Info

(P) Doctorul Raluca Pascu, fondator al clinicilor Identity: „Grija faţă noi înşine înseamnă o creştere a calităţii vieţii!”

Autor: Publicitate

17.01.2023, 09:00 467

În era tehnologiei, putem merge de plăcere la dentist! Da, este perfect adevărat, deşi ne poate fi imposibil să credem, mai ales că cine îndrăgeşte zgomotul frezei, mirosul specific de cabinet dentar sau durerea tipică, produsă de multele ore de tratamente chinuitoare? Este exact percepţia cu care luptă doctorul Raluca Pascu medic primar stomatolog, specialist în Ortodonţie şi ODF, care, în urmă cu 15 ani, şi-a propus să schimbe viziunea noastră despre ceea ce înseamnă stomatologie. Şi a reuşit! A creat atunci iDentity Clinic, un loc în care până astăzi peste 10.000 de pacienţi din Bucureşti şi nu numai şi-au recăpătat încrederea în propriul zâmbet, printr-o abordare inspirată de clinicile de renume din străinătate: precis, rapid şi fără pic de durere.

În prezent, iDentity Clinic înseamnă două clinici de succes în Capitală, echipe de specialişti de top şi utilizarea celor mai moderne aparate pe domeniu, care asigură rezultate spectaculoase şi reconfirmă cât de importantă este o dantură sănătoasă pentru întregul nostru organism. Cât de simplu este ca, prin intermediul stomatologiei digitale, să ne menţinem un zâmbet frumos, ne dezvăluie, în rândurile următoare, doamna doctor Raluca Pascu.

 

Cum a început pentru doctorul Raluca Pascu pasiunea pentru crearea zâmbetelor perfecte?

În cazul meu, pasiunea pentru Stomatologie a început în anul trei de facultate, în momentul în care am luat contact cu pacienţii şi am lucrat efectiv cu şi pentru ei. Faptul că am văzut că pot să îmbunătăţesc vizibil starea de sănătate orală a oamenilor mi-a dat o satisfacţie care nu poate fi măsurată în cuvinte. Primele cazuri rezolvate şi emoţiile resimţite astfel mi-au confirmat că mă aflu pe drumul corect, că acesta este domeniul perfect pentru mine.

 

Ce trebuie să ştie cei care aspiră la un drum similar despre fondarea unei clinici şi păstrarea renumelui său? Care sunt principalele provocări cu care v-aţi confruntat şi, poate, vă confruntaţi, din această ipostază?

Aş minţi să spun că drumul este unul uşor. Însă există satisfacţii enorme la orice pas, iar aceste aspecte mă fac să mă concentrez strict pe lucrurile frumoase din calea mea. Există zilnic provocări de surmontat, însă am reuşit întotdeauna să le fac faţă cu profesionalism.

 

În general, cel mai greu este să lupţi cu acele convingeri acumulate în ani de zile. Cum convingeţi, la iDentity, pacienţii că durerea în tratamentele de astăzi reprezintă doar o amintire?

Profesionalismul echipei iDentity, dar şi aparatura de ultimă generaţie de care dispunem reprezintă cele două ingrediente care asigură tratamente rapide, precise, dar şi lipsite de durere. Stomatologia digitală pe care o promovăm intens nu are nicio legătură cu ceea ce ştiam, în trecut, despre vizitele la dentist. La iDentity, am creat un mediu plăcut, confortabil, care să îi ofere pacientului un sentiment liniştitor, în timp ce experţii care acoperă întreaga sferă oro-dentară se ocupă de crearea, în siguranţă, a unui zâmbet strălucitor.

 

Să discutăm puţin şi despre teama celor mai mici pacienţi faţă de vizitele la stomatolog. Nu există copil căruia să nu îi fie frică de orice medic, dar în special de dentist! Cum abordează iDentity partea de pedodonţie în era tehnologiei?

Crezul nostru este că un zâmbet sănătos şi frumos se construieşte în timp, cu asistenţă de specialitate. Tocmai de aceea, la iDentity Clinic, cei mai mici pacienţi ai noştri au parte de tratamente moderne, realizate de specialişti în pedodonţie, pentru că procedurile care privesc dinţii de lapte sunt la fel de importante precum cele de la vârste mai mari. Special pentru copii, am introdus conceptul revoluţionar PEDODIGITAL, care presupune introducerea masivă a digitalizării în toate fazele de tratament. De asemenea, pentru confortul celor mici, specialiştii noştri apelează la inhalosedare, cea mai sigură metodă de sedare, care luptă cu stările anxioase ale copiilor. La nevoie, tratamentele dedicate lor pot fi efectuate şi sub sedare profundă, asistată de un medic ATI.

 

Şi dacă tot vorbim despre copii, ce le-aţi transmite acelor părinţi care nu cred că sunt importante vizitele la dentist, atât timp cât cei mici au încă dinţi de lapte sau nu manifestă vreo durere?

Prima vizită la dentist ar trebui să se facă la vârsta de un an, potrivit Asociaţiei Americane de Stomatologie Pediatrică. Prin intermediul ei, obişnuim copilul cu mediul din cabinetul stomatologic, printr-o abordare prietenoasă. Cel mic face cunoştinţă astfel cu Zâna Măseluţă, dar şi cu instrumentarul folosit de specialişti. Ulterior, vom folosi această familiarizare pentru a înlătura anxietatea legată de tratamentele dentare. Recomand cu ardoare părinţilor să vină cu copiii la cabinet, indiferent dacă aceştia acuză sau nu o durere, pentru că există proceduri care trebuie oricum efectuate, precum periajul profesional sau realizarea radiografiei, care ne indică dacă toţi mugurii dinţilor temporari ori permanenţi sunt prezenţi. Aceste etape le oferă copiilor mai multă încredere în mersul la dentist, iar mai târziu li se va părea chiar o normalitate să se prezinte regulat la cabinet.

 

Care sunt cele mai frecvente probleme stomatologice cu care pacienţii de toate vârstele se prezintă la clinicile dumneavoastră şi care ar fi principalele sfaturi referitoare la prevenţie pe care le puteţi oferi?

Problemele provin din toate specialităţile medicinei dentare, însă cel mai des pacienţii noştri sunt în căutare de tratamente din sfera implantologiei şi proteticii, care rezolvă problema dinţilor lipsă. Sesizăm, de asemenea, că tot mai mulţi români vor să se bucure de dinţi drepţi, astfel că tratamentele ortodontice sunt următoarele pe listă, în ceea ce priveşte cererea.

Cel mai bun sfat legat de prevenţie pe care îl putem oferi pacienţilor este să vină la controlul de rutină de cel puţin două ori pe an, chiar dacă nu sesizează vreo sensibilitate sau nu resimt durere, dar şi să apeleze regulat la şedinţele de profilaxie dentară.

 

Sesizaţi vreo schimbare în ceea ce priveşte grija românilor faţă de dantură acum, comparativ cu situaţia de anii trecuţi?

Pot spune că pacientul român este mai informat în prezent, chiar dacă această informare nu este suficientă. Totuşi, un progres există. Comparativ cu anii trecuţi, mulţi pacienţi conştientizează cu adevărat cât de utile sunt şedinţele de profilaxie şi vizitele regulate la cabinet, esenţiale pentru sănătatea orală! Prin intermediul acestor paşi simpli reuşim să preîntâmpinăm probleme grave, care necesită ulterior timp şi costuri mai mari pentru a fi rezolvate.

 

Pe ce puneţi accent la iDentity Clinic atunci când vine vorba despre relaţia medic-pacient? Cum o construiţi şi cum o menţineţi?

La iDentity Clinic ne place să ne fidelizăm pacienţii, să contruim cu ei relaţii durabile, de bună calitate. Empatia cu care privim fiecare tratament stomatologic se reflectă în aceste relaţii de lungă durată pe care am reuşit să le legăm. Ne mândrim să vă spunem că avem pacienţi care solicită serviciile clinicii încă de la înfiinţare, adică de 15 ani încoace. Printre ei, şi copii, care, între timp, au devenit adulţi în toată regula. Dorim să ne păstrăm şi în continuare acest obicei de fidelizare, pentru că vrem ca pacienţii să conştientizeze că, de fapt, grija faţă de noi înşine înseamnă o creştere a calităţii vieţii.

 

Cât de mult contează ca, în cadrul aceleiaşi clinici, să existe o echipă multidisciplinară, aşa cum se întâmplă la iDentity?

Stomatologia secolului 21 nu mai este despre stomatologul care face de toate, la un anumit nivel. Ci despre specialistul care face, la cel mai înalt nivel, ramura aleasă din domeniul stomatologic. Tocmai de aceea, este absolut necesar ca un caz complex să fie abordat în mod eficient de o întreagă echipă, fiecare membru al echipei ocupându-se de o arie precisă. Desigur că acest lucru implică şi o specializare continuă. Medicii noştri participă frecvent la congrese naţionale şi internaţionale, pentru a asigura tratamente de top, care ar putea rivaliza oricând cu cele realizate în clinicile premium din vestul Europei şi chiar de peste Ocean, din Statele Unite ale Americii.

 

Dacă aţi putea descrie în câteva cuvinte cum a fost 2022 pentru clinicile iDentity, care ar fi acelea şi de ce?

Anul trecut am simţit o relaxare din partea pacienţilor, comparativ cu 2021, care a fost încă sub semnul grijilor ridicate de îmbolnăvirile cu COVID-19. Putem spune, fără exagerări, că 2022 a fost un an foarte bun, în care cifra de afaceri a crescut cu 30%, iar numărul tratamentelor complexe, cu aproximativ 20%.

 

Care sunt planurile pe care le conturaţi deja pentru 2023?

În noul an avem ca obiectiv principal consolidarea activităţii, dar şi deschiderea unui laborator dentar dotat la nivel european. iDentity Clinic are în 2023 şi alte planuri de extindere naţională sau internaţională, aşa că vă invităm să ne fiţi alături, pentru a fi la curent cu cele mai noi detalii.

 

Cum credeţi că va arăta stomatologia în viitorul nu foarte îndepărtat?

Cred că stomatologia digitală, care a luat deja amploare în ultimii ani, îşi va continua ascensiunea. Cel mai probabil vom ajunge să operăm cu ajutorul robotului, vom introduce laserul în absolut toate tratamentele dentare, vom computeriza toate intervenţiile chirurgicale şi nechirurgicale din sfera stomatologiei. Viitorul sună, aşadar, bine, pentru că vom putea scădea riscul erorilor, mărind, totodată, gradul de confort şi de satisfacţie al pacientului!

 

Specialiştii iDentity Clinic vă aşteaptă la sediul din Decebal, localizat pe Strada Frunzei, la numărul 41, în sectorul 2 al Capitalei sau la numărul de telefon: 0728.00.00.12, dar şi la sediul din Băneasa, situat pe Şoseaua Bucureşti-Ploieşti, la numărul 17, în sectorul 1 al Capitalei sau la numărul de telefon: 0728.00.00.11 Pe site-ul oficial găsiţi detalii suplimentare: https://identityclinic.ro/

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24