Info

(P) Ovidiu Tunaru, business executive officer Nestlé Professional: În 2020 am intrat în România pe piaţa produselor 100% vegetale, iar astăzi suntem prezenţi cu ele în peste 1.000 de puncte de consum din afara casei

(P) Ovidiu Tunaru, business executive officer Nestlé...

Autor: Publicitate

16.11.2022, 08:00 173

Alimentele verzi din portofoliul Nestlé Professional, ce poartă brandul Garden Gourmet, sunt distribuite în HoReCa, dar sunt şi vândute în reţelele de comerţ modern şi în unele lanţuri de benzinării @ În portofoliul Nestlé Professional există însă mai multe branduri precum NESCAFÉ sau MAGGI @ Gigantul elveţian are local nouă divizii, printre care Nespresso, Nestlé Professional şi Cereal Partners Worldwide CPW @ În 2021, în România, Nestlé a obţinut afaceri totale de 1,1 mld. lei, plus 18%, rezultatele tuturor diviziilor fiind înregistrate pe aceeaşi entitate juridică.

Descrieţi-ne pe scurt divizia de out of home a Nestlé. Ce tipuri de produse aveţi în portofoliu, ce branduri?

Nestlé Professional este expertul Nestlé în domeniul consumului în afara casei, oferind soluţii personalizate de băuturi calde şi reci pe bază de cafea şi produse culinare unei game foarte largi de clienţi: restaurante, localuri de tip fast-food, cafenele, magazine de proximitate, spitale, birouri. Nestlé Professional lucrează cu branduri precum NESCAFÉ, BUONDI CAFE, Nestlé Docello, MAGGI®, ROASTELIER™ by NESCAFÉ şi GARDEN GOURMET®. Nestlé Professional oferă clienţilor săi aparate de cafea Table Top, aparate tip Vending, espressoare profesionale şi comercializează o gamă largă de cafea şi soluţii culinare sub aceste branduri.

ROASTELIER™ by NESCAFÉ® a simplificat arta prăjirii cafelei şi o face accesibilă - acest lucru fiind posibil datorită tehnologiei INTELLIRoast™, un sistem patentat de prăjire şi filtrare a cafelei. Cafeaua este prăjită direct în locaţie, fiind disponibile două sortimente permanente Columbia şi Brazilia, respectiv, în ediţii limitate Etiopia sau Burundi, toate fiind tipuri de cafea de cea mai înaltă calitate, de origine unică.

Cu cât contribuie această divizie la business-ul Nestlé în România? Este cea mai importantă dintre divizii?

Toate diviziile Nestle sunt la fel de importante pentru businessul din România, pentru că ne completăm şi venim în întâmpinarea nevoilor publicului general, dar şi al partenerilor din zona de business to business.

 Ştiu că, printre altele, aveţi alimente “verzi” în portofoliu. Sunt ele un motor al business-ului? Cum au prins la/pe piaţă şi ce planuri aveţi cu ele? Unde le vindeţi?

Nestlé a urmat mereu tendinţele şi a ţinut cont de dorinţele consumatorilor pentru o dietă echilibrată, astfel că a apărut ideea unei game de produse GARDEN GOURMET® 100% de origine vegetală. Nestlé Professional a lansat pe piaţa din România patru produse de origine vegetală GARDEN GOURMET® - Sensational Burger, Fillet Pieces, Vegan Nuggets şi Vegan Schnitzel. Aceste produse sunt disponibile pentru sectorul HoReCa, dar pot fi achiziţionate şi direct de către consumatori în cadrul reţelei Metro Cash & Carry şi Selgros.
Numărul de locaţii HoReCa în care sunt listate produsele din gama GARDEN GOURMET® a crescut constant de la o lună la alta, ajungând în prezent la peste 1.000 de locaţii. Începând cu luna martie a acestui an, consumatorii care au vizitat zona de Gastro Carrefour, au putut achiziţiona şi gusta preparate realizate cu GARDEN GOURMET® Fillet Pieces & Vegan Nuggets. Aceste produse sunt prezente în 42 de hipermarketuri, la nivel naţional, şi pot fi găsite sub următoarele denumiri: "Tigaie Vegană", "Pilaf Vegan" şi "Vegan Nuggets Menus".
Tot în prima parte a acestui an, a luat naştere parteneriatul între Nestlé Professional şi PLEURO IND SRL (Bite Sandwiches). Consumatorii pot gusta două tipuri de sandwich-uri Bite® senzaţionale, realizate cu ingrediente GARDEN GOURMET® Fillet Pieces & Vegan Nuggets - “Sandwich vegan Fillet GARDEN GOURMET® cu salată Coleslaw” şi “Baghetă Maia Nuggets GARDEN GOURMET®, Ardei copt”. Ambele produse sunt preparate integral cu ingrediente de origine vegetală, deci potrivite persoanelor care consumă doar preparate vegane. Acestea pot fi achiziţionate din lanţurile de magazine Kaufland  şi Mega Image, cât şi din benzinăriile OMV şi Mol (cu excepţia staţiilor ce conţin un Fresh Corner). Nestlé Professional va continua acest parteneriat cu SC PLEURO IND SRL (Bite Sandwiches), prin lansarea altor produse care să conţină ingrediente din portofoliul său, având un numitor comun: ingrediente de înaltă calitate, fără a face vreun compromis la gustul sau aspectul produselor.
Când vine vorba de brandul GARDEN GOURMET®, dorim să creştem conştientizarea faptului că putem contribui cu toţii la sustenabilitate prin alegerile noastre zilnice.

Când aţi intrat în această categorie? Ce produse/ brand-uri aveţi în portofoliu? Ce planuri aveţi pentru viitorul apropiat?
Nestlé Professional a lansat gama GARDEN GOURMET® în România în anul 2020. Cum spuneam, avem patru produse de origine vegetală GARDEN GOURMET®. De asemenea, consumatorii pot  gusta două tipuri de sandwich-uri Bite® senzaţionale, realizate cu ingrediente GARDEN GOURMET® Fillet Pieces & Vegan Nuggets (“Sandwich vegan Fillet GARDEN GOURMET® cu salată Coleslaw” şi “Baghetă Maia Nuggets GARDEN GOURMET®, Ardei copt”).
Piaţa produselor plant based este în continuă creştere, iar numărul de persoane flexitariene dornice să îşi diminueze consumul de carne are un trend ascendent la nivel mondial, dar şi în România. Vom continua să dezvoltăm portofoliul de produse sub brand-ul GARDEN GOURMET® şi, în acelaşi timp, vom dezvolta parteneriatul cu PLEURO IND SRL (Bite Sandwiches).

Pe zona de automate de cafea, voiam să vă întreb dacă vedeţi vreo schimbare în piaţă după doi ani de pandemie. S-au întors oamenii la birou, pe stradă? Există o efervescenţă în domeniu?
În zona de soluţii de cafea, dinamica s-a schimbat în ultima perioadă şi oamenii au început să vină din ce în ce mai des la birou şi, evident, consumul de cafea a crescut atât aici, cât şi în canale comerciale - în drumul lor către birou oamenii îşi cumpără cafea. De aceeea, segmentul de coffee-to-go a crescut foarte mult, a renăscut după ridicarea restricţiilor.

Ştiu că spuneaţi că veţi face un shift dinspre office spre gări, autogări şi supermarketuri. Aţi operat deja aceste schimbări? Ce ne puteţi spune despre ele?

Aşa cum spuneam anterior, dinamica locurilor unde oamenii consumă cafea s-a schimbat şi a fost influenţată de restricţiile din pandemie. Practic, Nestlé Professional a încercat să fie acolo unde se află consumatorii şi unde canalele au avut o dinamică mai bună. Avem în focusul nostru atât canalele comerciale, cât şi spaţiile publice sau birourile. În contextul pre şi post-pandemic un canal de consum, care a crescut destul de bine datorită faptului că a fost deschis tot timpul, a fost cel de benzinării, unde avem o prezenţă naţională, lucrând cu mai multe reţele de benzinării.

Cât de important este în business-ul dvs să lansaţi în permanenţă produse noi? Câte lansări aveţi pe an, spre exemplu? Ce aţi adus nou în 2022?

Suntem un business FMCG, în care trebuie să venim tot timpul cu noutăţi şi să captăm noile trenduri din piaţă. Chiar dacă segmentul de out-of-home a fost unul dintre cele mai afectate de pandemie, nu ne-am oprit şi am lansat produse noi atât în partea de soluţii de cafea, cât şi pe partea de soluţii culinare. Produsele nou lansate sunt următoarele: pe zona de culinary - Garden Gourmet Vegan Schnitzel, Smarties Mini Mix-in şi Garden Gourmet Mince, iar pe băuturi - Seattle’s Best Coffee parte din portofoliul Starbucks for Out-of-home (pentru KFC), întreg portofoliul (cafea, siropuri, ciocolata caldă, pahare, paletine), NESCAFÉ ESE pods un sistem pentru birouri şi locaţii cu consum mic.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO