Info

(P) Hornbach înregistrează rezultate record în 2021/22. Cererea mare continuă şi în sezonul de primăvară 2022/23

Autor: Publicitate

15.06.2022, 08:00 167

Societatea confirmă cifrele preliminare publicate în luna martie pentru exerciţiul financiar 2021/22

 
  • Cifră de afaceri record a Grupului, de 5,9 mld. euro, bazată pe o creştere puternică şi continuă a cererii din partea clienţilor (faţă de anul precedent: Ă7,7%)
  • Rezultat operaţional ajustat al Grupului (EBIT ajustat) în creştere cu 11% la 362,6 mil. € comparativ cu anul precedent (faţă de 2019/20: Ă60%)
  • Marja EBIT ajustată creşte la 6,2%, de la 6,0%, semnificativ peste nivelul de dinainte de pandemia de coronavirus
  • Creştere a dividendelor propuse la 2,40 euro
  • Început bun al sezonului de primăvară 2022/23 şi gestionarea cu succes a provocărilor externe, inclusiv a inflaţiei
 


 
 

Bornheim (Pfalz), Germania, 17 mai 2022.

Cererea ridicată şi susţinută de produse de construcţii şi bricolaj a condus la rezultate record pentru Grupul Hornbach (Hornbach Holding AG & Co. KGaA Group; ISIN DE0006083405) în exerciţiul financiar 2021/22 (1 martie 2021 până la 28 februarie 2022). Datorită strategiei ICR de lungă durată, a gestionării cu succes a restricţiilor în pandemie şi a provocărilor legate de supply chain, Hornbach a reuşit să câştige cote de piaţă suplimentare pe pieţele-cheie. Conform cifrelor finale, comparativ cu anul precedent, vânzările nete au crescut cu 7,7%, până la 5.875 milioane de euro, iar EBIT ajustat a crescut cu 11,1%, până la 362,6 milioane de euro faţă de anul precedent. Rezultatul per acţiune a crescut la 12,48 euro, de la 10,33 euro în exerciţiul financiar 2020/21 (Ă20,8%). Prin urmare, la Adunarea Generală a Acţionarilor Holdingului Hornbach din data de 8 iulie 2022 se va propune o creştere a dividendelor la 2,40 euro (2,00 euro în anul precedent). Perspectivele pentru exerciţiul financiar 2022/23 rămân prudent optimiste, pe fondul creşterii incertitudinilor geopolitice şi al creşterii preţurilor. Consiliul de Administraţie al Grupului Hornbach se aşteaptă ca vânzările să continue să se dezvolte dinamic. În acelaşi timp, se aşteaptă ca rezultatul să rămână uşor sub valoarea record din exerciţiul financiar 2021/22.

„Şi cel de-al doilea an de pandemie ne-a pus pe toţi la grea încercare. Dar partea pozitivă este că tendinţa clienţilor de a se concentra asupra propriei case este încă intactă, chiar şi după ce restricţiile au fost din nou ridicate. Încă o dată, am reuşit să profităm de oportunităţile apărute în urma crizei şi să ieşim şi mai puternici din această situaţie. Acest lucru se datorează unui număr de trei factori de succes foarte importanţi: strategia noastră de digitalizare şi ICR de lungă durată şi superioară concurenţei – adică îmbinarea eficientă a ofertelor staţionare şi digitale – conceptul nostru de logistică flexibilă, inclusiv achiziţiile şi aprovizionarea orientate spre viitor, precum şi angajamentul neobosit al celor aproape 25.000 de angajaţi“, a comentat Albrecht Hornbach, preşedintele Consiliului de Administraţie al Hornbach Management AG.

În anul calendaristic 2021, Hornbach a depăşit semnificativ performanţa sectorului german al magazinelor de materiale de construcţii, mărindu-şi cota de piaţă de la 14,0% la 15,1%. În ţările din afara Germaniei, cota de piaţă a crescut în Olanda, Austria şi Elveţia, pe baza datelor de piaţă furnizate de GfK 3). „Am crescut semnificativ mai repede decât piaţa, ceea ce se reflectă, desigur, în mod foarte plăcut, în cotele noastre de piaţă. În Germania, am fost singurul mare lanţ de magazine de materiale de construcţii din anul calendaristic 2021 care a înregistrat o nouă creştere a vânzărilor, după performanţa puternică a sectorului în 2020“, a explicat Erich Harsch, preşedintele Consiliului de Administraţie al Hornbach Baumarkt AG.

 

3) Definiţia GfK a magazinelor de materiale de construcţii şi grădinărit mai mari de 1.000 mp; date disponibile pentru Germania, Olanda, Austria, Elveţia şi Cehia

 

Creştere semnificativă a rezultatului – propunere de creştere a dividendelor

Datorită creşterii puternice a cifrei de afaceri, Grupul Hornbach şi-a mărit semnificativ câştigul operaţional comparativ cu anul precedent. Marja EBIT ajustată a concernului a crescut de la 6,0% la 6,2%. În subgrupul Hornbach Baumarkt AG, EBIT ajustat a crescut cu 12,9%, la 314,7 mil. euro, iar marja EBIT ajustată a crescut de la 5,4% la 5,7%.

Rentabilitatea (marja EBIT ajustată) magazinelor de materiale de construcţii şi grădinărit din Germania a crescut de la 3,1% la 3,3%. Regiunea Restul Europei a câştigat şi mai mult teren, de la un nivel deja ridicat, şi a extins marja EBIT ajustată la 8,2% (anul precedent 8,0%). Subgrupul Hornbach Immobilien a generat un EBIT ajustat de 53,7 mil. euro (anul precedent: 55,8 mil. euro), în timp ce subgrupul Hornbach Baustoff Union şi-a îmbunătăţit EBIT ajustat de la 9,0 mil. euro în anul precedent la 13,0 mil. euro în exerciţiul financiar 2021/22.

Rezultatul per acţiune holding a crescut de la 10,33 euro la 12,48 euro. Consiliul de Administraţie şi Consiliul de Supraveghere vor propune Adunării Generale anuale (virtuale) a Acţionarilor Hornbach Holding AG & Co. KGaA, programată pentru 8 iulie 2022, un dividend majorat de la 2,00 euro la 2,40 euro per acţiune ordinară ce conferă dreptul la dividende.

Fluxul de numerar din activităţile comerciale curente ale Grupului s-a situat la 344,9 mil. euro (anul precedent 346,5 mil. euro). Intrările mai mari de numerar generate de excedentul anual puternic al Grupului au fost compensate de o creştere a capitalului de lucru, în principal ca urmare a aprovizionării mai ample pentru sezonul de primăvară, ca răspuns la provocările din supply chain-ul global.

Cu 178,6 milioane de euro, Grupul Hornbach a investit în exerciţiul financiar 2021/22 cu aproximativ 16% mai mult decât în anul precedent, fapt care a reflectat în special continuarea expansiunii sale staţionare, cu cinci noi deschideri de magazine în Europa şi patru noi deschideri de magazine planificate pentru exerciţiul financiar 2022/23. Fluxul de numerar liber după activităţile de investiţii şi dividende s-a ridicat la 134,5 mil. euro (anul precedent: 168,2 mil. euro).

 

Hornbach preconizează că cererea va rămâne ridicată – profitabilitatea este influenţată de provocările externe

Cererea de produse pentru construcţii şi bricolaj s-a menţinut la un nivel ridicat în sezonul de primăvară 2022/23, în pofida creşterilor de preţuri la aproape toate categoriile de produse şi a condiţiilor meteorologice nefavorabile din unele regiuni ale zonei de distribuţie. Au existat efecte de bază pozitive în regiunile care au fost afectate de lockdown-uri în anul precedent, cum ar fi părţi din reţeaua de distribuţie din Germania, Olanda, Cehia şi Slovacia. În martie 2022, Hornbach a deschis două noi magazine de materiale de construcţii şi grădinărit în Nitra (Slovacia) şi Enschede (Olanda). În plus, alte două noi deschideri sunt planificate la Constanţa (România) şi Leipzig (Germania) în cursul exerciţiului financiar 2022/23.

În ceea ce priveşte situaţia la nivelul întregului concern Hornbach Holding AG & Co. KGaA, se preconizează că vânzările consolidate ale concernului în exerciţiul financiar 2022/23 vor depăşi uşor nivelul înregistrat în exerciţiul financiar 2021/22 (5.875 mil. euro). Se preconizează că rezultatul ajustat în funcţie de efectele veniturilor neoperaţionale (EBIT ajustat) va fi uşor sub rezultatul foarte bun din exerciţiul financiar 2021/21 (362,6 mil. euro), din cauza incertitudinilor geopolitice continue şi a creşterilor de preţ asociate pentru produse şi servicii.

„Mediul economic rămâne volatil, ceea ce face ca o prognoză precisă pentru exerciţiul financiar 2022/23 să fie mult mai dificilă. Deşi credem că alte închideri în urma reglementărilor Covid sunt puţin probabile, provocările legate de inflaţie, supply chain şi disponibilitatea produselor au continuat să crească în ultimele luni. Echipele Hornbach lucrează din greu pentru a asigura o bună disponibilitate a produselor pentru clienţii noştri la preţuri rezonabile. Ne menţinem poziţia de lider în materie de preţuri pe toate pieţele şi monitorizăm îndeaproape evoluţiile externe“, a subliniat Karin Dohm, director financiar al Hornbach Management AG. „Ca o notă pozitivă, cererea clienţilor rămâne ridicată, iar nevoia de renovări eficiente din punct de vedere energetic a devenit şi mai urgentă, având în vedere creşterea preţurilor la energie şi tranziţia către energie regenerabilă şi emisii reduse de carbon.“

 

 

 

Indicaţie

Rapoartele financiare ale concernului Hornbach Holding AG & Co. KGaA şi ale subgrupului HORNBACH Baumarkt AG pentru exerciţiul financiar 2021/22 sunt disponibile online la: www.hornbach-holdinge.de 

 

Despre Grupul Hornbach

Grupul Hornbach este un concern DIY independent, condus de o familie, sub egida Hornbach Holding AG & Co. KGaA, care este listat la Bursa de Valori din Frankfurt şi reprezentată în SDAX. Cea mai mare societate afiliată, Hornbach Baumarkt AG, operează 167 de magazine de materiale de construcţii şi grădinărit, două magazine specializate şi magazine online în nouă ţări europene. Din concern fac parte, de asemenea, Hornbach Baustoff Union, un retailer regional de materiale de construcţii cu 37 de locaţii în sud-vestul Germaniei şi în Franţa, şi Hornbach Immobilien AG, care dezvoltă proprietăţi imobiliare cu destinaţie comercială pentru grup. În exerciţiul financiar 2021/22 (data încheierii exerciţiului financiar: 28 februarie 2022), Grupul Hornbach a realizat o cifră de afaceri netă de 5,9 mld. euro, fiind astfel unul dintre cei mai mari cinci retaileri de materiale de construcţii şi grădinărit din Europa. Concernul are în jur de 25.000 de angajaţi.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO