Info

PayU HUB deschide calea companiilor din România către comerţul online pe pieţele vecine

Articol cu conţinut publicitar

PayU HUB deschide calea companiilor din România către...
14.12.2018, 08:00 748

Creşterea exponenţială a pieţei de comerţ electronic şi, implicit, a pieţei de plăţi online a deschis drumul şi pentru jucătorii din piaţa locală către comerţul online transfrontalier. Se estimează că, până în 2020, comerţul online transfrontalier va reprezenta o treime din întreaga piaţă de e-commerce, atingând valoarea aproximativă de un trilion de dolari. Statisticile europene arată că 4 din 10 comercianţi online intenţionează să îşi vândă produsele în afara graniţelor ţării în acest an – conform ediţiei din 2017 a Tabloului de bord al condiţiilor pentru consumatori, realizat de Comisia Europeană – ceea ce confirmă că următorul nivel în extinderea businessului este comerţul online transfrontalier.

Pentru a ajuta comercianţii să îşi extindă businessul în afara graniţelor ţării, PayU a creat PayU HUB, o platformă globală pentru plăţi online fără frontiere. Printr-o integrare unică cu interfaţa API, comercianţii au acces la 2.3 miliarde de potenţiali clienţi noi de pe pieţe emergente din Asia, Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu, India, Africa şi America Latină. Dar aceasta nu este singura oportunitate. Principalul avantaj este garanţia unei rate de conversie mai mari pentru magazinele online. În plus, plăţile pot fi procesate prin intermediul birourilor locale, ceea ce este favorabil atât pentru clienţi, cât şi pentru comercianţi.

Din experienţa PayU, comercianţii români sunt deja interesaţi de această posibilitate sau chiar au început să-şi extindă afacerea în afara graniţelor ţării. Magazinele online din portofoliul PayU care au făcut deja acest pas au înregistrat vânzări care au contribuit cu 50% la cifra lor de afaceri.

Provocări şi oportunităţi pe pieţe externe

Când vine vorba de extinderea transfrontalieră a businessului, printre primele opţiuni ale comercianţilor sunt ţările vecine, precum Bulgaria, Ungaria sau Polonia – prin uşurinţa cu care pot fi accesate datorită similitudinii pieţei, asemănărilor culturale, oportunităţilor logistice şi abordării juridice similare.

Pieţe mai îndepărtate precum India sau Columbia  pot fi şi ele atractive, cu atât mai mult cu cât creşterea comerţului electronic din aceste ţări este impresionantă de la an la an. Pe aceste pieţe, comercianţii români care se mişcă rapid pot fi primii din domeniul lor sau cei care setează trenduri, ceea ce le oferă din start un avantaj competitiv.

Apetitul pentru economia digitală din Polonia, Bulgaria şi Ungaria – prilej de business

Ţările vecine, pe lângă similitudinile logistice şi legislative, prezintă un apetit din ce în ce mai ridicat pentru tehnologie, comerţ online şi plăţi online.

Polonia, cea mai mare economie din Europa Centrală, este una dintre pieţele de comerţ electronic cu cea mai rapidă creştere în Europa. Între 2016-2017, piaţa de e-commerce a crescut cu peste 10%. ajungând, anul trecut, la valoarea de 5.92 miliarde de euro. Până în 2021 se estimează că va creşte cu 65%, până la peste 8.73 miliarde de euro.

În Polonia, comerţul online transfrontalier reprezintă aproximativ 10% din comerţul electronic. În 2016, comerţul online transfrontalier a înregistrat o creştere de 45% bazată pe existenţa unei game de produse relativ limitată de la comercianţii locali, precum şi pe preţurile mai bune disponibile la magazinele online din afara ţării, existând astfel loc în „piaţa” transfrontalieră şi pentru jucătorii români.  Comercianţii români ar trebui, în schimb, să ştie că, atunci când vine vorba de plata online, polonezii preferă să utilizeze transferurile Pay-By-Link (PBL), precum şi transferurile bancare standard - aproape 75% din tranzacţiile online sunt plătite folosind această metodă, conform datelor PayU (fără a include plata prin numerar la livrare). Astfel, pentru a accesa potenţialul de consumatori polonezi, este important ca magazinele online să le pună la dispoziţie aceste metode de plată.

Dacă Polonia prezintă perspective bune pentru comercianţii online, Bulgaria, o ţară cu un număr de locuitori de 5 ori mai mic, vine cu o creştere anuală dublă a pieţei de e-commerce, de până la 22% (2016-2017). Aproximativ 26% dintre bulgari cumpără online, pe primul loc în topul preferinţelor lor fiind produsele din categoria fashion (îmbrăcăminte, încălţăminte, accesorii).  Comerţul online transfrontalier este şi mai mare: aproximativ 35% dintre bulgari cumpără de la magazine online din afara graniţelor ţării. Metodele de plată online preferate de consumatori sunt similare cu cele din România: 70% aleg să plătească cu numerar la livrare, în timp ce 25% preferă plata online cu cardul de credit sau de debit. Piaţa de e-commerce din Bulgaria prezintă oportunităţi cu atât mai mari pentru comercianţii români cu cât în topul magazinelor online preferate de bulgari se află doi dintre principalii jucători români.

Ungaria vine cu o rată de penetrare a internetului de 80% şi cu o piaţă de e-commerce de 1.65 miliarde de euro în 2017, în creştere cu 13% faţă de 2016.

Datele PayU arată că un cumpărător online din Ungaria cheltuie, în medie, 330 de euro pe an, iar această putere de cumpărare poate fi absorbită şi de comercianţii români. 15% din populaţie cumpără de la magazine online din afara ţării. Potrivit estimărilor eNet, în 2017 cumpărătorii unguri au cheltuit aproximativ 1.21 miliarde de euro pe site-urile străine de comerţ electronic, sumă care se apropie de cifra de afaceri totală a comerţului electronic în 2016. Majoritatea cumpărătorilor online din Ungaria preferă să plătească prin numerar la livrare, metodă de plată urmată de plata online prin card, portofelele digitale şi transferul bancar.

India şi Columbia, acum mai aproape prin comerţul online transfrontalier

A doua ţară din lume ca populaţie, India, aduce în faţa comercianţilor o piaţă cu 1.2 miliarde de locuitori, dintre care circa 24.6 milioane de persoane cumpără online. Potrivit unui raport realizat de banca de investiţii Morgan Stanley, se estimează că piaţa de e-commerce va creşte la aproximativ 180 de miliarde de euro în următorii opt ani, de la valoarea de 13 miliarde de euro în 2016.

Apetitul pentru tehnologie este din ce în ce mai ridicat în India, tranzacţiile digitale înregistrând o creştere de 300% doar în 2017.

Localnicii folosesc mai multe metode de plată, de la carduri de credit şi de debit, prin Netbanking - transferul bancar online al Indiei, metodă de plată folosită de trei ori mai mult decât plăţile cu cardul – şi până la interfaţa de plăţi unificate (UPI), care creşte rapid ca metodă de plată preferată în India. Iniţiativa UPI, susţinută de guvern, domină plăţile digitale şi continuă să înregistreze o creştere masivă a volumului tranzacţiilor, fiind utilizată de 90% dintre comercianţii online din ţară. Conform datelor PayU, şi majoritatea consumatorilor preferă să îşi achite cumpărăturile online prin UPI. Din totalul tranzacţiilor UPI procesate prin PayU, 72.43% provin de pe site-uri de comerţ electronic.

În acelaşi timp, UPI permite tuturor persoanelor care deţin un cont bancar să transfere bani în timp real prin intermediul dispozitivelor mobile. Astfel, oferirea de metode alternative de plată poate ajuta foarte mult la atingerea întregii pieţe potenţiale de consumatori.

America Latină poate părea o regiune imposibil de atins. Dar pieţele de e-commerce de aici se dezvoltă rapid, devenind astfel destinaţii de business care pot aduce magazinelor online creşteri impresionante. Columbia este una dintre aceste ţări. Piaţa de e-commerce din Columbia a crescut cu peste 50% în ultimii ani, ajungând la peste 5.3 miliarde de euro în 2016. Statisticile arată că piaţa va creşte constant până în 2020, cu o medie anuală de 22%.  

Cei 21 de milioane de cumpărători online preferă să plătească prin cardul de credit sau de debit – aproximativ 6 din 10 plăţi online fiind realizată cu această metodă de plată. Un aspect extrem de interesant este preferinţa pentru plata în rate: dacă în România plăţile online în rate cresc anual, ajungând în vârful perioadelor la 30-35% din total, în Columbia, 70% din plăţile online cu cardul sunt realizate în rate. În acelaşi timp, plăţile cu telefonul câştigă din ce în ce mai mult teren: peste jumătate dintre cei care deţin un smartphone îl folosesc pentru a cumpăra online - mai exact peste 13.5 milioane de columbieni.

 Sursa datelor: PayU, Eurostat 2018, Statista.com, Morgan Stanley, eNet, Comisia Europeană

PayU este unul dintre principalii furnizori online de plăţi din Europa Centrală şi de Est. În Polonia şi România, compania este lider de piaţă, în timp ce în ţări precum Bulgaria, Ungaria, India şi Columbia are cea mai puternică poziţie în rândul tuturor furnizorilor de servicii de plată nebancare pentru comerţul electronic. PayU reprezintă divizia de tehnologii financiare ale Naspers Ltd.

© PayU

Articol cu conţinut publicitar

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO