Info

(P) Generaţia Tech Braşov: povestea de succes a unui parteneriat public - privat, cu +1400 de beneficiari în primele 2 ediţii

(P) Generaţia Tech Braşov: povestea de succes a unui...

Autor: Publicitate

15.03.2023, 12:46 377

După succesul primei ediţii a programului de formare în IT şi competenţe digitale Generaţia Tech în care, din cei 1.200 de braşoveni înscrişi, 420 au beneficiat de participare gratuită, municipalitatea, în parteneriat cu Digital Nation şi Agenţia Metropolitană Braşov, a făcut un nou apel în comunitatea de afaceri pentru creşterea Programului.

Cu peste 1800 de înscrişi în mai puţin de o lună în cea de a doua ediţie, Programul Generaţia Tech a continuat să susţină pregătirea tinerilor şi adulţilor din Zona Metropolitană Braşov pentru joburile viitorului, cu sprijinul partenerilor privaţi care s-au alăturat parteneriatului: Kronsoft Development, Pentalog, Bepco, Bearing Point, Atos România, Siemens Industry Software.

Programul Generaţia Tech împlineşte acum 2 ani, timp în care am reuşit să susţinem în parteneriat cu mediul privat peste 1400 de tineri şi adulţi din Braşov, interesaţi de dezvoltarea de competenţe digitale, fie că vorbim de web development, digital marketing sau de programare. Ediţia a doua a continuat succesul înregistrat la prima ediţie şi ne propunem să continuăm şi să creştem perspectivele dezvoltării acestui program, în special pentru că programul Generaţia Tech este axat pe angajabilitate, adică pe competenţe care pot fi transpuse în skill-uri digitale de care mediul de afaceri are nevoie” - a declarat Allen Coliban, Primarul Municipiului Braşov

Programul Generaţia Tech 2022 a debutat în cadrul Vibes Community Fest, primul festival dedicat celebrării comunităţii, în care au fost sărbătorite principalele programe educaţionale şi de implicare civică facilitate de Agenţia Metropolitană Braşov. Până în prezent, cea de-a doua ediţie a programului Generaţia Tech are următoarele rezultate:

  • 77.000 de taskuri practice rezolvate de către exploratori (participanţi ai programului)
  • 819 quest-uri tematice rezolvate (proiecte, teste, quizz-uri)
  • 448 de întâlniri online cu mentorii
  • 5 competiţii tematice organizate şi 10 concursuri cu premii pentru exploratori
  • 8 sesiuni de coaching de grup cu cei mai implicaţi participanţi
  • 58 de evenimente de lucru: 14 offline şi 44 online.

În prezent, Generaţia Tech continuă prin implementarea de microproiecte împreună cu partenerii programului, mai exact provocări reale prin care participanţii îşi pot demonstra aptitudinile practice dobândite în perioada de formare. Un astfel de exemplu de microproiect, realizat 100% de către participanţi ai primei ediţii a Generaţiei Tech este aplicaţia web investbrasov.org, o platformă prin care oraşul are acum un one stop shop pentru investitorii interesaţi de Braşov. Astfel, prin valorificarea parteneriatului public-privat şi a abilităţilor reale dobândite de exploratori în călătoria Generaţia Tech, comunitatea braşoveană are de câştigat pe termen lung.

Participanţii din cadrul Programului se numesc exploratori tocmai datorită faptului că abilităţile dobândite sunt rezultatul unui proces dinamic, inovativ, în care au ieşit din aria proprie de confort şi s-au dezvoltat în procesul de a găsi soluţii la provocările primite, având sprijinul mentorilor şi comunitatea Generaţia Tech alături, o comunitate a oamenilor care vor mai mult.

Mai mult decât atât, programul continuă în prezent şi prin participarea exploratorilor doritori într-un modul de angajabilitate, în care aceştia învaţă cum pot valorifica pe piaţa muncii skill-urile dobândite, fie printr-un job, fie prin realizarea primelor proiecte de freelance. În implementarea acestui modul sunt direct implicaţi partenerii programului, care împărtăşesc tinerilor din experienţa lor şi le oferă tips & tricks pentru un acces cât mai rapid la oportunităţi: Kronsoft Development, Pentalog, Bepco, Bearing Point, Atos România, Siemens Industry Software.

Programul Generaţia Tech scrie încă din 2021 povestea de succes a unui parteneriat public-privat pe care ne dorim să îl continuăm şi în anul 2023. Ne bucurăm că am avut parte de o asemenea deschidere din atât din partea mediului public, cât şi privat - implicarea noastră şi a partenerilor în creşterea acestui Program demonstrează dorinţa de a dezvolta sustenabil metropola Braşov şi de a ne menţine tinerele talente acasă, iar valoarea cea mai mare pe care o vedem deja se cuantifică prin poveştile unor tineri absolvenţi ai Programului Generaţia Tech,  care astăzi au deja primele proiecte de freelance sau un nou job” - a declarat Petrovan Medeea,  Manager al Programului Generaţia Tech Braşov.

Adina Bara are 25 de ani şi a terminat Facultatea şi Masteratul în Silvicultură. Experienţa Generaţia Tech i-a deschis un nou drum în care s-a antrenat împreună cu mentorii şi comunitatea, drum care astăzi s-a concretizat pentru ea într-un parcurs de freelancer în marketing digital şi web development: pentru mine, Generaţia Tech înseamnă o comunitate specială, cu mentori şi exploratori care nu ezită să te ajute când ai nevoie! Mi-a plăcut atât de mult, încât am parcurs 3 Programe în Generaţia Tech: Digital Marketing, Web Development Avansaţi şi Web Design şi m-am înscris deja la al 4-lea, JavaScript! Datorită Generaţiei Tech am deja primele proiecte de care mă ocup cu drag ca freelancer part-time. Generaţia Tech a fost pentru mine spaţiul perfect de antrenament şi cred că este este rampa de lansare a oricărui tânăr, fie că alege să fie freelancer sau angajat de top în diverse domenii! - a declarat Adina Bara, explorator în Generaţia Tech 2021 şi 2022.

Valoarea şi inovaţia pe care Digital Nation reuşeşte să le concretizeze prin Programul Generaţia Tech se modelează în jurul comunităţii de oameni pe care îi formează şi cărora le oferă un cadru permanent de dezvoltare, chiar şi după finalizarea Programului. De aceea, nu de puţine ori, în echipa de implementare a Programului Generaţia Tech se regăsesc chiar absolvenţi ai programului, care au înţeles valoarea şi doresc să contribuie la misiunea organizaţiei Digital Nation de a schimba paradigma asupra educaţiei şi a formării prin puterea comunităţilor.

Elena Neagoe este un astfel de exemplu, un om care a valorificat experienţa Generaţia Tech şi care acum îşi creşte propriile proiecte, fiind totodată implicată direct în echipa de dezvoltare a Programului: Am intrat în programul Generaţia Tech cu doar o vagă idee despre ce înseamnă şi ce urmează. Ştiam doar că am nevoie să încerc lucruri noi astfel încât să îmi pot schimba la un moment dat direcţia în carieră.  Am început ca explorator, urmând cursurile de Digital Marketing. Am fost extrem de bucuroasă să întâlnesc pe parcurs oameni profesionişti, deschişi şi foarte implicaţi, începând cu mentorii şi pâna la coordonatori. Oameni mereu dispuşi să ajute, să ghideze, să încurajeze. Astfel, am fost ghidată după absolvirea cursului către microproiecte reale, unde am intrat în contact direct cu IMM-uri şi am putut să îmi valorific skill-urile ajutându-le în primii lor paşi către lumea digitală. În acest proces am căpătat claritate în ceea ce priveşte parcursul meu viitor în carieră şi am putut, drept urmare, să aleg o nişă de activitate: copywriting şi content writing. Datorită mediului facilitat de Digital Nation prin Programul Generaţia Tech, experimentez în prezent viaţa de freelancer; am acum oportunitatea de a-mi dezvolta şi valorifica skill-urile şi cunoştinţele împreună cu profesioniştii de aici şi face diferenţa pentru mine că pot construi chiar la creşterea Programului care mi-a deschis acest drum.” - a declarat Elena Neagoe, absolventă a Programului Generaţia Tech.

Planurile de extindere şi creştere a Generaţiei Tech la Braşov continuă, programul având astăzi o comunitate de exploratori care au finalizat experienţa şi care iau acum rolul de ambasadori locali ai Programului, din dorinţa de a ajuta şi alţi tineri în procesul lor de autodepăşire şi dezvoltare profesională. Noua ediţie va veni însă cu elemente noi pentru exploratori, care vor creşte impactul şi puterea transformatoare a acestuia:

Nu vom spune foarte multe, dar promitem că Generaţia Tech va oferi fiecărui explorator o experienţă şi un cadru din care pur şi simplu îţi doreşti să faci parte! Credem că procesul de educaţie şi de formare de skill-uri trebuie să fie astăzi o consecinţă a unui parcurs plăcut, antrenant, care valorifică la maxim atât beneficiile tehnologiei, cât şi comunitatea de oameni care îţi este alături în această călătorie de (trans)formare. Ne bucurăm că această comunitate se extinde, iată, de la mii de exploratori, la parteneri locali şi naţionali care înţeleg miza Programului nostru în dezvoltarea ţării şi pe care îi invităm alături de noi în acest demers!” - a declarat Radu Filimon, Engagement Partner al Programului Generaţia tech, marca Digital Nation.

Ediţia 2023 a Generaţiei Tech va continua povestea de succes a parteneriatului public-privat din zona Metropolitană Braşov. Lansarea înscrierilor este estimată pentru luna iunie, iar programul efectiv va începe la final de august, după lansarea oficială a ediţiei la Vibes Fest 2023, la care Agenţia Metropolitană Braşov invită întreaga comunitate.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO