Info

(P) Misiunea KUKA până în 2030 - Automatizarea devine accesibilă tuturor

Autor: Publicitate

23.02.2021, 08:00 550

Augsburg / Hanovra, februarie 2021 – În următorii zece ani, din ce în ce mai mulţi oameni din întreaga lume vor lucra cu roboţi. Automatizarea devine accesibilă tuturor şi îşi găseşte locul în tot mai multe domenii. Acces uşor la robotică - acesta este obiectivul ambiţios al KUKA şi, prin urmare, la ediţia online a expoziţiei Hannover Messe 2021 prezintă în premieră primele elemente ale unui sistem de operare a viitorului. Operarea simplă şi gestionarea intuitivă a soluţiilor de automatizare care până acum au fost deseori rezervate experţilor, aceasta este cheia succesului.

"Misiunea noastră până în 2030 este: automatizarea va fi mai simplă, mai intuitivă şi astfel disponibilă pentru toată lumea. Toate acestea vor creşte accesibilitatea acesteia. Programarea unui robot va fi la fel de uşoară ca şi operarea pe un computer astăzi", spune Peter Mohnen, CEO KUKA Grup. De aceea, KUKA prezintă o previzualizare a sistemului său de operare al viitorului la Hannover Messe 2021 digital.

Prototipurile au fost deja utilizate de mai mulţi clienţi încă de la sfârşitul anului 2020. Nu este vorba doar despre produsul „robot”, ci mai degrabă despre modul de utilizare al acestuia şi posibilele aplicaţii. În următorii ani, automatizarea îşi va găsi locul în tot mai multe zone, de pe tot globul. Această dezvoltare este deja evidentă din proiectele actuale ale Grupului KUKA. Acestea includ comenzi majore din sectoarele producţiei de baterii şi e-mobilităţii, precum şi completarea portofoliului cu tipuri de noi roboţi, cum ar fi KR SCARA, potrivit pentru asamblarea pieselor mici, manipularea materialelor şi sarcini de testare.

Potrivit CEO-ului KUKA Mohnen, diversificarea aplicaţiilor este în creştere şi implementarea devine posibilă în tot mai multe industrii - „După pandemia de coronavirus, va exista o cerere crescută a soluţiilor de automatizare, în special în logistică şi sectorul medical, care va avea un impact major pe termen mediu."

Sistemele de soluţii conectate digital sunt viitorul

Software-ul este mai decisiv ca oricând: valoarea adăugată reală nu mai stă într-un singur produs, ci în sistemele de soluţii conectate digital. KUKA oferă întreaga gamă, de la componente robotizate la sisteme conectate mari şi complexe. Acest lucru necesită un sistem de operare care oferă acces la un întreg ecosistem de programe sau aplicaţii, servicii şi accesorii.

Obiectivul pe termen lung este clar: fiecare produs KUKA trebuie să fie echipat cu noul sistem de operare la un moment dat - un proiect pe termen lung pentru care s-au făcut deja primii paşi. KUKA se concentrează, de asemenea, asupra beneficiilor pentru zeci de mii de clienţi existenţi în întreaga lume care lucrează cu sistemele clasice KUKA. Însoţindu-i pe toţi în noua lume, reducerea costurilor şi creşterea beneficiilor este principala prioritate a KUKA. Prin urmare, grupul de automatizare nu numai că doreşte să faciliteze accesul pentru noii veniţi, ci şi să îşi dezvolte în continuare baza de clienţi existentă.

Automatizarea ca învingător al crizei pandemice?

Pandemia de coronavirus a schimbat lanţurile de aprovizionare, fluxurile de lucru şi procesele de producţie. Noile tehnologii ajută industria să se adapteze la această schimbare într-un mod durabil. Acestea includ automatizarea, robotica şi digitalizarea. Sunt elemente importante pentru o industrie robustă şi rezistentă. "Hannover Messe este un factor cheie pentru perioada de după pandemia cu coronavirus. Robotica şi automatizarea sunt esenţiale aici, la fel ca şi conceptele digitale. KUKA este un pionier în automatizarea industrială, iar Hannover Messe, ca format digital, ne oferă, de asemenea, platforma potrivită pentru produse, soluţii şi inovaţii legate de producţia digitalizată şi durabilă a viitorului ", spune Wilfried Eberhardt, director de marketing KUKA. Împreună cu ţara parteneră din acest an, Indonezia, Hannover Messe se concentrează pe o regiune care se dezvoltă foarte dinamic, în special în domeniul automatizării. De exemplu, filiala KUKA Swisslog a implementat deja mai multe proiecte logistice pentru gigantul asiatic de comerţ electronic Lazada.

KUKA este o corporaţie globală de automatizări cu vânzări de aproximativ 3.2 miliarde EUR şi în jur de 14.000 de angajaţi. În calitate de furnizor global de soluţii automatizate inteligente, KUKA oferă clienţilor săi soluţii complete: de la roboţi şi celule până la sisteme complet automatizate şi reţelele necesare în domenii diverse: automatizări, electronice, industrii generale, larg consum, comerţ electronic/cu amănuntul, sănătate.

KUKA este prezentă în România încă din anul 2016. Sediul lor central este în Timişoara, dar au reprezentanţi şi în Braşov, Sibiu şi Cluj.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO