Info

(P) Titirez.ro şi imoPR – o reţea de site-uri imobiliare şi agenţia de marketing asociată. Combinaţia perfectă pentru a furniza servicii de promovare complete în industria de real estate

Autor: Publicitate

06.02.2023, 11:04 285

Pe fondul precauţiei sporite manifestate de potenţialii cumpărători de locuinţe, strategia de marketing a unui dezvoltator sau proiect rezidenţial devine cu atât mai importantă.

Pe măsură ce peisajul imobiliar autohton devine din ce în ce mai complex, odată cu apariţia în piaţă a unor noi şi noi jucători, respectiv proiecte (rezidenţiale, dar nu numai), este evident că nevoia acestora de a se diferenţia de concurenţă devine tot mai acută. Asta cu atât mai mult cu cât, pe fondul provocărilor politico-economice actuale, potenţialii clienţi – fie  persoane care doresc să cumpere sau să închirieze locuinţe, fie companii interesate de diverse active imobiliare – sunt nu doar semnificativ mai educaţi decât în urmă cu 10 sau chiar 5 ani, ci şi sensibil mai precauţi când vine vorba de asumarea unor angajamente financiare majore. „După cum se ştie, caracterul inovator sau calitatea deosebită a unui produs sau serviciu nu sunt suficiente, în ele însele, pentru a asigura succesul unui business – care se măsoară, cel mai adesea, prin volumul de vânzări. Pentru a ajunge la publicul-ţintă şi a transforma un client potenţial într-unul real, activ, strategia de marketing abordată joacă un rol crucial. Este un adevăr general valabil, dar pe care acum îl vedem manifestându-se mai limpede ca niciodată pe piaţa imobiliară locală”, spune Costina Petrescu, CEO-ul reţelei de site-uri Titirez.ro, dar şi al imoPR, agenţia de marketing şi publicitate asociată.

Servicii personalizate, perfect adaptate fiecărui domeniu de activitate

Femeia de afaceri punctează, de altfel, că nevoia crescândă de servicii de promovare profesioniste resimţită de jucătorii din real estate-ul autohton a funcţionat de-a lungul timpului – şi continuă să funcţioneze – ca un catalizator pentru evoluţia organică a businessului pe care îl conduce. Astfel, în octombrie 2010 se lansa în România Titirez.ro, un nou portal de anunţuri imobiliare, pe care statisticile oficiale privitoare la trafic îl plasează în momentul de faţă printre primii 3 jucători de profil. Important de remarcat este însă că, astăzi, Titirez.ro reprezintă, de fapt, un brand-umbrelă pentru o amplă reţea integrată, de 17 site-uri imobiliare nişate, fiecare cu specificul său – printre care se numără imobiliare24.ro, multecase.ro, imobiliare-net.ro, anunturi-imobiliare.net, anuntimobiliar.ro, paginiimobiliare.ro etc. „Este vorba de o diferenţiere atentă, ce ilustrează perfect linia noastră directoare în business: aceea de a oferi clienţilor noştri servicii personalizate, cât mai bine rafinate şi adaptate segmentului pe care activează. Credem că aceasta este cheia unui marketing eficient, indiferent de domeniul de activitate la care ne raportăm”, subliniază Costina Petrescu.

Parte din efortul permanent de a veni în întâmpinarea nevoilor specifice ale clienţilor din domeniul imobiliar a fost şi lansarea CRM-ului ImobManager. Acesta a fost gândit ca un instrument util, dedicat profesioniştilor din domeniu – în special agenţi şi agenţii imobiliare, dar şi reprezentanţi ai companiilor dezvoltatoare –, care astfel îşi pot gestiona mult mai uşor atât portofoliul de proprietăţi, cât şi activitatea zilnică.

Prima agenţie de marketing şi publicitate dedicată exclusiv imobiliarelor

2019, an marcat de un apetit robust pentru achiziţii de locuinţe, dar şi de un trend sensibil ascendent al preţurilor, în contrapunct cu majorarea susţinută a ofertei pe segmentul rezidenţial, a fost momentul potrivit pentru a trece la următorul nivel de dezvoltare a businessului. Astfel, tot în luna octombrie, a avut loc lansarea oficială a imoPR – prima agenţie românească de marketing, publicitate şi comunicare dedicată exclusiv domeniului imobiliar. „Menţinând un contact permanent şi apropiat cu baza noastră de clienţi, am observat că, dincolo de o promovare eficientă a ofertelor de vânzare sau închiriere pe care le aveau în portofoliu, aceştia îşi doreau o paletă de servicii mai extinsă, în măsură să răspundă, aplicat, unor nevoi punctuale diverse: în primul rând, aveau nevoie de ajutor în conceperea unei strategii de marketing adecvate pentru produsul pe care îl aveau de oferit, de realizarea unor materiale de promovare atractive şi eficiente, de servicii profesioniste de grafică şi copywriting, dar şi de gestionarea comunicărilor mediatice. Am decis, aşadar, să investim în capitalul nostru uman, pentru a putea aduce toate aceste servicii sub un singur acoperiş, la un nivel înalt de calitate. Aşa a luat naştere noul brand, imoPR, asociat Titirez.ro şi ImobManager”, detaliază Costina Petrescu.

Pandemia şi războiul ruso-ucrainean au acutizat concurenţa din piaţă

Declanşarea pandemiei de Covid-19, ce a survenit la scurt timp de la fondarea agenţiei, a venit ca o validare incontestabilă a deciziei de extindere a businessului. Asta pentru că, deşi se bucura, per ansamblu, de un climat foarte propice, real estate-ul autohton s-a văzut lovit, dintr-o dată, de starea generală de incertitudine şi expectativă creată şi alimentată de situaţia fără precedent din domeniul sanitar. A fost un moment în care în special jucătorii din domeniul rezidenţial şi-au dat seama că au nevoie, mai mult ca oricând, de o strategie de promovare inteligentă pentru a reuşi să menţină treaz interesul potenţialilor cumpărători, chiar şi pe durata stării de urgenţă, pentru ca, ulterior, lucrurile să revină cât mai repede la normal.

După eliminarea treptată a restricţiilor impuse pe fondul pandemiei, activitatea de tranzacţionare din sectorul rezidenţial şi-a revenit destul de bine, chiar dacă a continuat să se lupte, în culise, cu efectele acestora. Izbucnirea războiului dintre Rusia şi Ucraina, în februarie anul trecut, a ridicat, însă, noi piedici în calea dezvoltării pieţei. Pe fondul conflictului armat dintre cele două ţări, scumpirea materialelor de construcţie a continuat într-un ritm alert, trăgând după sine preţurile locuinţelor, în vreme ce atitudinea de precauţie a cumpărătorilor a prins noi rădăcini, alimentată şi de majorarea costurilor creditelor. „La începutul lui 2023, perspectivele pieţei imobiliare nu arată neapărat mai bine decât ce am văzut în 2022, motiv pentru care competiţia dintre dezvoltatori şi vânzători de locuinţe în general se anunţă şi mai acerbă decât în anii trecuţi. Potenţialii cumpărători nu vor dispărea din piaţă, însă aceştia vor fi extrem de atenţi la cum îşi cheltuie banii, iar o strategie de marketing eficientă, întru totul adecvată unui proiect sau produs imobiliar, va face diferenţa”, conchide reprezentanta Titirez.ro şi imoPR.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO