Info

(P) E van Wijk Logistics, povestea care continuă cu succes de 30 de ani în România

Autor: Publicitate

29.07.2022, 11:02 328

Anul 2022 este un an plin de semnificaţie pentru noi, un an care atestă continuitatea business-ului din România, de la o generaţie la alta, timp de 30 de ani. Nu a fost un drum drept, au fost multe suişuri şi coborâşuri, dar fiecare kilometru pe care l-am parcurs, ne-a condus mai aproape de ceea ce suntem astăzi: un furnizor de încredere, o companie sustenabilă, care oferă siguranţă angajaţilor, are grijă de comunitatea din care face parte, foarte atentă cu mediul, o companie care furnizează servicii de înaltă calitate clienţilor şi partenerilor acestora.

Anul acesta, în 29 Iulie, aniversăm 30 de ani de la începerea activităţii companiei pe piaţa din România.  Au fost trei decenii pline de succese şi provocări, 30 de ani în care ne-am atins obiectivele şi am construit relaţii pe termen lung cu colegii şi clienţii noştri.

30 de ani este o vârstă frumoasă, care spune multe despre un business. Spiritul antreprenorial, modul de a face lucrurile “altfel”, pasiunea, unitatea internă, dar şi coeziunea la nivel de grup au contribuit la acest succes.

Totul a început cu pasiune

Începutul a fost dificil, mai ales în contextul economic în care se afla România la începutul anilor ’90. Privind în urmă, la istoria noastră, vedem, în primul rând, pasiune - elementul de bază în tot ceea ce facem. Dacă eşti pasionat de ceea ce faci, niciun obstacol nu reprezintă o barieră între tine şi obiectivul tău, din contră, reprezintă o oportunitate de a te autodepăşi.

Povestea a început cu venirea domnului Ad van Wijk, în România, cu ajutoare umanitare destinate zonelor puternic afectate de situaţia economică a ţării la momentul respectiv. În acele împrejurări, a apărut oportunitatea de a-i cunoaşte pe ceilalţi asociaţi români şi aşa a început totul.

International Transport E van Wijk, ulterior Logistic E van Wijk, a fost înfiinţată în 1992, într-o perioadă foarte dificilă. În primele luni, accentul a fost pus pe transportul naţional, urmând ca, ulterior, să se dezvolte activitatea de transport internaţional, cu 2 camioane, 2 şoferi şi acţionarii companiei.

În toţi aceşti ani, compania a rămas orientată înspre oameni, fiind implicată în numeroase proiecte care au ca scop sprijinirea persoanelor provenite din medii sociale defavorizate. Am reuşit să oferim o mână de ajutor celor care au avut nevoie, indiferent unde ne-am aflat, ce ţară am traversat sau încotro ne-am îndreptat. Umanitatea se află în ADN-ul acestui business, de 30 de ani.

Ce ne-au învăţat cele trei decenii trecute?

Timpul ne-a învăţat să ne menţinem echilibrul într-o piaţă atât de imprevizibilă. În cei 30 de ani de activitate, am crescut ca business, ca echipă, am dezvoltat portofoliul de servicii oferite, am mărit numărul de camioane din flotă şi capacitatea de depozitare.

Încă de la început, compania şi-a dorit să facă lucrurile “altfel”. Suntem mândri de realizările noastre, de întreaga noastră echipă, de fiecare client care ne-a trecut pragul şi care a rămas, alături de noi, în tot acest timp.

În cele trei decenii de activitate, ne-am îmbunătăţit constant serviciile de transport rutier de marfă şi pe cele logistice, având la bază vasta noastră experienţă, cerinţele pieţei şi feedback-ul clienţilor noştri. Ne dorim ca, mai presus de toate, să dezvoltăm relaţii apropiate cu clienţii şi partenerii noştri, fiindcă indiferent de domeniul în care activează o companie, tot ceea ce facem este cu şi pentru oameni.

Avem o flotă reprezentativă, care ne spune povestea pe drum, în orice moment. Investim constant în ea, fiind conştienţi de amprenta activităţii noastre asupra mediului. Am mărit flota pe care am avut-o la începutul poveştii, ajungând la peste 350 de camioane la nivel de grup cu care parcurgem peste 33.5 milioane de kilometri anual.

De la capacităţi de depozitare reduse la început, am ajuns să furnizăm servicii logistice în depozite care au o capacitate de depozitare de peste 54.000 mp, din care 10.000 mp dispun de opţiuni de temperatură controlată. Oferim clienţilor noştri soluţii logistice integrate şi personalizate, în funcţie de solicitările acestora, inclusiv servicii de depozitare, transport în regim de grupaj, distribuţie (inter)naţională şi servicii vamale. Grupul E van Wijk are 800 de angajaţi entuziaşti, care generează o cifră de afaceri de peste 100 milioane de euro anual.

Perspective economice globale

Pandemia de COVID-19 a produs un şoc economic global, cauzând recesiuni în multe ţări. După acest declin al economiei globale şi în pofida reluării lockdown-urilor în unele părţi ale lumii, se preconizează că economia globală o să îşi revină în următorii ani. Datorită activităţilor suplimentare de depozitare asociate comerţului electronic, furnizorii de servicii logistice cunosc deja o creştere peste media normală.

În ceea ce priveşte business-ul nostru, există câteva tendinţe macro care au avut un impact important asupra activităţii noastre logistice. Dintre acestea, amintim:

  • Presiunea asupra sectorului logistic: forţa de muncă deficitară, congestionarea, reducerea emisiilor de CO2, creşterea volumelor de transport şi modificarea legislativă cu privire la pachetul de mobilitate;
  • Creşterea nivelului de profesionalism privind logistica ţărilor (est) europene;
  • Schimbarea gateway-urilor: creşterea ofertei de bunuri din China schimbă jocul privind modul în care Europa de Vest este aprovizionată cu mărfuri. Contextul geopolitic actual, a dus la apariţia de noi coridoare şi porţi de acces pentru schimburile de mărfuri.

Aceste tendinţe, precum şi presiunea continuă asupra preţului combustibilului, a materiilor prime şi produselor alimentare, fac o companie ca a noastră să îşi optimizeze modul în care gestionează  fluxurile şi resursele.

Un viitor promiţător

Anul 2022 este unul plin de incertitudini şi provocări. La începutul anului, perspectivele economice erau încurajatoare, iar lucrurile au început să îşi revină, în urma perioadei pandemice pe care am traversat-o. Totuşi, contextul geopolitic actual din Europa are implicaţii economice importante, unele fiind vizibile în acest moment. Consecinţele creşterii inflaţiei şi a costurilor privind resursele sunt câteva din urmările resimţite deja de toată lumea.

Fiind o companie sustenabilă şi parte a unui grup internaţional, suntem încrezători că oricât de multe obstacole vor apărea pe drum, avem susţinerea necesară, echipa profesionistă, experienţa vastă şi cunoştinţele necesare depăşirii oricăror dificultăţi.

Livrăm: siguranţă, încredere şi loialitate. As promised!

Se spune că în istorie vedem trecutul, prezentul şi viitorul”. Pentru că povestea E van Wijk în România a început frumos, iar timpul arată o evoluţie continuă, viitorul este unul promiţător. Avem o viziune sustenabilă, pe termen lung, care să ne ajute să ne atingem obiectivele în următorii ani.

Actualul CEO al grupului, dl. Ewout van Wijk, reprezentând cea de-a treia generaţie a familiei van Wijk, împreună cu dl. Paul Mureşan, reprezentând cea de-a doua generaţie a familiei Mureşan, acţionează pentru a elimina decalajul dintre nevoile actuale şi provocările viitoare.

Ewout van Wijk: “Faptul că familiile noastre lucrează împreună deja de 30 de ani, este excepţional. Principiile şi valorile noastre comune ne-au ţinut întotdeauna împreună şi au făcut posibilă succesiunea de la o generaţie la alta. Împreună, am definit o strategie clară pentru viitor, care se concentrează pe succesul clienţilor şi pe dezvoltarea angajaţilor noştri. Vom păstra spiritul antreprenorial sustenabil pe care l-am moştenit de la părinţii noştri, fiindcă ne dorim să conducem compania în aceeaşi manieră în care au făcut-o ei. Împreună, vom pune în practică strategia pe următorii ani. Facem totul în conformitate cu sloganul nostru: As Promised”.

Paul Mureşan: “Sunt mândru că am preluat de la tatăl meu, dl. Mircea Mureşan, atribuţiile şi responsabilităţile de acţionar al companiilor E van Wijk din România. Trebuie să fim pregătiţi să facem faţă unei lumi diferite, să înţelegem dinamica viitoare a business-ului, să creăm obiective pe termen scurt pentru a le susţine pe cele pe termen lung. Împreună cu partenerul meu, Ewout, acordăm o atenţie deosebită oamenilor din companiile noastre, încercăm să găsim echilibrul potrivit, să motivăm şi să ghidăm echipa în următorii ani.

Fiind un business de familie, vrem să asigurăm continuitatea afacerii noastre pe termen cât mai lung.  Astfel, ne concentrăm atenţia spre creşterea anuală considerabilă, autonomă şi prin achiziţii. Pentru a ne minimaliza dependenţele, ne propunem să ne dezvoltăm portofoliul de clienţi, să ne extindem în mai multe regiuni geografice, să creştem numărul industriilor pe care le deservim, precum şi a furnizorilor de logistică (charter).

Facem demersuri privind reducerea emisiilor de CO2, fiindcă ne dorim să ne alăturăm companiilor din Europa care au resuşit să reducă emisiile din activităţile de transport şi logistică cu peste 20% în decurs de 5 ani.

Investim în educaţie şi în creşterea talentelor, pentru că ne dorim să le oferim oamenilor oportunităţi de creştere în carieră. Facem paşi tot mai mari spre automatizarea şi simplificarea proceselor folosite de clienţii noştri în utilizarea serviciilor logistice.

Tehnologiile IT, precum Operations Control Tower, sunt necesare pentru că ne ajută să avem o imagine de ansamblu asupra întregii reţele, să optimizăm distribuţia şi utilizarea activelor. Ne permit, totodată, să optimizăm fiecare regiune, separat, prin hub-ul său local.

Densificarea reţelei contribuie, de asemenea, la utilizarea unor forme de transport mai sustenabile.

Obiectivele noastre viitoare vizează, în mod direct, aportul nostru la succesul clienţilor, asigurarea bunăstării pe termen lung a angajaţilor şi comunităţii, dar şi măsuri suplimentare pentru un mediu mai curat.

E van Wijk, de 30 de ani, pe drum, alături de tine.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO