Info

(P) Ce înseamnă să devii prosumator pentru a optimiza costurile firmei tale şi ce avantaje îţi aduce un partener ca E.ON?

(P) Ce înseamnă să devii prosumator pentru a optimiza...
28.09.2022, 17:00 401

Preţurile energiei au cunoscut o creştere puternică şi imprevizibilă în ultima perioadă, pe fondul unui context european şi global complex. Aceasta a adus o provocare suplimentară pentru mediul de business din România, într-o perioadă complicată, iar companiile s-au văzut nevoite să caute soluţii pentru a putea supravieţui.

Mai mult decât atât, creşterea costurilor operaţionale face parte din categoria celor care generează impredictibilitate şi incertitudine. Faţă în faţă cu bugetele bine calculate de la începutul anului, presiunea provenită din creşterea preţurilor reprezintă cel mai dificil tip de obstacol pe care îl poţi întâlni atunci când eşti manager sau antreprenor.

Creşterea costurilor a format o „furtună perfectă” la intersecţia cu evoluţia inflaţiei şi cu majorările de dobânzi, ceea ce a determinat companiile locale să intre în modul de optimizare a cheltuielor.

În acest context, calitatea de prosumator a căpătat tot mai multă greutate, iar instalarea de capacităţi de producere a energiei pentru autoconsum, dar şi pentru vânzare, a intrat pe lista de priorităţi a mediului de business.

Utilizarea surselor regenerabile de producere a energiei vine ca un răspuns firesc pentru toate companiile din România care vor costuri mai mici.

Puterea soarelui înseamnă în fapt „combustibil” gratuit pentru producerea de energie şi pentru multe companii acoperişul sediului, al fabricii sau al depozitului aduce oportunitatea perfectă pentru o soluţie de tip centrală fotovoltaică. Astfel, compania nu trebuie să investească şi în terenuri pentru a instala o capacitate de producţie.

Dincolo de beneficiile financiare pe termen lung, o astfel de soluţie ajută companiile să facă un pas înainte în drumul spre reducerea amprentei de carbon, punând la lucru natura în avantajul lor.  

Reducerea emisiilor de carbon derivate din activitatea directă şi din derularea contractelor cu furnizorii este unul dintre aspectele principale pe care trebuie să le abordeze o companie sustenabilă.

Peste 100 de companii au apelat la soluţiile fotovoltaice E.ON PV Prosumer, cu puteri instalate între 17 şi 258 kWp, fiind montate 35.722 de panouri.

Acestea generează la un loc un total de 13.860 MWh pe an şi contribuie la reducerea emisiilor anuale de dioxid de carbon cu circa 3.000 de tone.

 

De ce E.ON PV Prosumer

Cele peste 100 de companii care au folosit soluţiile fotovoltaice E.ON PV Prosumer au reuşit să îşi reducă facturile la energie cu până la 30%.

Acestea au învăţat că, la acest moment, orice consumator poate deveni prosumator, la o puterea maximă instalată de 400 kWp.

Concret, energia produsă şi neconsumată de prosumator se va debita în reţea, întrucât furnizorul cu care este în contract va prelua excedentul şi îl va achita conform normelor existente.

Costul pentru instalarea unei soluţii E.ON PV Prosumer diferă de la client la client, întrucât este o soluţie la cheie personalizată pe profilul şi industria consumatorului.

Este important de ştiut că investiţia se amortizează între­­­­­­­­ 4 şi 6 ani, perioadă care a devenit mai avantajoasă odată cu creşterea generalizată a facturilor la energie.

Soluţia la cheie E.ON PV Prosumer începe cu întocmirea documentaţiei şi continuă cu etapele de finanţare, punerea în funcţiune şi include chiar şi mentenanţa.

E.ON ţine cont de faptul că firmele se confruntă cu dificultăţii în gestionarea cash-flow-ului şi de aceea oferă soluţia şi poate asigura finanţarea proiectului, un aspect foarte important dacă eşti un client B2B.

Atunci când discutăm despre durata procesului prin care o firmă devine prosumator din poziţia de simplu consumator, trebuie să avem în vedere că soluţiile la cheie presupun un proces complex care ţine cont de elemente multiple, precum dimensiunea proiectului, locaţia, proiectarea, livrarea echipamentelor sau racordarea.

Astfel, în funcţie de toate aceste aspecte, un proiect poate fi implementat şi în 3, 4 luni, însă durata totală de implementare poate ajunge chiar şi la 12 luni, în anumite cazuri.

 

Parteneri pe termen lung

Decizia de a deveni prosumator este una importantă, iar drumul de la poziţia de consumator până la primul kW injectat înapoi în reţea este unul pentru care firmele au nevoie de un partener de încredere.

Este important ca firmele să se uite cu atenţie la istoricul şi portofoliul partenerului de drum. În acest caz, portofoliul pe care îl deţine E.ON a fost construit prin relaţii de lungă durată, dar şi pe specialiştii de încredere care stau alături de fiecare partener.

Fiecare firmă care alege E.ON PV Prosumer şi intră în acest parteneriat va avea un consultant dedicat încă de la primul contact cu compania, acesta fiind managerul de clienţi.

Acest mod de lucru duce la o legătură strânsă şi de durată, iar specialistul dedicat ajunge să cunoască foarte bine profilul clientului, profil care este important deoarece orice proiect de soluţii este strâns legat de necesarul de energie al fiecărei companii. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO