Info

(P) Carmen Abril, profesor de EMBA: „Formarea continuă a executivilor trebuie să aibă loc în afara companiei”

(P) Carmen Abril, profesor de EMBA: „Formarea continuă...

Autor: Publicitate

16.03.2022, 08:00 161

Prof. Carmen Abril predă marketing în cadrul programului de Executive MBA organizat în Bucureşti de WU Executive Academy, parte a celei mai mari universităţi de business din Europa, WU. Este unul dintre cei 13 profesori internaţionali, de la universităţi de elită, alături de care studenţii au ocazia să îşi aprofundeze cunoştintele de business. Am stat de vorbă cu aceasta despre experienţa sa academică, importanţa unei diplome de EMBA, dar şi despre cum vede evoluţia educaţiei executive şi a lumii globale a afacerilor.

Ce beneficii aduce expertiza dvs. în viaţa personală/profesională a studenţilor?

Studenţii de EMBA pot beneficia de o perspectivă duală, care îmbină experienţa mea academică, având un doctorat în marketing, cu experienţa practică, în calitate de fost vicepreşedinte de marketing al Pepsico Beverages.
Prin urmare, din perspectivă academică, studenţii vor învăţa conceptele care stau la baza oricărei strategii de marketing de succes, prin expunerea lor la cele mai recente teorii şi noutăţi în această disciplină şi prin discuţii despre exemple reale de companii de succes sau care au eşuat.
Din perspectiva practicianului, experienţa de peste 15 ani acumulată în companii multinaţionale şi educaţia executivă asigură faptul că subiectele aduse în discuţie sunt relevante şi utile pentru studenţi.

Ce face ca experienţa EMBA să fie unică, având în vedere experienţa dvs. de predare în întreaga lume?
Am constatat că studenţii de EMBA sunt foarte motivaţi să înveţe, au un grad mare de curiozitate şi o atitudine foarte pozitivă în ceea ce priveşte colaborarea şi învăţarea de la colegii de grup, din diferite industrii. Am regăsit, de asemenea, un mediu foarte cald, prietenos şi deschis către interacţiuni şi împărtăşirea de experienţe.

În opinia dvs. a crescut importanţa unei diplome EMBA în ultimii ani?
Cu siguranţă a crescut. Viteza schimbărilor, complexitatea mediului concurenţial împreună cu creşterea şi specializarea tehnologiei au făcut ca firmele să realizeze că formarea şi educaţia continuă a executivilor trebuie să aibă loc în afara companiei. Procedând astfel, angajaţii vor avea acces la o expertiză mai largă şi la o reţea profesională mai extinsă, care este de o importanţă esenţială în zilele noastre. Cred că aceste beneficii sunt garantate în cadrul unui program de EMBA.

Cum au influenţat tehnologia şi digitalizarea globală domeniul dvs. de expertiză? Ce s-a schimbat faţă de acum 10-15 ani?
În urmă cu 15 ani, de exemplu, Apple tocmai îşi lansase Iphone-ul, Tesla tocmai fusese fondată, iar Google devenise public. Deci, da, au fost multe schimbări radicale în toată această perioadă. Tehnologia şi impactul digital în zona de marketing au fost enorme şi au influenţat în mod semnificativ comportamentul consumatorilor şi modelele de afaceri.
În ciuda acestor schimbări, multe dintre principii se menţin în domeniul marketingului, cum ar fi importanţa de a lua o decizie clară cu privire la poziţionarea produsului şi strategia de segmentare a pieţei.

Care a fost cea mai provocatoare sau cea mai satisfăcătoare experienţă academică pe care aţi avut-o până acum?

Cea mai satisfăcătoare experienţă academică a fost să primesc recunoaşterea studenţilor mei, care, în multe cazuri, mi-au devenit buni prieteni.
Îmi amintesc, în mod special, o scrisoare din partea unui director executiv de top, care menţiona cât de valoroase au fost proiectele realizate în timpul modulului pentru poziţia sa profesională. De asemenea, acesta mi-a mulţumit pentru că am impulsionat clasa să muncească din greu la realizarea temelor de lucru.

Cum vedeţi lumea afacerilor şi învăţământul de EMBA în următorii 20 de ani?

Este destul de dificil de spus. Prevăd, sau cel puţin mă aştept, să se pună un accent mai mare pe managementul sustenabil al întreprinderilor. De asemenea, în viitor, văd modulele de educaţie executivă mai flexibile şi mai personalizate. Acest lucru ar înseamna ca EMBA-ul să devină un curs de bază, la care se pot adăuga în timp noi cunoştinţe, pe măsură ce acestea sunt necesare unui executiv.
WU Executive Academy şi Ziarul Financiar oferă burse de studiu în valoare de 115.000 euro pentru programul WU Executive MBA Bucharest, care va începe în luna noiembrie 2022.
Executive MBA oferit de WU Executive Academy este cel mai important program de tip EMBA din Europa Centrală şi de Est şi singurul care beneficiază de prestigioasa triplă acreditare internaţională – EQUIS, AMBA şi AACSB, deţinută de mai puţin de 1% din şcolile de afaceri din lume. Programul se va desfăşura part – time, pe parcursul a 16 luni, cursanţii având ocazia să lucreze cu profesori internaţionali de la WU şi alte universităţi de elită.

Înscrierile pentru burse au loc până la data de 25 mai 2022, prin completarea unei aplicaţii online. Informaţii complete sunt disponibile pe: www.zf.ro/ExecutiveMBA.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO