• Leu / EUR4.9490
  • Leu / GBP5.6367
  • Leu / USD5.0469
Innovation hotspot

Innovation HotSpot. Cristian Pop, director general Star Stone, un producător de pavaje: Din fericire pentru noi, de peste 10 ani normalitatea reprezintă creşteri de 30-70% anual

20.07.2022, 00:06 Autor: Mara Rolea

O a doua fabrică a producătorului de pavaje Star Stone va fi inaugurată luna viitoare, urmând a se dubla capacitatea de producţie a articolului principal din portofoliu, dalele de pavaj, la aproximativ 1.200 de mp pe zi Inovaţia este încurajată în cadrul companiei, fiecare angajat care vine cu o idee nouă ce poate fi aplicată este recompensat.

Producătorul de pavaje Star Stone, companie 100% românească, previzionează o creştere de aproximativ 40% a cifrei de afaceri în acest an. Spre comparaţie, în 2021, firma a avut un nivel al businessului de aproximativ 6 mil. euro.

„Din fericire pentru noi, de peste 10 ani, normalitatea reprezintă creşteri succesive de la 30% la 70% anual. În 2022 deja avem o creştere importantă, sperăm să o păstrăm până la sfârşitul anului, şi să ne atingem obiectivul de circa 40% avans“, a spus Cristian Pop, director general Star Stone, în cadrul emisiunii Innovation HotSpot.

Avansul este susţinut atât de cererea crescută venită din partea clienţilor, cât şi de investiţii noi. O a doua fabrică a producătorului de pavaje va fi inaugurată vara aceasta, lângă Oradea, după o investiţie de 1,3 milioane de euro. Astfel, se va dubla capacitatea de producţie a articolului principal, dalele de pavaj, la aproximativ 1.200 de mp pe zi.

Compania se află deja în curs de contractare pentru a treia linie de fabricaţie, care va fi destinată realizării de piatră decorativă, iar inaugurarea acesteia este aşteptată în decursul anului viitor. Conform lui Cristian Pop, sectorul de construcţii încă rezistă contextului marcat de inflaţie şi război, iar segmentul premium al pieţei este şi el pe un drum bun.

Pentru dezvoltare însă, Star Stone se uită dincolo de piaţa locală, businessul înregistrând creşteri pe pieţele din Ungaria şi Belgia. Mai mult, compania a reuşit să intre şi în Austria şi Germania.

„Încercăm să ieşim cu produsele noastre şi în alte ţări, astfel încât să nu depindem de o singură piaţă“, explică el.

Întârzierile de pe lanţul de producţie şi conflictul de la graniţă au dus la creşteri ale preţurilor la materiile prime, iar pentru a rezista presiunii, Cristian Pop afirmă că a majorat preţurile articolelor Star Stone cu 8% până la 12%.


Innovation HotSpot este un proiect al Ziarului Financiar susţinut de


Star Stone are vânzări atât către consumatorul final, cât şi către companii (în regim B2B), având parteneriate cu peste 300 de distribuitori şi cu două reţele de magazine de bricolaj - Dedeman şi Hornbach. Portofoliul Star Stone cuprinde şase categorii principale de produse premium, destinate sectorului rezidenţial: dale de pavaj, piatră decorativă, cărămidă aparentă, borduri de piscină, accesorii pentru gard şi bolţari finisaţi. Mai mult, urmează să lanseze o nouă categorie de bunuri în zona de confecţii metalice.

În general, Star Stone lansează între două şi şapte produse anual.

„Sunt situaţii în care lansăm categorii întregi de produse, cum a fost anul trecut. În urma unui proces de cercetare-dezvoltare, am lansat o categorie nouă - bolţari.“

Din punct de vedere al inovaţiei, producătorul de pavaje recompensează şi stimulează angajaţii care vin cu idei care ar putea să îmbunătăţească domeniul lor de activitate, fie că este vorba despre un salariat din fabrică, fie de unul din echipa de marketing.

„În momentul de faţă, avem o inovaţie pe care o vom pune în practică. E vorba de una din categoriile noastre de produse importante - accesoriile de gard. Mai exact, avem capace de stâlp de gard, capace de interval de gard, care până în momentul de faţă nu au avut picurător. Suntem în ultima fază de testare de picurător din turnare, care va aduce îmbunătăţiri substanţiale şi va creşte calitatea produselor comercializate de noi“, adaugă Cristian Pop.

Star Stone a fost înfiinţat în 2007, iar primele vânzări au fost realizate un an mai târziu. Numărul de angajaţi a ajuns astăzi la 160 de persoane, cu 44% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Cristian Pop este acţionarul majoritar al companiei, iar ceilalţi acţionari sunt Samir Pop şi Mădălin Răzvan Mone.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea BAT