoptă soluţii digitale înţeleg rapid să migreze de la gandul iniţial de a pune la punct un sistem pur operaţional, centrat pe smooth information flow la soluţia care îşi merită numele de digital transformation, cea care face posibilă adoptarea de decizii rapide pe baza unor perspective noi ce nu erau la dipoziţia decidenţilor. Cu alerte pe ecranul telefonului completate de analize amănunţite referitor la cauze şi evoluţii viitoare probabile pe un ecran ceva mai generos. Totul la un click distanţă.

Pe lângă realitatea revoluţiei tehnologice pe care o traversăm, sau poate tocmai ca parte din aceasta, şi organele de control ale statului – precum ANAF – solicită raportări lunare transmise recurent în format electronic, cu un grad de granularitate relativ ridicat.

Faci aici referire la implemetarea SAF-T?

Întocmai.  În acest proces, celor peste 3000 de entităţi care sunt cuprinse în lista celor cu obligaţii de raportare SAF-T în 2022, li se vor alătura anual segmente noi până la acoperirea majorităţii entităţilor.

Ca în toate proiectele BDO, şi în acest caz  gândim în termeni de oportunitate şi modelăm soluţii eficace pentru a maximiza valoarea pentru beneficiar.  Raportarea SAF-T, este în primă instanţă un efort suplimentar pentru companie, o ştiu deja toţi cei care sunt în plin proces de finalizare a sistemului de raportare.

Odată însă implementat sistemul de raportare, Hivetech transformă acest efort într-o oportunitate  pentru a avea o imagine completă asupra sănătăţii financiare a afacerii. Identificăm tendinţe, transmitem alerte referitor la stări sau dinamici înafara parcusului propus, evidenţiem zone ce necesită atenţia decidenţilor, estimăm stări viitoare.

Soluţia Hivetech este construită exclusiv pe baza declaraţiei standard SAF-T, ceea ce face timpul de implementare extrem de redus şi cu zero efort suplimentar din partea organizaţiei.

În lipsa unor aplicaţii potrivite, organizaţiile rămân doar cu efortul unei raportări suplimentare, cu informaţii transmise către autorităţi, dar neexploatate şi pentru folosul propriu.

În BDO Hivetech vedem declaraţia SAF-T drept o comoară din grădina proprie, comoară pe care fiecare organizaţie a dobândit-o cu efort, dar odată aflată în posesia ei poate deschide perspective noi în timp real asupra stărilor şi dezvoltărilor recente ale businessului.

Avem deja dezvoltat un set de 4 produse bazate pe declaraţia standard SAF-T, care se adresează Consiliilor Directoare, CEO, CFO, Directorilor de vânzări şi sub forma unor rapoarte vizuale standard de tip dashboard accesibile inclusiv de pe telefon.

Am rafinat şi încorporat aici expertiza de 30 de ani a  BDO în proiectarea şi implementarea sistemelor de raportare internă (individual şi grup), raportare financiară, audit financiar, audit intern, managementul performanţei, managementul riscului, consultanţă generală de business.

Produsele vin şi cu facilitatea de custom reporting şi consultanţă în analiză, acolo unde se cere acest lucru.

Practic, în cateva click-uri poţi avea pe ecranul telefonului o imagine financiară completă a organizaţiei, actualizată automat cu frecvenţă ce derivă din calendarul de depunere a declaraţiei SAF-T (lunar).

Dezvoltarea produselor se face în mod continuu de echipa noastră.  Investim în cele mai moderne platforme tehnologice şi căutăm cele mai bune soluţii de user experience, cu gândul la experienţă diverselor persona de utilizatori. Un factor esenţial este să asigurăm cele mai înalte standarde de securitate digitală a informaţiei.

Ce pregătiţi pentru viitor?

În următoarele săptămâni vom lansa un produs ce agregă datele financiare publice ale entităţilor din România.

Setul de analize disponibile acoperă nevoile C level, ale departmentului financiar şi cele de Business Development. Este un produs foarte valoros în special în structurarea strategiilor anuale, M&A, analize de benchmarking pe industrii, analizarea portofoliilor proprii de parteneri de afaceri (clienţi, furnizori), etc. Aplicaţia oferă o perspectivă sintetică a peisajului de business actual, al tendinţelor înregistrate în perioada de până la 2019 inclusiv, coroborat cu impactul lui 2020, respectiv 2021, ani cu condiţii particulare, ce necesită analize speciale.

 

BDO Hivetech este divizia de Business Intelligence, care livrează soluţii de analiză si management de date, îmbinând proficienţa in data mining cu experienţa în consultanţă de afaceri de 30 de ani, la cel mai înalt nivel a BDO in România. Pentru mai multe informaţii accesaţi zona servicii de pe www.bdo.ro/servicii

BDO celebrează în acest an 30 de ani de prezenţă pe piaţa din România. Compania însumează peste 250 de angajaţi şi birouri în Bucureşti, Cluj, Iaşi, Timişoara, Sibiu şi Chişinău. Având o echipă solidă de specialişti cu experienţă într-o gamă largă de servicii şi industrii, BDO oferă clienţilor săi servicii de audit financiar, contabilitate, payroll, business restructuring, taxe, preţuri de transfer, consultanta financiara, juridica si de management. Compania face parte din reţeaua internaţională BDO, fondata in 1963, si care deţine in prezent 1720 de birouri şi 97,000 de angajaţi  în 167 de ţări.  

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO