Info

(P) KEBA revoluţionează automatizarea preluării şi livrării de colete prin lansarea în România a serviciului KePol

Elena Ionescu-Turda, General Manager Keba România

Elena Ionescu-Turda, General Manager Keba România

Autor: Publicitate

15.04.2019, 08:00 714

Dezvoltarea comerţului electronic în România se face în ritm alert – avem cea mai mare creştere la nivel european, numărul magazinelor online dublându-se din 2017 până în 2018 şi ajungând la 14 mii. Această dezvoltare explozivă pune presiune pe firmele de curierat, care vor trebui să se adapteze rapid la noi cerinţe, venite atât din partea partenerilor lor de business, cât şi din partea clienţilor finali. În acest context, KEBA România, parte a grupului austriac KEBA, lider în automatizări industriale, bancare, din domeniul serviciilor şi energiei, propune un nou serviciu inovator: KePol (KEBA Point of logistics), servicii automatizate pentru preluarea şi livrarea coletelor, ce deschide drumul serviciilor automatizate în logistică.

 

În ce constau soluţiile automatizate KePol pentru preluarea şi livrarea de colete?

KePol este punctul de plecare pentru o gamă largă de implementări posibile. În esenţă, este vorba despre instalarea unor terminale inteligente self-service (lockere) în locaţiile alese de clienţii noştri – firme de curierat, magazine online, retaileri –, în care curierii pot lăsa în compartimente securizate produsele comandate online şi de unde destinatarii acestora le pot ridica la orice oră este convenabil pentru ei. De asemenea, lockerele KePol pot fi folosite de către angajaţii unor companii sau instituţii pentru a-şi transfera între ei documente sau diferite obiecte cu care lucrează mai mulţi oameni din aceeaşi echipă sau care trebuie securizate.

KEBA România se ocupă de întreaga paletă de servicii pe care le presupune implementarea soluţiilor KePol, de la transportul în locaţie şi instalarea terminalelor la integrarea cu soluţiile companiilor din punctul de vedere al specificaţiilor IT. Ulterior punerii în funcţiune a terminalelor, oferim clienţilor servicii de consultanţă, sprijinindu-i atunci când vor să extindă, relocheze sau modifice ceva în structura lockerelor ori când vor să adauge noi funcţionalităţi soft. De asemenea, ne ocupăm de mentenanţa lockerelor, intervenind pe teren cu echipele proprii.

 

Unde pot fi instalate aceste lockere?

Pe stradă, la metrou, în staţiile de autobuz sau gări, în benzinării, parcări, la peretele mall-urilor sau supermarket-urilor. Asta, pentru a da câteva exemple despre opţiuni de instalare în exterior. Dar lockerele pot fi instalate şi în interior – în clădiri de birouri, parcări subterane, galerii comerciale, farmacii, sedii ale poştei, ansambluri rezidenţiale.

 

Ce profil au companiile care pot achiziţiona şi pune la dispoziţia clienţilor astfel de terminale inteligente?

KePol se adresează în principal specialiştilor în logistică, companiilor din e-commerce şi marilor lanţuri de magazine, care pot găzdui terminale inteligente, pe care să le închirieze diferitelor magazine online sau pe care să le folosească chiar ele, pentru propriii clienţi.

 

Cum funcţionează proiectul pe care l-aţi implementat deja cu FAN Courier?

FAN Courier este un partener cu viziune, care a făcut pionierat în România şi în acest domeniu, adoptând cu mare deschidere soluţiile automatizate de livrare şi ridicare a coletelor propuse de noi. Ei au instalat terminale eBOX (acesta este numele comercial al lockerelor) în câteva locaţii din Bucureşti uşor de accesat de către clienţii ocupaţi – benzinării OMV Petrom, mall-ul Promenada. Clienţii îşi fac cumpărături online şi îşi pot organiza astfel programul zilei fără să mai fie constrânşi de rutele curierilor sau de orele acestora de program, accesul fiind permanent, 24/7.

 

Câte tipuri de lockere oferă KEBA?

Ca structură, ele se încadrează în două mari categorii – de exterior şi de interior –, însă modularitatea şi dezvoltările aduse pe zona funcţională creează o aplicabilitate extinsă. Există lockere pentru colete şi livrări de cumpărături cu mai multe module şi casete, şi lockere mai mici, cu doar două module, compacte, care sunt destinate locatarilor din cartierele rezidenţiale. Toate au sisteme de protecţie antifurt, sunt construite din oţel, au sisteme de închidere KePol speciale, finisaj exterior antigraffiti. Lockerele de exterior pot avea acoperiş, sistem de iluminare, fundaţie. Dimensiunile casetelor pot fi diferite, în funcţie de nevoile pe care le anticipează clientul. În cele mai mari poate încăpea, de exemplu, un cuptor cu microunde. Lockerele instalate de către retaileri pentru clienţii proprii pot fi dotate şi cu compartimente controlate termic, pentru produse congelate. Structura lockerelor este modulară. Un client poate opta la început pentru un sistem standard, iar ulterior poate adăuga mai multe coloane şi compartimente, în funcţie de nevoi. Automatele pot fi personalizate şi ca prezenţă vizuală – poate fi aplicat logo-ul clientului, pot fi vopsite în culorile corporate ale companiei respective.

 

Terminalele inteligente self-service pot fi achiziţionate şi de către companii pentru a fi folosite de către angajaţi?
 

Avem o gamă dedicată, KeMas, de sisteme ce gestionează în mod automat, monitorizat şi securizat transferul de obiecte de valoare, chei şi materiale. Sunt foarte practice în companiile în care mai mulţi oameni folosesc în comun anumite documente sau obiecte, care, din diferite motive, trebuie păstrate în locuri sigure – de la dealeri de maşini, fabrici, spitale, firme de pază la instituţii corecţionale, secţii de poliţie etc.

 

Cât de pregătite sunt companiile româneşti să investească în astfel de soluţii inovatoare?

Consumatorii de astăzi nu mai văd confortul ca pe o opţiune, ci ca pe o condiţie absolută a oricărei tranzacţii. Totul se desfăşoară rapid, cumpărătorii au un prag de răbdare tot mai scăzut, iar presiunea pe care ei o pun mai ales pe jucătorii din domeniile noi (comerţ online, servicii de curierat, servicii bancare), se reflectă şi în strategiile de business ale acestor companii.

Din 2006, noi suntem recunoscuţi ca experţii în self-banking de pe piaţa locală, fiind cei care am implementat ATM-urile multifuncţionale, astfel încât avem o experienţă unică în România în ceea ce priveşte introducerea pe piaţă a unor soluţii de acest tip. Sunt convinsă că soluţiile self-service din zona logistică KePol se vor regăsi curând în oferta multor companii. Experienţa KEBA Group din peste 20 de ţări ne confirmă faptul că tendinţa de dezvoltare a aplicaţiilor KePol este globală.

Soluţia noastră vine în România şi într-un context în care tot mai mulţi oameni sprijină iniţiativele eco. Reducerea flotelor de maşini ale firmelor de curierat înseamnă trafic mai fluid, consum mai mic de combustibil şi mai puţină poluare.

 

Interviu cu Elena Ionescu-Turda, General Manager KEBA România (contact: trd@keba.ro)

 
 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO