• Leu / EUR4.9250
  • Leu / GBP5.7274
  • Leu / USD4.7278
Info

(P) Smart shopping. Interviu cu Daniel Gross, CEO PENNY România

(P) Smart shopping. Interviu cu Daniel Gross, CEO PENNY România

Autor: Publicitate

26.09.2022, 11:03 117
  1. Ce înseamnă, în viziunea dvs., conceptul de Smart shopping?

 

R: Conceptul de Smart shopping nu este ceva nou, este parte din ADN-ul nostru de discounter. Odată cu această campanie ne dorim să le explicăm mai bine clienţilor de ce un preţ mai mic nu înseamnă o calitate redusă.

 

Pentru mine, Smart shopping se traduce printr-un acces facil al consumatorilor la produsele de care au nevoie sau pe care şi le doresc, la preţuri corecte şi de bună calitate. Un sinonim mai neaos pentru “Smart shopping” este “cumparaturi chibzuite”.

 

La PENNY, ne propunem să schimbăm percepţia conform căreia preţurile mai mici înseamnă, automat, calitate mai slabă. De fapt, preţurile corecte, aşa cum ne place nouă să spunem, au în spate o strategie de business şi un flux operaţional eficient, care ne permit să avem un preţ la raft cât mai avantajos.

Un exemplu concret în acest sens este că avem un portofoliu bogat de mărci private şi că am dezvoltat parteneriate cu numeroşi producători locali. Astfel, avem costuri de achiziţie şi de marketing mai scăzute, lucru care ne ajută să oferim preţuri de vânzare mai mici.

 
  1. Cum putem face cumpărături în mod inteligent?

R: Un client care face cumpărături în mod inteligent este atent la buget, face alegeri pragmatice şi nu renunţă la calitatea produselor. Cu alte cuvinte, cred că este important ca, atunci când mergem la cumpărături, să avem o listă făcută de acasă, un buget stabilit, dar, în acelaşi timp, să rămânem conectaţi la ofertele şi promoţiile din magazinul pe care îl frecventăm.

La PENNY, salvăm timp, bani şi putem cumpăra produse proaspete şi de calitate. Magazinele noastre au un design uşor de parcurs, astfel încât clienţii să găsească ceea ce-şi doresc în scurt timp, alături de o gamă variată de produse locale şi de oferte săptămânale avantajoase.

  1. Cărei categorii de clienţi se adresează, cu preponderenţă, acest concept? (vârstă, ocupaţie, venituri)

 

R: Prin acest concept ne adresăm, în primul rând, tuturor clienţilor care sunt atenţi la bugetul lor. Mare parte din bugetul românilor este cheltuit pe mâncare, drept urmare cred că vizăm o categorie largă de clienţi: de la familii cu copii până la persoane de vârsta a treia, care îşi doresc să cumpere atât pentru ei, cât şi pentru cei dragi produse de calitate, variate şi proaspete. Pentru că la PENNY, nu este vorba despre ce poţi cumpăra. Ci, mai degrabă, despre ce poţi oferi.

 
  1. Cât de educat e publicul român cu privire la Smart shopping?

 

R: Clientul român este foarte chibzuit, însă cred că mai sunt lucruri de aprofundat în această direcţie. De aceea, am adus în atenţie acest concept prin care ne dorim să ne susţinem clienţii şi să le arătăm că există nenumărate posibilităţi prin care pot face cumpărături în mod inteligent, având o experienţă de shopping cât mai plăcută. Încercăm să le oferim această experienţă prin toate canalele noastre de comunicare - de exemplu, în magazinele noastre avem un radio propriu, PENNY FM, prin care creăm o atmosferă primitoare şi le transmitem clienţilor noutăţi despre noi şi despre ofertele disponibile.

 
  1. Ce tendinţe şi schimbări aţi observat în comportamentul consumatorilor români în această direcţie?

 

R: Comportamentul consumatorilor români s-a modificat destul de mult în ultimul timp, influenţat de trendurile globale, dar şi de evenimente precum pandemia şi conflictul din Ucraina. De asemenea, trebuie să luăm în calcul şi inflaţia, care a determinat valuri de scumpiri succesive.

 

În acest context, consumatorii români sunt mult mai atenţi la produsele pe care le cumpără, la nivelul de calitate şi la preţuri. Deşi caută soluţii prin care să-şi optimizeze bugetul, clienţii îşi doresc să aibă în continuare în coşul de cumpărături produse proaspete, de bună calitate şi de provenienţă românească. Un studiu recent pe care l-am realizat în cadrul PENNY arată că peste 70% dintre consumatorii români preferă produse fabricate în România în 6 categorii: carne, mezeluri, legume, fructe, lactate şi produse din cereale. De exemplu, Hanul Boieresc este una dintre cele mai populare mărci private PENNY şi care răspunde acestor criterii ale consumatorilor. De asemenea, cuprinde o selecţie extinsă de produse româneşti la preţuri accesibile.

 

Ce măsuri aţi luat pentru a vă ajuta clienţii să facă cumpărături într-un mod inteligent şi ce obiective v-aţi setat în acest sens?

Ne dorim ca, până în 2025, să creştem ponderea de mărci proprii la 45%. De asemenea, vom menţine aceeaşi pondere în ceea ce priveşte numărul de magazine standardizate din totatul de magazine pe care le deschidem – 90% dintre magazine respectă acelaşi format, acelaşi sortiment de produse şi procese de lucru identice la nivel naţional. De asemenea, punem accent pe îmbunătăţirea eficienţei operaţionale cu focus pe prezenţa mărfii la raft, produse proaspete şi creşterea productivităţii.          

 
  1. Cum aţi integrat tehnologia în acest proces?

R: La PENNY, tehnologia este foarte importantă şi investim constant în digitalizarea întregii reţele. Concret, tehnologia ne ajută să devenim eficienţi din punct de vedere operaţional, să avem proceduri de lucru identice la nivel naţional şi un flux de aprovizionare inteligent. De-a lungul timpului am dezvoltat, cu ajutorul tehnologiei, câteva proiecte care ne ajută să ne automatizăm procesele de lucru: Home delievery în parteneriat cu Glovo si Bringo, Queue Management (soluţie de monitorizare a cozilor care se formează la casele de marcat), Self-checkout, Smart Your Shelf (etichete electronice la raft), Electra (sistem care contorizează şi monitorizează consumul de energie electrică), Code of Talent Ascendis (platformă care facilitează interacţiunea cu angajaţii).

  1. Ce impact are Smart shoppingul asupra mediului?

R: Întotdeauna la PENNY ne-a preocupat sustenabilitatea şi ne-am dorit să acţionăm cu grijă faţă de mediul înconjurător şi de comunităţile din care facem parte. Clienţii care aleg să facă cumpărăturile la noi au un impact pozitiv asupra mediului din mai multe puncte vedere. Toate magazinele vor deţine certificări BREEAM până la finalul acestui anla fel şi centrul logistic de la Filiaşi. Pungile pentru fructe şi legume, foarte folosite de clienţi, sunt fabricate din materiale biodegradabile, iar până în 2030 ne propunem ca ambalajele mărcilor private să fie 100% sustenabile. Sigur că unele aspecte au o consecinţă imediată, pe când altele sunt pe termen lung, însă, în permanenţă, căutăm soluţii prin care să folosim resursele planetei cât mai inteligent.

De asemenea, până în 2023 avem în plan atingerea obiectivului TripluRO, prin care ne propunem ca 60% din sortiment să fie produs, procesat şi să aibă ingredientul principal din România. Punem accent pe acest aspect, deoarece vrem să satisfacem dorinţa clienţilor noştri de a consuma produse româneşti, proaspete şi de bună calitate. Prin intermediul acestui obiectiv, consolidăm promisiunea noastră pentru sustenabilitate. Colaborarea cu o reţea amplă de parteneri ne ajută să ne îmbunătăţim fluxurile operaţionale şi, automat, să reducem amprenta de carbon.

  1. Câteva cifre reprezentative: nr. de clienţi cărora vă adresaţi cu conceptul de Smart shopping, nr. de magazine care permit shoppingul inteligent, investitiile realizate în acest sens etc.

R: Anul acesta, am inaugurat 14 magazine, toate după noul format, cu o zonă extinsă pentru produse proaspete şi mărci proprii pe gustul românilorPână la finalul lui 2022 vom mai deschide încă 22 magazine şi vom finaliza toate remodelările ceea ce înseamna că toate magazinele vor respecta conceptul PENNY punct.

Planul nostru de investiţii este ambiţios şi este programat pe câţiva ani: ne propunem să investim 5,128 milioane lei până în 2029, în principal prin extinderea reţelei noastre la un total de 619 magazine şi 6 depozite, toate prietenoase cu mediul.

 
 
AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - ieri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.9250
Diferență: -0,1197
Ieri: 4.9309
Azi: 4.7278
Diferență: -0,2363
Ieri: 4.7390
Azi: 5.7274
Diferență: -0,2421
Ieri: 5.7413
Azi: 5.0120
Diferență: -0,2706
Ieri: 5.0256