Info

(P) Cristina Man, general manager, Valoris Center: România rămâne o ţară atractivă pentru outsourcing, o industrie influenţată de transformarea digitală, de noile generaţii şi de schimbările din piaţa muncii

(P) Cristina Man, general manager, Valoris Center:...

Autor: Publicitate

19.04.2021, 10:48 1105

Compania cu peste 750 de angajaţi deserveşte 8 limbi străine.

Valoris vizează o potenţială extindere în Rep. Moldova.

Toate sediile companiei au rămas funcţionale, deşi peste 90% din activitate se desfăşoară prin telemuncă în prezent.

 

România rămâne în continuare o ţară atractivă pentru outsourcing, iar următorii ani ar putea marca industria prin transformare digitală, tehnologii emergente, dar şi prin schimbările care se conturează în piaţa muncii, a explicat Cristina Man, general manager, Valoris Center.

„Chiar şi în contextul actual, România rămâne o ţară atractivă pentru outsourcing, iar motivele sunt numeroase: infrastructura IT reprezintă un avantaj, forţa de muncă este calificată şi flexibilă, iar costurile sunt decente. De aceea, pentru 2021 estimăm o creştere de peste 20% a cifrei de afaceri, pe care o vom atinge atât prin atragerea de clienţi noi în portofoliul Valoris, cât şi prin creşterea volumului de servicii oferite către clienţii existenţi”.

Valoris Center este o companie locală care a pornit de la o singură linie de business, adăugând ulterior în portofolii mai multe servicii din zona BPO. Acum, compania oferă servicii în 8 limbi străine, prin intermediul unei echipe de 750 de oameni, şi are un plan de extindere ambiţioasă – care ar putea include şi un sediu în Republica Moldova.

„În acest moment peste 65% din serviciile pe care le oferim sunt în engeză, italiană, spaniolă, rusă şi bulgară. Pentru a dezvolta paleta de servicii în limbi străine, intenţionăm să ne extindem într-una din ţările vecine cu potenţial important în zona de resurse umane cunoscătore de limbi străine şi costuri atractive cu forţa de muncă”.

Atragerea de specialişti pentru mai multe limbi străine a căpătat o nouă dimensiune în contextul în care criza sanitară a împins activitatea Valoris Center înspre telemuncă într-un procent de peste 90%.

„Telemunca ne permite acum să depăşim limitările angajărilor pe plan local. Astfel, acum avem oportunitatea să creăm echipe complexe, care pot satisface clienţii ce îşi doresc concentrarea serviciilor de suport într-un singur hub care să deservească mai multe limbi”.

Valoris Center are trei sedii la nivel naţional, iar Cristina Man a explicat că îşi doreşte ca angajaţii să revină treptat şi parţial la sediu în următoarele luni şi să-şi reia activitatea în sistem hibrid.

„Am păstrat funcţionale toate sediile Valoris, deşi peste 90% din activitate se desfăşoară prin telemuncă. Ne dorim să scadă intensitatea pandemiei şi să reluăm activitatea în sistem hibrid – sediu şi telemuncă – din semestul II, în funcţie de nevoile colegilor şi ale companiei”.

Dincolo de extinderea prin clienţi noi şi prin dezvoltarea zonei de multilingual prin echipe de angajaţi vorbitori de limbi din Europa de Est, Valoris Center a demarat anul trecut şi procesul de automatizare, într-o ambiţie de a elimina activităţile repetitive realizate de oameni.

„La Valoris, am demarat procesul de automatizare în 2020, iar în prezent suntem în plină implementare. Ne dorim să accelerăm toate proiectele ce implică automatizare, asfel încât să creştem competitivitatea serviciilor pe care le oferim”.

Practic, adopţia de tehnologii emergente se traduce pentru Valoris prin utilizarea RPA pentru a reduce cu peste 50% costul cu activităţi repetitive, respectiv prin implementarea ERM ca parte esenţială a EHRM.

„Nu în ultimul rând, în zona de management ne dorim descentralizarea şi orientarea spre holacraţie (n.red: sistem de management al unei organizaţii în care autoritatea este distribuită către o holarhie de echipe auto-organizate)”.

La nivel de cifre, numărul de angajaţi al companiei a crescut cu 27% în 2020, în condiţiile unei creşteri a veniturilor operaţionale cu peste 60%. Pentru 2021, Valoris Center estimează o creştere de 20% a cifrei de afaceri, dar şi o creştere a numărului de angajaţi.

„Pentru acest an ţintim evoluţia numărului de proiecte complexe astfel încât estimăm o creştere cu cel puţin 10% a numărului de oameni în cadrul Valoris. Pe termen lung, vom adapta numărul de angajaţi în funcţie de oportunităţile care apar, dar şi de dinamica pieţei”.

Cristina Man este de părere că piaţa de outsourcing va fi marcată în următorul deceniu de mai multe elemente, printre care digitalizarea şi schimbul de generaţii.

„După părerea mea, transformarea digitală, schimbările majore din piaţa muncii şi particularităţile noilor generaţii sunt elemente ce vor influenţa puternic industria de outsourcing”.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO