Info

(P) Softul SIRAR validat de instituţiile publice din România

(P) Softul SIRAR validat de instituţiile publice din...

Autor: Publicitate

07.07.2022, 11:58 888

Iniţiatorii softului SIRAR, cei ce au pus umărul la reforma administraţiei publice din România prin lansarea unui produs inovator din sfera digitalizării care să ajute la eficientizarea activităţii instituţiilor publice din ţara noastră  se mândresc cu lista clienţilor ce au ales să utilizeze acest produs, la doar 2 luni de la momentul lansării spre vânzare.

Singurul soft dedicat urmăririi  în timp real a tuturor litigiilor unei instituţii publice şi transmiterii notificărilor cu privire la stadiul dosarelor aflate pe rolul instanţelor de judecată, precum şi îndeplinirii obiectivelor stabilite în vederea implementării măsurilor/recomandărilor dispuse în urma activităţilor de control intern sau extern, este utilizat în prezent în peste 20 de judeţe din ţara noastră.

Avantajele pe termen mediu şi lung ale acestui produs au determinat instituţii precum Primăria Municipiului Cluj, Administraţia Fondului pentru Mediu, Primăria Sectorului 4, Consiliul Judeţean Maramureş şi nu în ultimul rând Minsterul Cercetării, Inovării şi Digitalizării să facă parte din multitudinea de entităţi publice locale şi centrale care folosesc acest „asistent digital” în activitatea cotidiană.  

Deşi ideea softului SIRAR a luat naştere în urmă cu aproximativ 3 ani, vânzarea pe piaţă a produsului s-a realizat abia în prima parte a acestui an. Necesitatea de adaptare a softului la nevoile clienţilor a presupus o permanentă muncă de creaţie şi inovare, în încercarea ca acest „asistent digital” să devină un sprijin solid în activitatea cotidiană a instituţiilor publice din România. Ne bucurăm astăzi de un real succes, iar achiziţionarea produsului nostru de către instituţii relevante valizează calitatea muncii noastre”, a declarat Vasile Apostol, iniţiatorul acestui proiect.

Ca şi funcţionalităţi, softul SIRAR a fost conceput din dorinţa de a răspunde celor două mari obiective:

GESTIONAREA TUTUROR LITIGIILOR INSTITUŢIEI:

  • Softul transmite utilizatorilor notificări cu privire la stadiul dosarelor aflate pe rolul instanţelor de judecată, informaţie furnizată în timp real de pe site-ul portal.just.ro (cu 90,60,30 şi 15 zile înainte de termenul de judecată) precum şi transmiterea soluţiilor pe scurt pentru fiecare termen de judecată în parte şi a dispozitivului sentinţei la termenul final de judecată, în mod automat pe email;
  • Posibilitatea creării prin intermediul softului a unei baze de date care să includă toate litigiile unei instituţii;
  • Generarea unui Raport Dosar pentru fiecare dosar introdus în sistem, în cadrul căruia sunt prezentate succint informaţiile esenţiale;
  •  Softul SIRAR calculează termenele de îndeplinire a actelor de procedură, inclusiv în etapa administrativă, prin transmiterea de notificări atât prin e-mail cât şi în cadrul softului;
  • Pune la dispoziţia utilizatorului, calendarul litigiilor şi a actelor de procedură ce trebuie îndeplinite, în perioada prestabilită.

MONITORIZAREA LA TERMEN A OBLIGAŢIILOR CE REVIN INSTITUŢIILOR PUBLICE ÎN IMPLEMENTAREA MĂSURILOR/ RECOMANDĂRILOR STABILITE ÎN URMA ACTIVITĂŢILOR DE CONTROL:

  • Softul transmite utilizatorilor notificări prin e-mail atât cu privire la acţiunile întrepinse în monitorizarea recomandărilor/măsurilor cât şi cu privire la termenele de implementare ale acestora (cu 90,60,30 şi 15 zile înainte de termenul de implementare);
  •  Monitorizarea rapoartelor de control – încărcarea rapoartelor emise de organele abilitate (ex. Curtea de Conturi, Audit intern, Corp Control etc.) şi a deciziilor aferente, dacă este cazul. În această pagină se asigură si istoricul rapoartelor de control prin alipirea Rapoartelor de Follow-up la cele iniţiale;
  • Monitorizări – Colecţie de informaţii şi documente aferente fiecărei măsuri/recomandări în parte, astfel încât ordonatorul de credite să cunoască în permanenţă situaţia acestora şi să acţioneze în consecinţă;
  • Acces rapid la documentele emise de organele de control cât şi la procesul intern al deciziilor prin care sunt implementate măsurile/recomandările;
  • Eficientizarea punerii în aplicare a măsurilor dispuse în urma misiunilor de audit intern/extern şi a controalelor Curţii de Conturi;
  • Softul transmite informaţii pe e-mail cu privire la perioada în care Curtea de Conturi urmează să efectueze misiunea de audit;
  • Raport de progres – softul transmite prin e-mail un raport de progres, cu privire la stadiul implementării măsurilor/recomandărilor.
  • Situaţie privind achiziţiile publice în anul 201X - anexa Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor specifice Curţii de Conturi.
  • Softul ajută la proiectarea unui comportament transparent din partea ordonatorului de credite şi pasează/localizează responsabilitatea pentru neîndeplinirea obligaţiilor către subalternii săi;
  • Digitalizarea administraţiei;
  • Eliminarea birocraţiei/hârtiilor;

Succesul dovedit al softului în sfera publică l-a determinat pe Vasile Apostol să îşi îndrepte atenţia şi asupra sectorului privat, în condiţiile în care pentru companii, inovaţiile digitale se bucură de o mai largă receptivitate, luând în considerare şi faptul că o eventuală întârziere în abordarea digitală ar putea produce pentru orice companie privată un dezavantaj competitiv pe piaţa de capital.

Astfel, la data de 1 august va fi lansat softul SIRAR versiunea 2.0 dedicat sectorului privat, gândit pentru a oferi siguranţa tuturor societăţilor din mediul de afaceri din România şi a garanta buna funţionare a acestora, prin asigurarea celor 2 mari funcţionalităţi, similare sectorului public, respectiv:

  • Urmărirea tuturor litigiilor unei companii prin transmiterea notificărilor cu privire la stadiul dosarelor aflate pe rolul instanţelor de judecată
  • Monitorizarea la termen a obligaţiilor ce revin unei societăţi private în implementarea măsurilor/recomandărilor stabilite în urma activităţilor de control.

„Proiectul nostru vine în complinirea demersurilor întreprinse de angajaţi în scopul bunei funcţionări a instituţiilor şi societăţilor, sprijinind eforturile lor de a rezolva şi de a preveni numeroasele probleme apărute în gestiunea curentă. În era digitală în care ne aflăm, achiziţionarea şi utilizarea unui astfel de soft devine esenţială, necesitatea înlocuirii birocraţiei cu conceptul de digitalizare având o importanţă deosebită pentru conducătorii instituţiilor publice şi directorii companiilor private”, a mai afirmat fondatorul SIRAR.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO