Info

(P) Visma Software: Am integrat anul acesta 100 de colegi noi şi vom continua la fel şi în 2021, inclusiv cu angajări remote

Autor: Publicitate

10.12.2020, 09:00 701

Modul în care lucrăm a fost redefinit complet în acest an. În funcţie de domeniul de activitate, pentru unele companii schimbările au fost dramatice, în timp ce pentru altele au apărut noi oportunităţi. Echipa Visma Software România, unul dintre centrele de competenţe IT al grupului scandinav Visma, a traversat cu succes toată această perioadă atât de diferită de ceea ce eram cu toţii obişnuiţi în trecut şi, mai ales, priveşte cu optimism spre viitor.

„Cu siguranţă suntem norocoşi să lucrăm în industria IT şi într-o companie stabilă, care, la nivel global, raportează creşteri de venit şi face în continuare achiziţii. Din punct de vedere al business-ului pe plan local, anul acesta a stat sub semnul unei creşteri continue de headcount şi al unor proiecte noi în România, dar ne-a provocat să ne gândim şi mai mult la confortul, motivaţia şi echilibrul colegilor noştri în contextul dificil prin care trecem şi să adaptăm astfel practicile şi iniţiativele. Pentru unii dintre ei, lucratul de acasă s-a potrivit ca o mănuşă şi au fost cu atât mai entuziasmaţi să îşi continue activitatea în acest mod. Pentru alţii, a fost nevoie de o perioadă de adaptare şi de o mai mare flexibilitate din partea companiei”, explică Andreea Adămuţ, director de HR al companiei Visma Software România.

Reprezentantul companiei de IT a adăugat că, în general, aşteptările clienţilor au fost aceleaşi, astfel că a fost necesar ca noile condiţii de lucru să fie adoptate rapid. În plus, după cum a declarat recent pentru zf.ro managerul general al companiei, Daniel Reisenauer, au apărut proiecte noi şi chiar o linie nouă de business, astfel că echipa Visma a continuat să se extindă.

NOUL MOD DE LUCRU

Pe parcursul lui 2020, firma a angajat aproape 100 de persoane şi planurile sunt cel puţin similare şi pentru anul următor. „Ne-am adaptat rapid şi începem să extindem aria de căutare de talente în afara locaţiilor în care avem sedii – Timişoara şi Sibiu – şi iată că am avut primele angajări remote”, a completat Adămuţ.

Ceea ce a ajutat fundamental Visma să-şi menţină activitatea la cote înalte a fost faptul că, făcând parte din grupul scandinav cu acelaşi nume, promovează un stil de lucru bazat pe încrederea în angajaţi, pe colaborare şi independenţa de a lua decizii asupra propriilor responsabilităţi şi activităţi, pe libertatea de a fi creativ în privinţa muncii, pe flexibilitatea programului.

În plus, Visma Software România a decis să-şi transforme şi spaţiile de lucru, pentru a face trecerea spre noul mod de lucru şi mai uşoară. În acest proiect, compania a implicat studenţi de la Facultatea de Arhitectură de la Universitatea Politehnică din Timişoara. „A fost un proiect cu o uşoară componentă de cercetare, pentru că nimeni nu ştie cum arată un mediu de lucru optim în normalitatea post-pandemică. Avem proiectele câştigătoare şi urmează faza de implementare”, a dezvăluit reprezentantul de HR.

În acest proiect de redesenare a spaţiului de lucru a fost implicată şi Ana Maria Nichiţelea, Service Owner în cadrul echipei Visma din Sibiu. Ea relatează că obiectivul acestui program a fost de a reamenaja anumite spaţii şi săli comune pentru a asigura distanţare, dar în acelaşi timp conexiune, inspiraţie şi confort. „M-a bucurat implicarea, alături de alţi colegi, în discuţiile pentru a găsi cele mai frumoase soluţii în acest sens. Am discutat idei diferite faţă de cele obişnuite (software related) şi e chiar fain să simţi că ai pus umărul la look & feel-ul viitoarelor spaţii de care ne vom bucura împreună”, consideră Nichiţelea.

PASIUNEA E INGREDIENTUL DE BAZĂ

Implicarea angajaţilor Visma în afara rolurilor de bază s-a resimţit şi pe alte planuri. „Nevrând să pierdem esenţa valorilor Visma în contextul lucrului la distanţă, am căutat evenimente în cadrul cărora colegii se pot întâlni într-un cadru sigur, dar şi relaxant. Pentru a păstra siguranţa tuturor, totul a fost organizat în grupe de maxim 20 persoane pentru activităţile în aer liber şi grupe de 10 persoane la cele din interior”, a declarat Doriana Şimandan, reprezentant de marketing al Visma Software România.

Printre evenimentele organizate în cadrul companiei se numără o serie de picnicuri şi degustări de vin, alături de cursuri de gătit, ture de trekking montan, workshop de tir cu arcul tura de caiace, incluzând şi ecologizarea traseului, dar şi întâlniri dedicate familiilor angajaţilor, inclusiv un concurs de minigolf.

Pentru Cornelia Jurcă, Test Engineer Quality Assurance în cadrul biroului din Timişoara al Visma, evenimentul preferat a fost Halloween Exit Game. „Pentru mine a fost ceva deosebit să fac parte dintr-o echipă faină, în care trebuia să alergăm după indicii şi să ne punem mintea la încercare la fiecare task primit. Şi, încă o dată, am realizat că lucrul în echipă e foarte important şi nu am fi reuşit să ajungem la finalul jocului fără sa fim uniţi”, a apreciat Jurcă.

În schimb, pentru Paul Crăciunoiu, Team Manager în echipa din Timişoara, pasiunea s-a manifestat în cadrul unui eveniment de inovaţie. „Participarea la HackTM ca mentor a fost o ocazie foarte bună de a părăsi zona de confort, atât a mea, cât şi a echipei mele”, povesteşte el. Crăciunoiu a apreciat în cadrul evenimentului sesiunea intensă de brainstorming, pentru a concepe probleme pe care participanţii să le rezolve.

Nici părinţii din cadrul companiei nu au fost uitaţi, în condiţiile în care închiderea şcolilor a afectat semnificativ programul familiilor în această situaţie. „Ştim că şcoala online nu e uşoară pentru nimeni. Deci, am pregătit pentru iarna aceasta sesiuni de suport pentru angajaţii noştri părinţi care trebuie să se împartă între responsabilităţile de serviciu şi şcoala online”, a zis Adămuţ.

În plus, alături de partenerii de la AIMS şi Şcoala Babel din Timişoara, Visma a decis să susţină profesorii, categorie profesională pe care o consideră de mare importanţă, şi va sponsoriza mai multe sesiuni de formare pentru educaţia online pentru câteva grupuri de profesori din Timişoara şi Sibiu.

De asemenea, un alt proiect în care se vor implica angajaţii companiei este parteneriatul cu Code for Romania pentru Tech for Social Good, un program non-guvernamental în cadrul căruia sunt dezvoltate soluţii pentru diferite probleme sociale.  

Anul viitor, compania va continua să dezvolte mecanisme solide de dezvoltare şi reţinere a talentelor din echipă. Iar, conform declaraţiilor managementului Visma, targetul de creştere va fi chiar mai ambiţios decât anul acesta, de la 600 la aproape 700 de angajaţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO