Info

(P) Operaţiuni Inteligente - de ce este necesar ca băncile să continue transformarea digitală din front office în back office

(P) Operaţiuni Inteligente - de ce este necesar ca...
13.12.2022, 11:08 158

Revoluţia digitală, care a schimbat deja multe industrii, a transformat rapid şi sectorul serviciilor financiare. Dacă în urmă cu zece ani cuvântul bancă amintea de cozi de zeci de persoane, multe hârtii şi un timp de procesare de câteva zile sau săptămâni, azi, mai ales în urma pandemiei de Covid, aşteptările clienţilor faţă de bănci s-au schimbat. Clienţii îşi doresc produse şi servicii mai simple, mai rapide, accesibile, şi din ce în ce mai sustenabile.

Un studiu Accenture arată că, deşi maturitatea modelului operaţional avansează în rândul tuturor organizaţiilor, inclusiv a celor din sectorul financiar, evoluţia proceselor de back office este mult în urma celor din front office. Cercetările şi experienţa Accenture relevă patru niveluri de maturitate operaţională: stabil, eficient, predictiv şi pregătit pentru viitor. Fiecare nivel este fundamentat şi activat de tehnologii, competenţe umane, procese şi date din ce în ce mai sofisticate. Organizaţiile care ating un nivel ridicat de maturitate devin "pregătite pentru viitor". Ele sunt pe deplin concentrate pe transformarea digitală şi dobândesc agilitatea şi rezilienţa necesare pentru a prospera în condiţii de incertitudine. De asemenea, acestea vor reuşi să obţină nu doar costuri optimizate, ci să aducă valoare şi clientului final.

Pentru a rămâne relevante, băncile trebuie să accelereze implementarea proceselor şi tehnologiilor digitale, menţinând astfel şi un nivel sporit de inovare în ceea ce priveşte produsele şi distribuţia. Însă acest obiectiv se poate implementa doar printr-o viziune agregată a proceselor atât în front, cât şi în back office, astfel încât automatizarea şi digitizarea acestora să poată fi atinse. În acelaşi timp, este necesară, evident, şi evoluţia rapidă a competenţelor de securitate şi supraveghere.

Accenture lucrează împreună cu clienţii săi începând de la prima etapă – evaluarea situaţiei actuale şi definirea unui plan de transformare cu obiective măsurabile pe termen scurt şi mediu. Apoi urmează execuţia acestui plan, fie prin transformare internă, Accenture contribuind cu experţi şi asset-uri precum platforma SynOps, fie prin externalizarea parţială sau totală a proceselor către echipe dedicate. SynOps este o platformă unică “human + machine” care poate fi utilizată fără schimbarea landscape-ului IT al clientului, şi care combină tehnologiile inteligente, datele şi cloud-ul cu instrumente şi active proprii pentru a transforma operaţiunile. Accenture SynOps monitorizează în permanenţă performanţa proceselor, a angajaţilor şi a tehnologiilor, şi permite îmbunătăţirea continuă şi modificarea rapidă a modului de lucru, oferind agilitatea necesară pentru a răspunde la schimbările dinamice ale pieţei.

Gestionarea proceselor bancare de back-office

BNL BNP Paribas este una dintre marile bănci europene care a decis să îşi transforme operaţiunile de back-office cu ajutorul platformei Accenture SynOps. Astfel, toate procesele de back-office ale BNL BNP Paribas, fie că este vorba de Instrumente de plată, Ipotecă, Managementul produselor post-vânzare sau Arhivare/Logistică sunt gestionate prin intermediul operaţiunilor inteligente Accenture, adică folosind instrumente de analiză, planificare şi automatizare de ultimă generaţie. Banca obţine astfel valoare mai mare de la angajaţii săi, permiţându-le să se concentreze asupra sarcinilor complexe, în timp ce utilizează inteligenţa artificială şi limbajul automat pentru a automatiza procesele operaţionale de bază. Un exemplu este cel al evaluării creditelor. Inteligenţa artificială poate examina zece categorii de împrumuturi, poate prezice care dintre ele vor fi rambursate anticipat şi se poate asigura că angajaţii băncii pot ajunge în faţa acestor clienţi înainte ca ei să aleagă o altă bancă.

Pe măsură ce operaţiunile bancare se digitalizează, băncile trebuie să acorde o atenţie deosebită fraudelor şi protejării identităţii digitale a clienţilor, iar cea mai bună modalitate în acest sens este utilizarea tehnologiilor de analiză avansată de date, specializate pe acest segment.

Performanţele puternice şi evaluările ridicate ale unei noi categorii de jucători din domeniul serviciilor financiare exclusiv digitale arată că există oportunităţi numeroase pentru băncile care sunt dispuse să schimbe perspectivele. Adoptând operaţiunile inteligente, băncile pot trece de la apărarea cotei de piaţă la un nou obiectiv, acela de creştere reală.

Perspectivele unice ale Accenture, ecosistemul extins de parteneri şi instrumentele de încredere permit băncilor să beneficieze la maximum de tot ceea ce tehnologia are de oferit. 

95% din primele 50 de bănci din întreaga lume sunt clienţi Accenture. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24
Cele mai citite ştiri