Info

(P) File de istorie: succesul remarcabil al casei de modă Valentino

(P) File de istorie: succesul remarcabil al casei de...

Autor: Publicitate

23.11.2021, 13:40 205

Valentino este o casă de modă italiană fondată în anul 1960 la Roma.  Până în prezent compania produce îmbrăcăminte pentru femei şi bărbaţi. Brandul mai lansează o linie de accesorii, lenjerie şi parfumuri. Numele Valentino Garavani a intrat în istoria mondială a modei şi a câştigat o popularitate maximă, asemeni personalităţilor notorii: Coco Chanel şi Christian Dior.

Dezvoltarea industriei modei în Italia şi recunoaşterea oraşului  Milano drept capitala mondială a modei sunt asociate cu renumita marcă. Astăzi, imperiul Valentino nu încetează să-i încânte pe fani cu multiple colecţii  vestimentare şi parfumuri luxoase.

Povestea de succes  din spatele casei de modă Valentino

Viitorul fondator al uneia dintre cele mai influente case de modă italiene s-a născut în anul 1932 în micul oraş italian Voghera. Încă din copilărie, Valentino Garavani a avut pasiunea pentru desen şi artă. Interesul pentru modă a început după vizionarea filmului Ziegfeld Girl din epoca Golden Hollywood, apoi a cunoscut diverse femei frumoase în ţinute luxoase, ceea ce la inspirat să devină un designer de rochii couture.

Predilecţia pentru modă şi crearea de ţinute pentru femei i-au alarmat pe părinţii lui Valentino. În anii ‘50 în Italia, doar femeile se ocupau de croitorie.  Aceştia nu au interferat cu interesele lui, dar l-au ajutat să se înscrie la cursurile de designer la Academia de Artă din Milano, iar mai târziu au plătit şcolarizarea la o şcoală prestigioasă din Paris. În timpul studiilor, Valentino s-a remarcat din punct de vedere artistic şi a demonstrat  că este un designer talentat. Tânărul a câştigat premiul Chambre Syndicale de la Couture Parisienne, de altfel, repetând succesul lui Yves Saint Laurent şi Karl Lagerfeld.

Evoluţia personalităţii legendare

La începutul anilor 60, industria modei a început să se dezvolte la Milano. Couturierul începător şi-a perfecţionat abilităţile în atelierele din acelaşi oraş. Lucrările sale erau solicitate în rândul doamnelor bogate, iar numele său a început să pâlpâie printre designerii de modă promiţători din Italia.

Deschiderea propriei producţii a fost doar o chestiune de timp. În 1959, Valentino Garavani îşi deschide atelierul la Roma şi, după câteva luni, lansează  prima sa colecţie exclusivă. Ţinutele elegante, ţesăturile luxoase, accesoriile scumpe au reuşit să cucerească nobilimea.

Deşi colecţia a avut un succes remarcabil,  nu a adus niciun profit comercial. Au fost cheltuite prea multe resurse pentru producţia de ţinute şi utilizarea ţesăturilor scumpe, iar forţa de muncă primită nu a dat roade. Situaţia este salvată de Giancarlo Giammetti, pe care Valentino îl întâlneşte într-o cafenea romană. Ulterior, prietenia lor a crescut într-un parteneriat de afaceri de succes, în care Giancarlo preia problemele financiare, iar Valentino continuă să creeze noi colecţii uimitoare. În 1960, noul brand Valentino este înregistrat la Roma.

O distribuţie clară a rolurilor în managementul brandului de modă Valentino îi oferă tânărului designer ocazia de a crea, iar în 1962 a fost lansată prima colecţie a casei de modă numită Gotha. Spectacolul are loc în frumosul oraş italian Florenţa, la Palazzo Pitti. Modelele au demonstrat ţinute luxoase, ţesături frumoase şi rochii cu croi elegant. Iar roşul a predominat în colecţie, care avea să devină ulterior baza ADN-ului casei Valentino. Publicul modei a fost încântat, cumpărătorii şi femeile la modă s-au aliniat, iar Elizabeth Taylor a devenit primul fan celebru al mărcii.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO