Info

(P) Flatfy-povestea de success a platformei pentru căutare imobiliară

(P) Flatfy-povestea de success a platformei pentru...

Autor: Publicitate

31.01.2019, 16:36 467

Te-ai gândit vreodată cum să faci o platformă pe Google pentru căutare imobiliară la nivel mondial? Trei băieţi din Ucraina, fondatorii serviciului Lun.ua, au făcut deja asta: o platformă online disponibilă în ţara noastră noastră pentru căutarea apartamentelor cu scopul de a le cumpăra sau a le închiria se numără printre liderii mondiali ai acestui domeniu

Te-ai gândit vreodată la cumpărarea unui apartament sau a unei case a cărei temelie este abia pusă? Trebuie să fii pregătit pentru momente neaşteptate şi uneori neplăcute. Dacă nu ţineţi cont de riscurile care ar putea apărea, există un punct de vedere important: puteţi evalua doar dimensiunea camerelor şi aspectul particular al planurilor de construcţie.

Fondatorii serviciului Lun.ua, Andrei Mima, Denis Tsyganok şi Stanislav Sklyarovsky ştiu cum să facă posibil nu numai faptul de a găsi rapid o locuinţă pe plac, ci şi de a face o plimbare prin apartament, înainte că acesta să fie construit. Mima spune că “În viitor, vom putea face apartamente în realitatea virtuală în mod automat, pe baza planurilor obişnuite”.

Pentru Mima şi colegii săi, tehnologiile virtuale sunt doar un prototip pentru dezvoltarea viitoare. Mai degrabă, acesta este o unealtă care va ajută la atragerea mai multor client la platformă de căutare Lun.ua. Acest serviciu, împreună cu partenerul sau internaţional, Flatfy, este utilizat lunar de către aproximativ 4 milioane de persoane care au nevoie să cumpere sau să închirieze o casă.  

 Diferenţa de vârstă dintre fondatorul senior şi cel junior al site-ului Lun.ua este de trei ani. Mima are 30 de ani şi vine din Kherson, iar Sklyarovskyv vine din regiunea Kirovograd şi are 27 de ani. Amândoi au fost buni la matematică, au studiat în şcoli specializate şi apoi la Facultatea de cibernetica la Universitatea Naţională Taras Shevchenko din Kiev. Tsyganok, în vârstă de 29 de ani, a învăţat la aceeaşi facultate. Cei trei au luat facultate cu onoruri.

Studentul Mima a lucrat pe un portal în care era angajat să pună reclame despre cumpărări şi vânzări apartamente. Apoi, Mima a decis să îşi deschidă un studio web. Acesta a găsit şi un partener, pe Tsyganok, apoi pe Sklyarovsky.

 După câteva luni de muncă, Sklyarovsky a plecat din cauza sesiunii. Tsyganok a mai lucrat câteva luni, după care s-a retras, deoarece nu găsea cum să înţeleagă partea de leadership. După ceva timp, prietenii s-au întors. “Ideea principală a fost faptul că site-urile aveau probleme cu anunţurile cu imobiliare. Un comparator trebuia să umble pe sute de site-uri. Ideea era să le punem pe toate, la un loc, fără dubluri”, spune antreprenorul.

 În acel timp, nu existau investiţii pentru start-ups, de aceea am lucrat în bucuataria apartamentului, până când Mima a închiriat un apartament mai spaţios. “Toţi au investit câte ceva. Eu, am luat o cameră şi un server” – zise Mima. “La ultimul job, am economisit aproape 5.000$”, zice Tsyganok. “Nimeni nu era plătit, ei lucrau cu entuziasm,” spuse Sklyarovsky.

 În 2008, prima versiune a site-ului era gata. Mima a avut posibilitatea de a pune reclame la metrou gratis, dar să fie gata în noiembrie-decembrie. Această reclamă le-a adus mai mulţi utilizatori pentru site-ul Lun.ua.  

 La inceput, acestia si-au imparţit trebuile. Mima – management, Tsyganok – activitaţi de dezvoltare, Sklyarovsky-dezvoltare. De-a lungul timpului, aceştia au atras multi investitori, iar motorul de căutare s-a dezvoltat din ce în ce mai mult, pana în prezent, când 80 de oameni lucreaza pentru aceasta companie.

Cu caţiva ani în urma, Lun.ua, desemnat ca fiind cel mai faimos site pentru căutare de imobiliare din tarile post-sovietice, a decis sa meargă la nivel mondial. După ce a funcţionat cu succes în Ucraina de 8 ani, fondatorii au deis sa-si extindă afacerea sis a cucereasca piaţa internaţionala. Astfel, asa a fost creat Flatfy.

Această lansare a fost în 2014 şi a funcţionat ca un catalog extins de apartamente disponibile în clădiri noi din Rusia, Kazahstan şi Belarus. Astăzi, marca Flatfy uneşte toate proiectele internaţionale lansate de Lun.ua .

În 2015-2017, Flatfy a început să lucreze în 37 de ţări din întreaga lume, printre care amintim: Flatfy Moldova, Polonia, România, Turcia, Bulgaria etc. "Deşi am fost foarte ambiţioşi în ceea ce priveşte extinderea afacerii noastre în cât mai multe ţări, nu totul a mers fără probleme", spune Oleksandr Ivanov, CBDO la Flatfy. "De fapt, la sfârşitul anului 2018, a trebuit să închidem proiectele noastre pe perioada nedeterminată în America Latină, pentru a oferi servicii mai bune şi pentru concentraţia pe pieţele ţinta, aşa ca Europa Centrală şi de Est, precum şi Asia."

Flatfy operează acum în 37 de ţări din întreaga lume. În Ungaria, Flatfy este inclus pe primele 7 site-uri web pentru solicitanţii de apartamente. Şi acest lucru sa întâmplat fără investiţii suplimentare şi campanii de marketing costisitoare, spune Oleksandr Ivanov.

În ceea ce priveste ţara noastra, Flatfy Romania este disponibil în majoritatea oraşelor mari, colectând anunţuri cu imobiliare de la peste 300 de site-uri cu care acesta se afla în parteneriat. Recent, Motorul de căutare Flatfy a lansat un catalog unic cu imobiliare noi Flatfy din România, disponibil şi în Moldova. Spre exemplu, daca luam capitala tarii, Bucuresti, Flatfy are 413 de anunţuri cu complexe rezidenţiale şi 270 de companii de construcţii în acest oraş. De asemenea, poţi afla informaţii şi despre alte oraşe, cum ar fi Cluj-Napoca, cu 37 de ansambluri rezidenţiale şi 29 de companii, Iaşi cu 30 de complexe rezidenţiale şi 22 de companii, sau spre exemplu despre Timişoara, care are 28 de companii de construcţii în oraş şi 33 de complexe rezidenţiale.

 

Oleksandr Ivanov spune că ar trebui să planificaţi să începeţi la nivel mondial încă de la început. Deşi este destul de ambiţios, este posibil  odată ce credeţi în ideea dumneavoastră. Şi această mentalitate funcţionează: la urma urmei, Flatfy a reuşit atât de mult încât Lun.ua a investit un milion de dolari pentru a-şi susţine dezvoltarea ulterioară.

În concluzie, cei de la Flatfy şi Lun.ua îşi doresc sa se dezvolte în mai multe tari, aceste site-uri pentru căutari de imobiliare fiind folosite de peste 4 milioane de utilizatori lunar. În prezent, compania nu mai vrea sa atragă investitori pentru bani: compania generează destui bani, un job la Lun.ua fiind foarte atractiv.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO