Info

(P) Valori comune şi pasiune pentru inovaţie. Ţiriac Tower devine noul sediu R Systems

(P) Valori comune şi pasiune pentru inovaţie. Ţiriac Tower devine noul sediu R Systems

Raluca Rusu – CEO R Systems

Autor: Publicitate

13.12.2021, 11:26 550

De ce aţi ales să vă mutaţi sediul în clădirea Ţiriac Tower? Care au fost criteriile de care aţi ţinut cont pentru luarea acestei decizii?

R Systems este o companie globală specializată în servicii de transformare digitală, cu prezenţă în peste 15 ţări pe 3 continente. În România, compania activează pe piaţa de tehnologie şi telecomunicaţii încă din anul 2001, având în prezent birouri în Bucureşti, Galaţi şi Craiova. De asemenea, compania se află într-o perioadă de creştere accelerată atât din punct de vedere al business-ului, cât şi al dezvoltării echipei.

Biroul din Bucureşti al R Systems este sediul central al companiei în România şi principalul hub de dezvoltare şi inovaţie al organizaţiei în Europa.

În momentul în care am decis mutarea sediului într-o locaţie nouă, ne-am dorit un spaţiu care să reflecte valorile şi cultura organizaţiei, să susţină strategia de creştere bazată pe inovaţie şi înaltă tehnologie şi să ofere angajaţilor un mediu de lucru confortabil, adaptat cerinţelor şi aşteptărilor din piaţa muncii.

Clădirea Ţiriac Tower a întrunit toate aceste criterii, inclusiv poziţionarea centrală, arhitectura modernă şi principiile de construcţie conforme celor mai înalte standarde de sustenabilitate.

Sediul R Systems ocupă etajul 5 al clădirii Tiriac Tower, respectiv o suprafaţă de peste 1.000 mp şi un spaţiu exterior constând într-o terasă verde cu o zonă amenajată pentru relaxare sau lucru în aer liber.

Un criteriu important în alegerea locaţiei a reprezentat-o poziţionarea centrală, în apropierea Pieţei Victoriei, o zonă preferată de angajaţii noştri din punct de vedere al accesibilităţii, facilităţilor şi serviciilor disponibile. Colegilor care preferă să vină la birou cu maşina le punem la dispoziţie locuri de parcare la nivelurile subterane ale clădirii, inclusiv staţii de încărcare electrice, iar cei care preferă să se deplaseze cu bicicleta sau cu trotinetele electrice dispun de locuri pentru parcarea acestora în interiorul clădirii, dar şi de duşuri şi vestiare. De asemenea, colegii care aleg să vină la serviciu cu mijloacele de transport în comun găsesc în imediata apropiere staţii de metrou, autobuze, tramvaie şi troleibuze, indiferent din ce parte a oraşului vin.

Pe lângă avantajele oferite de o clădire de ultimă generaţie, situată în inima capitalei, a fost extrem de importantă structura spaţiului interior, care a permis amenajarea unui birou deschis cu o atmosferă relaxată şi zone delimitate discret pentru a asigura şi spaţiu personal de lucru. Amenajarea interioară este o combinaţie de open space, birouri individuale, camere de jocuri şi multimedia, săli de şedinţe sau aşa-numitele meeting pods, spaţii informale pentru discuţii ad-hoc între colegi sau întâlniri între echipe mici, care vor să discute într-un loc mai retras.

Ne-am dorit să creăm un spaţiu familiar, care să impulsioneze creativitatea, comunicarea, munca în echipă şi interacţiunea între colegi.

La nivel de politică de responsabilitate socială, suntem implicaţi activ în proiecte ce ţin de protecţia mediului, prin urmare ne-am bucurat să aflăm că 36% din conţinutul total al materialelor de construcţie, ca valoare, a fost fabricat din materiale reciclate, în timp ce 86% din totalul deşeurilor provenite din construcţia proiectului au fost reciclate/reutilizate, iar consumul de apă şi electricitate este redus prin utilizarea unor sisteme avansate care evită pierderile inutile de energie.

Principiile de sustenabilitate aplicate în construcţia Ţiriac Tower prezintă avantaje directe atât pentru mediu, cât şi pentru angajaţii noştri care beneficiază de confort şi un mediu sănătos de lucru.

Ce avantaje aduce această clădire pentru compania R Systems?

Ţiriac Tower se profilează ca o construcţie-etalon în peisajul bucureştean al clădirilor de birouri şi ne bucurăm să fim prezenţi într-un spaţiu care deţine certificări internaţionale de calitate şi sănătate. De exemplu, Ţiriac Tower este certificat LEED Platinum şi Well Health-Safety. Aceste atestări sunt acordate pentru soluţiile eficiente de reducere a consumului de apă, accesul la lumină naturală în proporţie de 75% pentru zona ocupată, sistemele HVAC de ultima generaţie şi soluţiile de iluminat LED. Toate acestea se traduc într-o reducere cu 30% a costului anual pentru utilităţi, comparativ cu o clădire standard de referinţă. Este unul din modurile în care înţelegem să punem în practică valorile companiei în ceea ce priveşte grija pentru angajaţi şi asigurarea unui mediu de lucru care facilitează comunicarea, interacţiunea şi creativitatea şi care oferă inspiraţie şi viziune.

Concret ce măsuri aţi luat pentru ca angajaţii companiei să se simtă în siguranţă la birou? Ce ne puteţi spune despre beneficiile pe care le puneţi la dispoziţia angajaţilor privind spaţiul de muncă?

Chiar dacă am deschis noua locaţie în perioada pandemiei, ne-am asigurat că respectăm toate cerinţele şi restricţiile legale în vigoare. De asemenea, asigurăm dezinfectarea zilnică a spaţiilor de birouri, măsurăm temperatura persoanelor la intrarea în sediu şi punem la dispoziţie măşti şi dezinfectant. Temporizăm prezenţa angajaţilor la birou printr-un sistem online de programare, astfel încât să evităm aglomerarea spaţiului.

Un avantaj important în acest context îl reprezintă ventilarea corespunzătoare a birourilor, asigurată prin sistemul propriu al clădirii, precum şi disponibilitatea spaţiilor în aer liber, cu acces direct atât din zona de cantină/cafeterie, cât şi din zona de lucru.

În prezent, ţinând cont de restricţiile sanitare existente şi de faptul că prioritare pentru noi sunt sănătatea, siguranţa şi confortul emoţional al echipei, angajaţii R Systems lucrează în continuare, în proporţie de 90%, de acasă, având însă şi posibilitatea de a veni a birou în cazul în care activitatea desfăşurată necesită prezenţă fizică la sediul companiei. Ponderea timpului de lucru de acasă şi de la birou este flexibilă şi se stabileşte la nivelul fiecărei echipe, împreună cu managerii direcţi, în funcţie de activităţile desfăşurate.

În ceea ce priveşte modul de lucru pe termen lung şi revenirea la birou, din discuţiile cu echipa şi din cercetările interne a reieşit că cei mai mulţi dintre colegi doresc să continue într-un sistem de lucru hibrid şi în perioada post-pandemie. Am luat în calcul acest aspect în ceea ce priveşte organizarea şi funcţionalitatea spaţiului de lucru. Credem că este esenţial să le oferim angajaţilor flexibilitate şi posibilitatea de a economisi timp cu deplasarea, atunci când prezenţa la birou nu este necesară. Când se află la birou, este important să lucreze într-un mediu confortabil, atractiv şi care îi ajută să performeze.

Cum arată activitatea companiei la trei luni de la mutarea în clădirea Tiriac Tower? Cum a influenţat vieţile şi activitatea angajaţilor?

Angajaţii R Systems au fost încântaţi să vină la birou, iar acesta a fost un semn ca am luat decizia potrivită în alegerea locaţiei şi amenajarea spaţiului interior. Suntem nerăbdători să depăşim cu bine această perioadă şi să avem oportunitatea de a organiza o deschidere oficială a noului sediu pentru a sărbători în echipă extinsă mutarea în noua locaţie din Ţiriac Tower.

 

 
Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO