Info

(P) Contează ca locul de muncă să fie instagramabil? Un nou studiu prezintă provocările în designul interior Office şi HoReCa din România

Autor: Publicitate

26.01.2023, 07:00 221

Industria de construcţii de spaţii comerciale şi HoReCa vine după o perioadă de stagnare în anul 2020, din cauza COVID şi a avut o creştere a cererii şi a investiţiilor în anii 2021-2022. Această cerere accelerată a dus la dorinţa designerilor de spaţii specializate de a cunoaşte mai bine clienţii şi de a înţelege care sunt dorinţele lor pentru fiecare industrie în parte.

Aceşti clienţi sunt de cele mai multe ori investitori care doresc să îşi construiască sau să îşi reamenajeze spaţiile de birouri, hoteluri sau restaurante şi astfel apelează de multe ori la serviciile designerilor de interior pentru a obţine un design atractiv şi funcţional care să se potrivească cu scopul şi stilul afacerii lor.

Compania care a analizat piaţa de Horeca, Retail, Medical şi Office din România, este Pick Two Studio, o companie de design interior care îmbină pasiunea pentru realizarea unor spaţii deosebite cu tehnologiile moderne, care revoluţionează industria, precum inteligenţa artificială. Studiul a fost realizat împreună cu firma de research IZI data, o agenţie dinamică care realizează studii de piaţă.

Studiul a avut ca obiectiv profilarea companiilor care utilizează în prezent servicii de design interior, remarcând că acestea sunt preponderent afaceri din industria HoReCa, cu cifra de afaceri de peste 1 milion de euro, conduse de bărbaţi din segmentul de vârstă 35-44 ani. Însă, interesant este că intenţiile de viitor ale companiilor arată un interes crescut şi în rândul altor segmente şi industrii: designul interior tinde să devină un serviciu solicitat de industria office, companii cu cifra de afaceri de sub 100.000 euro, conduse preponderent de femei.

Primul lucru pe care îl remarcăm în cadrul studiului este interesul crescut al industriei office pentru amenajarea spaţiilor: până în prezent, dintre companiile care au apelat la servicii de design interior, doar 17% activează în domeniul serviciilor, însă observăm că 33% dintre companiile care au intenţia de a apela la design interior în viitor sunt din industria serviciilor / office.

Acest fapt reflectă tendinţa forţei de muncă din era digitală de a considera biroul nu doar un loc pentru muncă ci şi un loc unde să se poată relaxa şi simţi în largul lor, un loc care să concureze în mod real cu confortul muncii de acasă.

O altă concluzie a fost că decizia de a apela la designeri de interior pentru spaţii comerciale este încă una reactivă, 62% dintre respondenţi dorind să aducă astfel de îmbunătăţiri ca un răspuns la schimbările pieţei, sau la nevoie, mai degrabă decât o decizie calculată din timp, o decizie care ar fi mai uşor, practic şi economic de implementat decât modificările ulterioare.

Nu în ultimul rând, recenta cerinţă ca spaţiile precum restaurantele, dar mai nou şi birourile să fie ¨instagramabile¨ a devenit în ultimii ani un criteriu important de luat în seamă, fapt care relevă impactul pe care Social Media îl are în designul de interior şi în conturarea spaţiilor în care trăim.

Stilul exotic, în special în real estate şi HoReCa, dar şi stilul industrial au luat prim-planul. Nu se mai poartă retro şi tradiţional: studiul arată că aceste stiluri de design sunt la coada preferinţelor companiilor cu doar 14% respectiv 6% dintre menţiuni.

Cei doi fondatori PickTwo Studio - Sebastian Mîndroiu şi Radu Călin au în spate o carieră de peste 10 ani ani în design interior şi arhitectură, perioadă în care au finalizat 106 proiecte cu o valoare totală a investiţiilor de peste 1 milion de euro dintre care circa 65 - 70 % sunt  investiţii în restaurante şi cafenele.

Despre această cercetare ne-au spus:

¨Am realizat acest studiu pentru că vrem să învăţăm şi să informăm şi pe alţii care sunt nevoile şi respectiv cerinţele acestei meserii şi cum să răspundem la ele. Sperăm ca aceste date îi vor ajuta pe profesioniştii în domeniu să crească, să ştie aceste lucruri şi să acţioneze în acest sens. Noi suntem o companie care învaţă permanent, din simplul motiv că piaţa aceasta este într-o continuă schimbare iar competiţia este una acerbă şi vrem să evoluăm. De aceea, ne bucurăm că am înregistrat o creştere de aproximativ 6 ori a cifrei de afaceri în ultimii 2 ani.¨

¨Provocările la care a fost expus mediul de afaceri din România în ultimii ani a dus la o vigilenţă sporită a antreprenorilor, tradusă prin ancorarea acestora în cerinţele actuale ale pieţei. Mediul digital şi social media au ridicat standardele în ceea ce priveşte aspectul, designul şi importanţa frumosului” în vieţile oamenilor, incluzând aici felul în care arată locul de muncă, restaurantul în care iau masa sau clinica medicală pe care o frecventează.¨  declară Silvia Luican, fondatoarea IZI data.

IZI data este o agenţie de studii de piaţă fondată în 2019, al cărei scop este să democratizeze cercetarea de piaţă, făcând-o uşor de folosit şi de înţeles, atât pentru branduri consacrate dar şi pentru start-ups, antreprenori, ONG-uri şi antreprenori sociali.

Concluzionând, clienţii caută acum companii şi designeri care au cunoştinţe solide şi experienţă în metodologiile de cercetare pentru testarea rezultatelor designului. Ceea ce îşi doreau clienţii de la un designer de interior în urmă cu zece sau mai mulţi ani este diferit de ceea ce îşi doresc astăzi. Dacă doriţi să aflaţi mai multe informaţii despre designul contemporan al spaţiilor precum cele prezentate în studiu, vă invităm să accesaţi site-ul https://picktwo.ro/ .

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO