Info

(P) Dezvoltarea sustenabilă a comunităţilor de pretutindeni şi siguranţa cetăţenilor, antrenate de transformarea digitală

(P) Dezvoltarea sustenabilă a comunităţilor de...

Autor: Publicitate

08.04.2022, 10:00 59

Digitalizarea accelerată aduce beneficii nu doar companiilor şi organizaţiilor din întreaga lume, ci şi comunităţilor locale. În acest context, tot mai multe primării, inclusiv din România, înţeleg că transformarea tehnologică generează progres şi decid să mizeze pe aceasta ca să poată susţine o evoluţie sustenabilă. Fie că au în vedere digitalizarea serviciilor publice, în scopul îmbunătăţirii interacţiunii cu cetăţenii, sau a sistemelor, pentru a-şi eficientiza activitatea, devine tot mai limpede că beneficiile pe care le poate aduce acest proces sunt uriaşe.   

Plecând de la această premisă, primăria din Năvodari a decis, în urmă cu aproximativ un an, să integreze în activitatea sa portalul public de e-guvernare Regista, dezvoltat de compania Zitec utilizând tehnologieMicrosoft. În prezent, toate formularele şi sesizările către administraţia publică locală sunt centralizate şi gestionate mult mai uşor. De asemenea, aproximativ 10% dintre cetăţenii oraşului Năvodari şi-au făcut cont în platformă, iar numărul lor este în creştere. Pe viitor, administraţia locală îşi propune să dezvolte şi mai mult platforma, prin adăugarea de noi module, astfel încât aceasta să includă cât mai multe funcţionalităţi.

“Digitalizarea Primăriei Năvodari reflectă un proces tehnologic important ce ne oferă un potenţial semnificativ de creştere a eficienţei şi a calităţii serviciilor publice, precum sporirea transparenţei şi încrederii cetăţenilor. Procesul de gestionare a documentelor a devenit mult mai uşor de când folosim Regista, iar comunicarea între departamente este mult îmbunătăţită. Prin utilizarea portalului public de e-Guvernare Regista, am reuşit să stabilim o comunicare mult mai bună cu cetăţenii noştri. Acum putem să centralizăm şi să răspundem cererilor şi solicitărilor cetăţenilor într-un timp mai scurt. Ne bucurăm să vedem că oamenii din comunitatea noastră sunt mulţumiţi de modulele aplicaţiei Regista, iar acest lucru se poate observa şi în faptul că serviciile încep să fie utilizate de cât mai mulţi dintre ei”, declară Costel Aurelian Dumitraşcu, viceprimarul oraşului Năvodari din judeţul Constanţa.

Microsoft este una dintre companiile care şi-a propus, încă de la începuturile sale, să devină un partener de încredere al comunităţilor din întreaga lume, colaborând cu acestea pe diferite verticale şi sprijinindu-le în acest fel să se modernizeze. Misiunea companiei este aceea de a ajuta fiecare persoană şi organizaţie să-şi atingă potenţialul maxim cu ajutorul tehnologiei, iar parteneriatele pe care le desfăşoară cu diferiţi actori din mediul public şi privat se aliniază acestei viziuni.

“Noi, în cadrul Microsoft, ne dorim să democratizăm accesul la tehnologie prin cloud computing şi să creştem împreună cu partenerii noştri. Ecosistemul de parteneri Microsoft, din care face parte şi Zitec, se dezvoltă şi se perfecţionează constant, fiind ancorat în oportunităţile prezentului. Ne propunem să susţinem, în continuare, transformarea digitală a administraţiilor publice locale prin dezvoltarea de soluţii care să fie cât mai aproape de cetăţeni”, afirmă Bogdan Niţulescu - Small, Medium & Corporate Lead în cadrul Microsoft România.

Digitalizarea serviciilor publice esenţiale, prioritate pentru autorităţile din vestul Europei

Până de curând, secţiile de poliţie din Anglia şi Ţara Galilor utilizau sisteme diferite, fapt care îngreuna centralizarea informaţiilor sau partajarea diferitelor fişiere între unităţi. Acesta este contextul în care autorităţile din cele două ţări au decis să implementeze o platformă în cloud care să înlocuiască vechile sisteme pe care poliţiştii le foloseau până atunci şi să elimine, astfel, sincopele de acest tip din activitatea forţelor de poliţie.

În prezent, pe lângă eficientizarea activităţii unităţilor, noua platformă asigură şi un grad ridicat de protecţie împotriva ameninţărilor cibernetice, securizând informaţiile accesate de ofiţerii de poliţie, prin intermediul soluţiilor din cadrul Office365 sau din platforma Azure.

La rândul său, Departamentul de Pompieri care deserveşte centrul şi vestul Ţării Galilor a început un proces de transformare digitală încă de acum câţiva ani, propunându-şi să crească gradul de securitate în muncă pentru cei peste 1.300 de angajaţi pe care îi coordonează şi a comunităţilor pe care le deserveşte.

În cazul acestei instituţii, cele mai multe beneficii s-au remarcat în perioada pandemiei, atunci când soluţiile tehnologice nou implementate au eficientizat cooperarea între echipe şi au înlesnit comunicarea dintre acestea şi persoanele sau comunităţile vulnerabile ori izolate.

În plus, pompierii au început să folosească şi în timpul antrenamentelor diferite dispozitive - precum HoloLens sau Surface - pentru a simula 3D diferite situaţii cu care echipajele de salvare s-ar putea confrunta pe teren. În acest fel, membrii echipajelor se asigură că sunt pregătiţi să răspundă oricăror provocări, iar nivelul de securitate a cetăţenilor din regiunile respective este, de asemenea, îmbunătăţit.

Un nivel ridicat de inovaţie în sectorul public este esenţial în vederea unei dezvoltări economice sustenabile, iar exemplele prezentate mai sus întăresc această afirmaţie. România face paşi importanţi pe drumul accelerării digitalizării, elaborând politici publice şi înfiinţând instituţii specializate care să poată aduce o contribuţie fermă în această direcţie. Mai mult, transformarea digitală este unul dintre principalii piloni din Mecanismul de Redresare şi Rezilienţă (The Recovery and Resilience Facility - RRF), iar îndeplinirea ţintelor vizate de acesta este importantă pentru creşterea economică viitoare, nu doar a României, ci şi a celorlate state din Europa.

În ultimii 40 de ani, Microsoft a colaborat cu agenţii şi autorităţi locale, regionale şi federale din întreaga lume, sprijinind mii de organizaţii în procesul de digitalizare, prin soluţiile şi tehnologiile pe care compania le dezvoltă şi le perfecţionează în mod constant.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO