Info

(P) La un an de la preluarea de către fondul de investiţii chinez, grupul Farmavet anunţă creşterea cifrei de afaceri şi un amplu proces de modernizare

(P) La un an de la preluarea de către fondul de...

Autor: Publicitate

17.11.2020, 09:00 4066

La un an de la semnarea tranzacţiei cu fondul de investiţii China Central and Eastern Europe Investment Co-operation Fund II, Grupul Farmavet, unul dintre cei mai mari jucători ai industriei locale de  medicamente şi vaccinuri pentru uz veterinar, mizează pe modernizare, investiţii masive şi eficientizarea tuturor proceselor de business.

Un reper al industriei locale, cu o istorie care începe acum 125 de ani, odată cu infiinţarea Institutului de Seruri şi Vaccinuri Pasteur la Bucureşti, Grupul Farmavet este în prezent cel mai mare integrator de servicii veterinare din România, fiind în plin proces de modernizare şi transformare a modelului de business, dinspre cel antreprenorial, către cel de management participativ. Grupul are o activitate integrată de producţie şi comercializare şi este format din companiile Farmavet SA, Pasteur Filiala Filipeşti SA, FNC Nutriţie Pietroiu SRL, care funcţionează integrat chiar înainte de transferul pachetului majoritar de acţiuni din 2019.

Cele două companii producătoare (Pasteur FF – producător de produse medicamentoase şi biologice veterinare; FNC Pietroiu – producător de nutreţuri combinate) comercializează produsele prin intermediul Farmavet SA, atât prin reţeaua de distribuţie engros, cât şi prin intermediul lanţului de farmacii veterinare, cu prezenţă naţională. Din septembrie 2019, grupul beneficiază de susţinerea fondului de investiţii China Central and Eastern Europe Investment Co-operation Fund II prezent pe 16 pieţe din regiune cu angajamente de peste 1,2 miliarde USD.

„Achiziţia pachetului majoritar de acţiuni de către Fondul de investiţii II China CEE reprezintă un moment crucial în dezvoltarea şi organizarea activităţii grupului cu aproape 800 de salariaţi şi colaboratori şi, sperăm noi, începutul unei etape intense de dezvoltare a industriei, de educare a jucătorilor din piaţă şi a consumatorilor în vederea alinierii la standardele europene relevante”, spune Irina Roşu, CEO al Grupului Farmavet.

Trecerea de la antreprenoriat la management participativ, bazat pe obiective calitative şi cantitative, a permis modernizarea imediată a tuturor proceselor din grup, creşterea competenţelor salariaţilor precum şi posibilitatea de investiţii masive în automatizarea facilităţilor de producţie.

„Toate aceste aspecte au impact direct în eficientizarea activităţii şi cresc gradul de accesibilitate al produselor şi serviciilor pe care le oferim. Pe scurt, această achiziţie înseamnă: mai bine, mai mult, mai eficient pentru toată lumea (salariaţi, acţionari, consumatori, industrie). Totodată, înseamnă şi începutul unei colaborări transparente şi constructive cu autorităţile pentru a transforma moştenirea antreprenorială într-un vârf de lance al industriei”, adaugă Irina Roşu.

Achiziţia presupune un proces transformaţional complex, ne explică CEO-ul Grupului, şi implică, în primul rând, creşterea de competenţe şi trecerea către o nouă cultură organizaţională: „Ne dorim creionarea unei culturi organizaţionale bazate pe management participativ, lucru în echipă, inovaţie şi meritocraţie. Ne vom concentra, de asemenea, pe asigurarea instrumentelor corecte de lucru şi de luare a deciziilor: de la dezvoltarea sistemelor informaţionale, până la investiţii consistente pentru automatizare în toate segmentele de activitate: fabrici, depozite, logistică, precum şi actualizarea şi modernizarea tuturor proceselor de asigurarea şi controlul calităţii.

„Procesul vizează, de asemenea, şi extinderea activităţii prin dezvoltarea reţelei de farmacii veterinare, dezvoltarea de cabinete şi clinici veterinare care să asigure accesul gospodăriilor la consult medical pentru  animalele deţinute, astfel încât prevenţia şi tratamentele să fie adecvate. Acest proces de tranziţie este unul de maturizare a grupului, susţine Irina Roşu, iar impactul pe termen mediu şi lung are multiple valenţe, atât în cadrul grupului, cât şi în întreaga economie, obiectivul fiind consolidarea grupului drept un producător, distribuitor şi retailer responsabil, care să fie un partener de încredere pentru autorităţi.

„E foarte important, însă, să înţelegem că tranziţia nu poate fi imediată şi avem mare nevoie de un parteneriat cu autorităţile relevante, astfel încât procesul legislativ să permită implementarea planurilor noastre de modernizare. Oricât de multe resurse am avea la dispoziţie, viteza şi modalitatea de atingere a ţintelor legislative trebuie să ţină cont de realităţile locale: lipsa medicilor veterinari, piaţă fragmentată, cu multe gospodării şi ferme mici, unele în zone greu accesibile, lipsa de informaţie şi educare în rândul publicului”, punctează aceasta.

În 2020 au avut loc acţiuni de reorganizare şi eficientizare în toate departamentele Grupului Farmavet, iar rezultatele s-au văzut în termini de performanţă de vânzări, susţin reprezentanţii grupului. Pentru aceasta, a fost bugetat un nivel impresionant de cheltuieli asumate care au facilitate modernizarea rapidă a proceselor de business. Deşi a fost un an cu multe transformări, pe toate palierele businessului, şi provocări aduse de noul context economic şi sanitar, Grupul Farmavet va încheia anul 2020, potrivit estimărilor oficialilor grupului, cu o cifră de afaceri în creştere cu 17% faţă de 2019.

Unele dintre cele mai importante investiţii derulate în 2020 au vizat capitalul uman, cu o creştere a masei salariale faţă de 2019 de aproape 3 milioane de euro, rezultată din actualizarea salariilor personalului existent (prin aducerea acestora la nivelul corect dictat de piaţa muncii), precum şi deschiderea a peste 170 de locuri de muncă noi. Recrutările au vizat specialişti în toate domeniile, precum şi formarea unei echipe de top şi middle management – profesionişti cu experienţă vastă de M&A şi turnaround (directori financiari, operaţiuni, Juridic, HR, Marketing, vânzări engross, vânzări cu amănuntul).

Totodată, au fost înfiinţate şi extinse departamente întregi: medical training, analiză piaţă, controlling, regulatory affairs. Pe lângă aceasta, aproximativ 4 milioane de euro au fost alocaţi pentru modernizare, în toate zonele operaţionale (fabrici, depozite, flota de turisme şi de transport marfă) şi comerciale (reţea existenţa de farmacii) precum şi pentru extinderea reţelei de farmacii veterinare.

Anul viitor, investiţiile vor continua şi vor fi de mare anvergură vizând atât automatizarea cât mai multor procese operaţionale, cât şi construirea de noi facilităţi moderne de producţie.

„Avem în vedere investiţii majore şi în îmbogăţirea ariei de servicii medicale şi de comercializare a produselor medicamentoase veterinare printr-o reţea largă de cabinet şi de clinici veterinare cu acoperire naţională, astfel încât să susţinem accesul consumatorilor de peste tot la consultaţii şi la obţinerea de reţete necesare tratamentelor responsabile a animalelor din gospodării. Şi pentru acest deziderat încercăm să găsim o cale de comunicare constructivă cu autorităţile pentru a crea cadrul legal şi administrativ care să permit această dezvoltare în paralel cu implementarea tuturor rigorilor specific industriei”, a conchis Irina Roşu.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO