Info

Shaohua Yang, OPPO România: Suntem dedicaţi să aducem pe piaţă produse care să răspundă nevoilor diverse ale consumatorilor şi ne pregătim pentru a intra în segmentul liderilor AI

ADVERTORIAL

Shaohua Yang, director general OPPO România

Shaohua Yang, director general OPPO România

Autor: Publicitate

03.06.2024, 11:27 115

Producătorul de smartphone-uri şi dispozitive inteligente OPPO a împlinit patru ani de la intrarea pe piaţa din România, timp în care s-a poziţionat constant în top cinci vendori în preferinţele utilizatorilor din piaţa locală, mizând pe interacţiunea cu clienţi, adaptarea continuă a portofoliului şi un mix atrăgător de oferte.

„Strategia noastră locală s-a concentrat pe dezvoltarea punctelor de interacţiune directe cu consumatorii, adaptarea continuă a portofoliului nostru de produse şi un mix atrăgător de oferte. Aceste elemente ne-au permis să ne consolidăm rapid poziţia pe piaţă şi să devenim un jucător dinamic şi apreciat de consumatorii români”, a explicat Shaohua Yang, director general OPPO România.

OPPO este unul dintre cele mai puternice branduri de tehnologie la nivel global, întrucât operează cu o componentă puternică de cercetare şi dezvoltare, precum şi cu o capacitate extinsă de producţie. Brandul de smartphone-uri şi dispozitive inteligente şi-a făcut loc rapid pe piaţa din România

„Succesul nostru în România se datorează unui portofoliu dinamic, adaptat specific pieţei, şi unei viziuni axate pe lansarea de produse care răspund nevoilor publicului şi oferă capacităţi avansate. De exemplu, am lansat telefoane pliabile după patru ani de testare riguroasă, demonstrând angajamentul nostru faţă de inovaţie şi calitate”.

Pentru a-şi asigura locul pe piaţa din România, OPPO a mizat pe o serie de atuuri, începând de la calitatea şi fiabilitatea produselor oferite şi până la investiţii în strategice şi investiţii în consolidarea unei echipe de profesionişti.

„Am construit o echipă de profesionişti dedicaţi, care nu doar că susţin, dar şi împing constant brandul către noi înălţimi prin inovaţie şi dedicare. Nu în ultimul rând, am realizat investiţii strategice în dezvoltare, pentru a ne asigura că rămânem mereu relevanţi şi competitivi pe piaţă. Aceste investiţii ne permit să răspundem rapid cerinţelor în schimbare ale pieţei şi să ne îmbunătăţim constant oferta.”

Compania a intrat pe piaţa din România în urmă cu patru ani, în timpul pandemiei, o perioadă cu multiple provocări. Totuşi, OPPO a înţeles care sunt nevoile consumatorilor din România, ceea ce i-a permis să câştige cotă de piaţă.

„În ultimii patru ani, OPPO a înregistrat câteva realizări remarcabile pe piaţa din România. Printre acestea se numără creşterea notorietăţii brandului, care a ajuns la aproximativ 90% în rândul consumatorilor români şi plasarea constantă în top 5 vendori de pe piaţa locală, ceea ce reflectă încrederea şi aprecierea de care ne bucurăm din partea clienţilor.”

OPPO a reuşit să dezvolte o reţea solidă de parteneri în piaţa locală, dar a investit şi într-un canal propriu de vânzare, www.oppostore.ro, prin care a intrat în contact direct cu utilizatorii din România. În continuare, companie vrea să investească în acest canal propriu de vânzări pentru o experienţă simplificată şi eficientă.

„Acest magazin online ne permite să interacţionăm direct cu clienţii noştri, să le oferim promoţii exclusive şi să răspundem rapid la nevoile lor. În plus, continuăm să investim în inovaţie şi suport post-vânzare pentru a ne asigura că utilizatorii noştri beneficiază de cea mai bună experienţă posibilă”.

Portofoliul OPPO este diversificat şi cuprinde o gamă largă de produse inovatoare, care pun accent pe tehnologie. Pe lângă smartphone-uri, oferta companiei cuprinde o gamă variată de accesorii, inclusiv căşti, ceasuri inteligente şi dispozitive pentru fitness.

„Seria Reno este cu siguranţă cea mai cunoscută la nivel local, fiind apreciată pentru designul elegant şi performanţele superioare. În plus, portofoliul nostru include o varietate de smartphone-uri care răspund diferitelor nevoi şi preferinţe ale utilizatorilor”.

În cei patru ani de când a intrat în România şi se uită cu atenţie la nevoile şi cerinţele clienţilor din piaţa locală, OPPO a observat că românii caută durabilitate, fiabiliate şi performanţă când vine vorba despre dispozitivele inteligente pe care le utilizează.

„Am observat câteva schimbări semnificative în comportamentul de consum al utilizatorilor din România. În primul rând, oamenii îşi păstrează telefoanele pentru perioade mai lungi, de până la trei ani, ceea ce înseamnă că durabilitatea şi fiabilitatea sunt aspecte esenţiale”.

Pe de altă parte, consumatorii caută telefoane cu baterii performante, care să le ofere o autonomie extinsă şi să le susţină activităţile zilnice fără întreruperi. La fel de important este un design elegant şi modern şi, nu în ultimul rând, o cameră performantă.

„O cameră performantă este o cerinţă majoră deoarece mulţi consumatori pun un accent deosebit pe calitatea fotografiilor şi a videoclipurilor pe care le pot realiza cu smartphone-ul lor. Aceste învăţături ne ajută să adaptăm şi să perfecţionăm constant produsele noastre pentru a răspunde cât mai bine nevoilor şi aşteptărilor clienţilor din România”.

Din dorinţa de a fi mai aproape de publicul din România, OPPO a semnat un parteneriat cu Federaţia Română de Fotbal, devenind sponsor oficial al echipei naţionale feminine şi furnizorul oficial de telefoane pentru toate echipele naţionale de fotbal. Acest parteneriat, valabil cel puţin pentru următorii doi ani, reflectă angajamentul OPPO de a susţine şi inspira pasionaţii de sport din România.

 

Cu ochii spre viitor

Pentru anul 2024, reprezentanţii OPPO se aşteaptă la o evoluţie aproape liniară a pieţei de smartphone-uri, atât în România, cât şi la nivel global. Ei estimează că volumele vor rămâne relativ constante, cu o uşoară evoluţie la nivelul valorii vânzărilor.

„Această tendinţă reflectă o maturizare a pieţei, unde consumatorii sunt din ce în ce mai orientaţi către calitate şi inovaţie, optând pentru dispozitive mai performante şi mai scumpe. De asemenea, vedem o creştere a cererii pentru dispozitive interconectate şi accesorii inteligente, care completează ecosistemul smartphone-urilor şi îmbunătăţesc experienţa utilizatorilor”.

Portofoliul companiei este dinamic şi se adaptează constant la cerinţele şi tendinţele pieţei, iar OPPO are în plan să adauge noi produse în portofoliu în perioada următoare.

„Utilizatorii din România pot aştepta noi lansări care vor include nu doar smartphone-uri, ci şi alte dispozitive inteligente şi accesorii menite să îmbunătăţească experienţa digitală. Suntem dedicaţi să aducem pe piaţă produse care să răspundă nevoilor diverse ale consumatorilor, menţinând în acelaşi timp un standard ridicat de calitate şi performanţă”.

Priorităţile producătorului de tehnologie pentru România se concentrează pe dezvoltarea şi consolidarea relaţiilor cu diferiţi parteneri, astfel încât produele OPPO să fie accesibile şi susţinute de servicii de calitate. Totodată, compania continuă investiţiile în canalul propriu de vânzări.

„Acest magazin online ne permite să interacţionăm direct cu clienţii noştri, să le oferim promoţii exclusive şi să răspundem rapid la nevoile lor. În plus, continuăm să investim în inovaţie şi suport post-vânzare pentru a ne asigura că utilizatorii noştri beneficiază de cea mai bună experienţă posibilă”.

Una dintre cele mai importante tendinţe în peisajul global al evoluţiilor tehnologice ţine de avansul inteligenţei artificiale şi de modul în care această tehnologie îşi face loc tot mai mult în aplicaţiile şi dispozitivele utilizatorilor. În plus, OPPO s-a angajat să lanseze telefoane AI accesibile tuturor, aducând funcţii AI generative în toate liniile de produse. Prin colaborarea cu parteneri de top din industrie, cum ar fi Google, MediaTek şi Microsoft, OPPO va oferi experienţe AI inovatoare pentru aproximativ 50 de milioane de utilizatori până la sfârşitul anului 2024.

„Noile tehnologii AI vor transforma semnificativ modul în care interacţionăm cu smartphone-urile şi celelalte dispozitive. Inteligenţa artificială va simplifica considerabil utilizarea acestor device-uri, făcându-le mai intuitive şi mai eficiente”.

OPPO se bazează pe inovaţie şi pe capacităţi puternice de cercetare-dezvoltare pe care le pune la lucru cu scopul de a debloca potenţialul utilizatorilor prin puterea tehnologiei. Astfel, inteligenţa artificială este prezentă în mai multe moduri în produsele OPPO.

„De exemplu, AI este folosită pentru managementul eficient al bateriei, optimizând consumul de energie şi prelungind durata de viaţă a acesteia. De asemenea, AI controlează pornirea şi oprirea automată a anumitor procese pentru a economisi resurse şi a îmbunătăţi performanţa generală. În domeniul fotografiei şi filmării, AI joacă un rol crucial, oferind funcţionalităţi avansate de captare şi editare, care sunt deosebit de apreciate de creatorii de conţinut”.

Întrebat cum arată viitorul cu ocazia aniversării a patru ani de OPPO în România, Shaohua Yang a explicat că principala provocare a producătorilor de tehnologie este să rămână relevanţi şi să inoveze constant.

„Principala provocare pentru noi este să rămânem relevanţi pe o piaţă în continuă schimbare şi extrem de competitivă. Pentru a face faţă acestei provocări, trebuie să inovăm constant, să anticipăm nevoile consumatorilor şi să ne adaptăm rapid la noile tendinţe tehnologice”.

De cealaltă parte, principala oportunitate vine din capacitatea companiei de a lansa produse inovatoare, corelată cu o strategie de creştere care nu pune presiune excesivă pe cota de piaţă.

„Aceasta ne permite să ne concentrăm pe oferirea de valoare reală consumatorilor şi pe construirea unei relaţii de durată cu aceştia. Prin adoptarea unei abordări centrate pe client şi prin investiţii în tehnologie şi servicii de calitate, putem crea un avantaj competitiv sustenabil şi să ne consolidăm poziţia pe piaţă pe termen lung”.