Info

(P) Paris Nikolopoulos, Country Manager, Coca-Cola România: rezilienţa, empatia şi adaptabilitatea vor fi esenţiale pentru reconstrucţia post-pandemie

(P) Paris Nikolopoulos, Country Manager, Coca-Cola România: rezilienţa, empatia şi adaptabilitatea vor fi esenţiale pentru reconstrucţia post-pandemie

Autor: Publicitate

24.12.2020, 09:00 4659

De la finalul anului trecut, Paris Nikolopoulos coordonează operaţiunile Coca-Cola România, din rolul de Country Manager, iar o mare parte a mandatului său a coincis cu pandemia. Managerul face o retrospectivă a unui an plin de provocări, dar care a oferit companiei şi lecţii importante pentru viitor.

Cum a afectat pandemia businessul în acest an şi cum s-a adaptat Coca-Cola?

Anul acesta ne-a luat prin surprindere pe toţi. Planurile din decembrie, anul trecut, erau în mare măsură diferite faţă de cum a arătat realitatea, câteva luni mai târziu. Într-o perioadă în care oamenii din întreaga lume se confruntau cu dificultăţi şi incertitudine, am făcut o prioritate din a asigura siguranţa colegilor noştri, rămânând totodată aproape de parteneri, precum şi de comunitatea în care activăm. 

Cu câteva luni în urmă, când s-a institutit starea de urgenţă, am anunţat o pauză de la comunicarea publicitară. Pe parcursul acestei perioade, ne-am concentrat pe susţinerea comunităţilor în care suntem prezenţi, contribuind la eforturile comune de a lupta cu efectele pandemiei.

Ne-am reluat comunicarea de marketing mai târziu, în timpul verii, cu o campanie inspiraţională a brandului Coca-Cola: “Mai deschişi ca niciodată”, o campanie regională care marchează o perioadă de transformări sociale şi culturale. Campania este construită pe ideea că nu trebuie să ne “întoarcem” la normalitate, ci avem, cu toţii, oportunitatea să mergem înainte, împreună, şi să transformăm lumea într-un loc diferit – unul mai bun, alegând să fim mai deschişi către această schimbare, să apreciem mai mult ceea ce avem. Prin “Mai deschişi ca niciodată”, le-am oferit, totodată, şi sprijin partenerilor noştri din HoReCa, un sector puternic afectat de pandemie. Iniţiativele de sprijin au fost diverse, adresând diferitele nevoi ale acestora – de la oferirea de materiale de protecţie odată cu redeschiderea localurilor, la îndrumare pentru a naviga prin acest context incert dar şi sprijin pentru a se promova.

Crăciunul a reprezentat încă o oportunitate extraordinară de a inspira. Coca-Cola a emoţionat oamenii din întreaga lume cu noul spot de Crăciun, în timp ce noi, la nivel local, am mizat pe fascinaţia publicului român pentru Caravana Coca-Cola de Crăciun, oferindu-le oamenilor posibilitatea de a aduce Caravana oriunde îşi doresc, prin realitate augmentată.

Care sunt principalele realizări ale companiei din acest an, de care sunteţi mândru?

În mod firesc, ne raportăm la principalele realizări din perspectiva contextului în care ne-am aflat în 2020. În primul rând, la nivelul Sistemului Coca-Cola, împreună cu partenerii noştri, Coca-Cola HBC România, am implementat măsuri pentru ca toţi cei peste 1500 de colegi să îşi desfaşoare activitatea în condiţii de siguranţă. Am reuşit totodată să asigurăm continuitatea business-ului precum şi disponibilitatea produselor noastre, în deplină siguranţă şi fără întreruperi.

Ne-am continuat călătoria spre a deveni o companie pentru toţi, prin extinderea portofoliului cu noi variante zero zahăr. Spre exemplu, începând cu anul acesta, întregul portofoliul al brandului Coca-Cola (Gust Original, Lime şi Cherry) este disponibil şi în variantele Zero Zahăr.

În plus, în 2020 am început să îmbuteliem întregul portofoliul de ape minerale în rPET – ambalaj fabricat în proporţie de 100% din sticle PET reciclate. După lansarea rPET anul trecut, pentru Dorna, în 2020 am extins folosirea lui şi pentru Poiana Negri. Astfel, în prezent, 20% din portofoliul companiei este ambalat în rPET. Este o realizare importantă, în acord cu viziunea noastră pentru a adresa provocările globale legate de ambalaje – O lume fără deşeuri. 

O altă satisfacţie majoră este aceea că am reuşit să rămânem aproape de comunitate şi de partenerii noştri. Suntem prezenţi în România de aproape 30 de ani, contribuim la economia locală, ne dezvoltăm alături de comunitate şi în vremuri de incertitudine, mai mult ca niciodată, ne dorim să avem un impact pozitiv.

Agenda de sustenabilitate a companiei a fost afectată de pandemie?

Din contră; în perioadele de incertitudine, ne regăsim forţa în misiunea noastră - ne propunem să răcorim lumea şi să contribuim la schimbare. Credem cu tărie că a dezvolta o afacere profitabilă nu intră în contradicţie cu a acţiona corect.

Anul acesta, cele două companii care compun Sistemul Coca-Cola – Coca-Cola HBC România şi Coca-Cola România – şi-au unit eforturile pentru o viziune comună de sustenabilitate: După Noi #NuNeOprimAici, cu 4 priorităţi: protejarea mediului, protejarea resurselor de apă, susţinerea tinerilor şi dezvoltarea comunităţilor. La nivelul celor două companii suntem deja aliniaţi din punct de vedere strategic în ceea ce priveşte dezvoltarea sustenabilă. Cu o direcţie comună de acţiune şi comunicare, alimentăm cu şi mai multă energie eforturile noastre de sustenabilitate.

La nivel operaţional, lucrăm pentru a ne îndeplini angajamentele pentru un viitor comun mai bun: pentru protejarea resurselor şi reducerea impactului activităţii noastre asupra mediului. Acţionăm pentru a eficientiza consumul de apă în fabricile noastre şi ne asigurăm că apa evacuată din facilităţile noastre poate susţine viaţa acvatică. Totodată, prin parteneriatele dezvoltate, contribuim la reîntoarcerea în natură şi comunităţi a apei pe care o folosim în activitatea noastră.

Suntem conştienţi de provocarea pe care o reprezintă deşeurile de ambalaje la nivel global şi o adresăm prin strategia globală, O lume fără deşeuri, care se concentrează pe 3 direcţii de acţiune: design, colectare şi parteneriate. Scopul nostru este ca până în 2030 să colectăm şi să reciclăm 100% din cantitatea de ambalaje pe care o punem pe piaţă. În paralel cu eforturile de a face colectarea şi reciclarea accesibile tuturor, investim în reinventarea ambalajelor noastre, urmărind ca până în 2030 să folosim cel puţin 50% material reciclat în ambalajele noastre. În România, unde întreg portofoliul de ape minerale este ambalat în rPET, am atins 20%.

Continuăm să investim în programe dedicate comunităţii, la nivelul Sistemului Coca-Cola. Programele noastre emblematice au avut rezultate extraordinare şi anul acesta. Future Makers, programul de susţinere a tinerilor antreprenori, finanţat de Fundaţia Coca-Cola, a premiat 7 idei de business sustenabil, cu un mare potenţial de a influenţa în bine viitorul, şi alte 3 soluţii care ajută comunitatea în perioada pandemiei. Am transformat Azi pentru Mâine, programul de educare şi implicare a publicului în colectarea separată, într-o platformă naţională, cu o abordare 360° a soluţiilor pentru îmbunătăţirea colectării. Suntem, de asemenea, bucuroşi că partenerii noştri, WWF România, au anunţat începerea lucrărilor de reconstrucţie ecologică în zona Gârla Mare – Vrata (judeţul Mehedinţi). Este, practic, începutul ultimei faze a programului ”Împreună pentru Dunăre”, care va ajuta la stocarea a peste 5 milioane m3 de apă în timpul viiturilor de pe Dunăre şi va susţine refacerea şi păstrarea biodiversităţii.

Comunicăm transparent şi consecvent progresele noastre, astfel că, la finalul anului, am lansat Raportul de Sustenabilitate al Sistemului Coca-Cola pentru anul 2019, care arată modul în care evoluăm către atingerea obiectivelor pe care ni le-am propus.

Ce rezervă viitorul apropiat Companiei Coca-Cola, în România?

Suntem o companie cu o istorie de 134 de ani, care a traversat multe crize de-a lungul existenţei sale. Bazându-ne pe punctele noastre forte ca Sistem, ne aşteptăm să ieşim din această situaţie mai înţelepţi şi mai puternici, păstrând toate lucrurile bune care pot fi reţinute din acest context: învăţăm, ne adaptăm, avem o echipă de oameni extraordinari faţă de care, în ciuda distanţei fizice, nu ne-am simţit niciodată mai apropiaţi şi mai conectaţi, şi avem un scop real: să continuăm să răcorim lumea şi să facem o diferenţă.

Vom continua să inovăm pe o piaţă care rămâne dornică să încerce experienţe noi, personalizate, pornind de la trendurile actuale şi totodată de la obiceiurile noi pe care le-a generat acest nou context. Şi suntem nerăbdători să sărbătorim 30 de ani în România, anul viitor.

Cum v-aţi adaptat în România şi care sunt lecţiile primului an la conducerea Coca-Cola România?

România este un hub de inovaţie în grupul Coca-Cola, aşa că am fost mai mult decât încântat să preiau rolul de Country Manager. S-a dovedit a fi un an în care noi toţi a trebuit să ne adaptăm şi sunt bucuros că am traversat această perioadă alături de o echipă grozavă.

Întregul context ne-a determinat să conştientizăm mai bine importanţa majoră a unor abilităţi precum empatia, rezilienţa sau adaptabilitatea. Iar aceste abilităţi sunt acum mai necesare ca niciodată business-urilor şi oamenilor care îşi doresc să reuşească în noua realitate. Credem cu tărie că aceste abilităţi de bază, alături de comportamente care generează creştere, cum ar fi curiozitatea, incluziunea şi agilitatea, vor fi esenţiale pentru afacerile de pretutindeni, pentru reconstrucţia de după pandemie.

 
 

Datele prezentate în acest infografic sunt raportate la 2019 şi sunt extrase din cel mai recent raport de sustenabilitate al Sistemului Coca-Cola în Romania, disponibil pe site-ul www.dupanoi.ro.

 
 
AFACERI DE LA ZERO