Info

(P) Ce implică în 2023 să fii lider în industria de securitate? Dragoş Mărăcine, Securitas România: „Ne-am extins serviciile pentru a răspunde nevoilor în schimbare ale clienţilor noştri”

(P) Ce implică în 2023 să fii lider în industria de...

Autor: Publicitate

30.03.2023, 15:31 973

Securitas AB este lider mondial în servicii de securitate. Securitas asigură servicii şi soluţii de securitate în peste 4.500 de locaţii ale clienţilor, iar anul trecut a atins o cifră de afaceri de peste 120 de milioane de lei. Pe piaţa din România, compania este prezentă prin intermediul Securitas Services România şi are, în prezent, 2400 de angajaţi.

În cadrul unui interviu, Dragoş Mărăcine, Directorul General al Securitas România, a explicat cum perioada pandemiei a adus numeroase schimbări în domeniul securităţii, însă chiar şi în acest context compania continuă să acorde prioritate siguranţei şi bunăstării angajaţilor săi.

  • Povesteşte-ne despre parcursul tău în companie.

Dragoş Mărăcine: În calitate de Director General al Securitas România, călătoria mea a fost foarte dinamică şi interesantă. Am avut norocul de a lucra cu o echipă extraordinară de oameni care sunt dedicaţi să ofere servicii de securitate la cel mai înalt nivel. Împreună, am crescut compania şi ne-am extins serviciile pentru a răspunde nevoilor în schimbare ale clienţilor noştri.

Una dintre cele mai mari provocări cu care m-am confruntat pe parcursul călătoriei mele în cadrul companiei a fost adaptarea la schimbările constante din domeniul industriei de securitate. Odată cu utilizarea din ce în ce mai frecventă a tehnologiei şi schimbarea naturii ameninţărilor, a trebuit să inovăm şi să dezvoltăm în permanenţă noi soluţii pentru a răspunde nevoilor clienţilor. Acest lucru a implicat investiţii în tehnologii noi şi instruirea echipei noastre pentru a le utiliza în mod eficient.

Un alt aspect important al călătoriei mele a fost construirea relaţiilor cu clienţii şi înţelegerea nevoilor lor unice de securitate. Lucrând îndeaproape cu aceştia, am reuşit să le oferim soluţii personalizate, care să răspundă provocărilor lor specifice în materie de securitate.

În general, parcursul meu în cadrul companiei a fost foarte satisfăcător. Am avut ocazia să lucrez cu o echipă extraordinară de oameni şi să avem un impact real în industria securităţii. Aştept cu nerăbdare să continuăm dezvoltarea companiei şi să oferim cele mai bune servicii de securitate.

  • Ce provocări a adus perioada pandemiei în mediul de afaceri?

Dragoş Mărăcine: Perioada de pandemie a adus numeroase provocări pentru întreprinderi. Una dintre cele mai mari a fost trecerea bruscă la munca la distanţă, ceea ce a impus companiilor să se adapteze rapid la noile tehnologii şi procese, pentru a se asigura că angajaţii lor pot lucra eficient de acasă. Acest lucru a generat, de asemenea, noi provocări în ceea ce priveşte comunicarea şi colaborarea între membrii echipei.

O altă provocare majoră a fost reprezentată de impactul economic al pandemiei. Multe întreprinderi au înregistrat un declin al veniturilor din cauza închiderii locaţiilor fizice şi a scăderii cheltuielilor de consum. Acest lucru a forţat companiile să reducă din costuri şi să găsească noi modalităţi de generare a veniturilor.

În plus, pandemia a creat noi probleme de siguranţă pentru întreprinderi. Companiile au fost nevoite să implementeze noi protocoale şi proceduri de siguranţă, pentru a-şi proteja angajaţii şi clienţii de răspândirea virusului. Acest lucru a necesitat resurse suplimentare şi investiţii în tehnologii şi echipamente noi.

În general, perioada pandemiei a fost o perioadă dificilă pentru întreprinderi. Cu toate acestea, a creat pentru companii oportunităţi de a inova şi de a se adapta la modalităţi de lucru noi, iar asta poate duce la beneficii şi creştere pe termen lung.

  • Ce provocări a adus perioada pandemiei în domeniul securităţii?

Dragoş Mărăcine: Perioada pandemiei a adus mai multe schimbări în domeniul securităţii. Una dintre cele mai mari schimbări a fost adoptarea tot mai frecventă a tehnologiei pentru furnizarea de servicii de securitate la distanţă. Având în vedere nevoia de distanţare socială şi de limitare a contactului fizic, utilizarea tehnologiei de la distanţă a devenit esenţială pentru ca furnizorii de servicii de securitate să îşi menţină serviciile. Acest lucru a dus la dezvoltarea şi extinderea soluţiilor bazate pe tehnologie, cum ar fi platformele de date, inteligenţa artificială şi gemenii digitali, pentru a îmbunătăţi aplicarea tehnologiei în domeniul securităţii.

O altă schimbare a fost accentul sporit pe sănătate şi siguranţă în serviciile de securitate. Având în vedere riscul transmiterii COVID-19, furnizorii de servicii de securitate au fost nevoiţi să implementeze noi protocoale şi proceduri pentru a menţine siguranţa angajaţilor şi a clienţilor lor. Acest lucru a contribuit la dezvoltarea de noi soluţii, cum ar fi sistemele pentru controlul temperaturii şi pentru permiterea accesului fără contact.

În plus, pandemia a accelerat tendinţa de digitalizare în domeniul securităţii. Companiile au fost nevoite să se adapteze la noile tehnologii şi procese pentru a furniza servicii de securitate de la distanţă şi mai eficient, ceea ce a dus la creşterea productivităţii şi a creat noi locuri de muncă în domeniu.

În general, perioada pandemiei a adus schimbări semnificative în domeniul securităţii, subliniind importanţa tehnologiei şi a sănătăţii şi siguranţei în furnizarea de servicii de securitate.

  • Perioada post pandemie şi războiul au reorganizat priorităţile companiei?

Dragoş Mărăcine: În timp ce pandemia şi războiul au prezentat noi provocări pentru întreprinderi, priorităţile noastre au rămas aceleaşi. Compania continuă să acorde prioritate siguranţei şi bunăstării angajaţilor săi, oferind în acelaşi timp servicii excelente clienţilor. De asemenea, compania s-a adaptat la noile circumstanţe prin oferirea de noi servicii şi prin implementarea de noi programe de formare pentru a le permite angajaţilor să ofere servicii excelente.

În perioada post-pandemică, Securitas va continua să se adapteze la noile reguli şi să se integreze în noul status quo, pentru a se asigura că rămâne competitivă şi că oferă cele mai bune servicii clienţilor săi. Compania înţelege că adaptarea la schimbare este esenţială pentru creştere şi succes şi va continua să facă acest lucru şi în viitor. În general, deşi pandemia şi războiul au adus noi provocări, priorităţile companiei rămân concentrate pe angajaţii şi clienţii săi, asigurând succesul continuu al afacerii.

  • Cum defineşti succesul?

Dragoş Mărăcine: Pentru Securitas, succesul este definit prin asigurarea celui mai înalt nivel de securitate pentru locaţiile clienţilor şi prin asigurarea satisfacţiei angajaţilor. Dezvoltarea continuă este, de asemenea, un aspect important al succesului, iar Securitas a făcut din aceasta un obiectiv permanent. Cred că o abordare holistică oferă avantaje semnificative în atingerea succesului.

La nivel personal, succesul nu se referă doar la performanţa la locul de muncă, ci şi la a fi sănătos şi fericit în ceea ce faci. Este esenţial să te deconectezi, să te relaxezi şi să găseşti acel "me-time" pentru a obţine succesul personal. În general, succesul este un concept cu multiple faţete, care include factori precum performanţa la locul de muncă, satisfacţia angajaţilor, bunăstarea personală şi dezvoltarea continuă.

  • Care sunt serviciile şi soluţiile de securitate oferite de liderul mondial în domeniu, adaptate la nevoile prezentului?

Dragoş Mărăcine: Este important ca liderii de afaceri să înţeleagă modul în care este afectată siguranţa şi securitatea - de la securitatea cibernetică în soluţiile bazate pe cloud, la eficienţa operaţională susţinută de tehnologie. O parte din valoarea colaborării cu un integrator de securitate constă în faptul că aveţi un consilier de încredere care vă poate ajuta să gestionaţi astfel de situaţii. Aşadar, în timp ce paza umană reprezintă încă nucleul companiei Securitas, lucrăm continuu la dezvoltarea portofoliului nostru de servicii. Dezvoltăm împreună cu clienţii noştri soluţii de securitate care conţin, pe lângă componenta umană, un grad ridicat de tehnologie şi cunoştinţe.

Am integrat un spectru larg de servicii: prevenire şi stingere a incendiilor, instalare şi întreţinere pentru sisteme de securitate şi de stingere a incendiilor. Am investit semnificativ în Centrul Operaţional Securitas, unde soluţiile învechite au fost înlocuite cu soluţii de monitorizare video şi detecţie la distanţă, sisteme de voce, patrulare virtuală.

 

Reuşim să ne îndeplinim misiunea şi continuăm să furnizăm servicii de înaltă calitate clienţilor noştri prin resurse şi forţe proprii. Lucrăm ca o echipă şi depăşim împreună toate obstacolele. Am dovedit că suntem mai uniţi şi mai puternici ca niciodată şi sunt foarte fericit să fac parte dintr-o echipă de oameni dedicaţi, ghidaţi de un obiectiv comun: să facem lumea din jurul nostru un loc mai sigur.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24
Cele mai citite ştiri