Innovation hotspot

ZF INNOVATION HOTSPOT. Claire Wisbey, director comunicare ştiinţifică, BAT: „În prezent, 12% din venituri provin din noile categorii de produse“

06.07.2022, 00:05 Autor: Ioana Matei

♦  Pe piaţa locală, compania BAT a investit peste 500 de milioane de euro în unitatea de producţie din Ploieşti.

„Avem un obiectiv ambiţios: să avem 50 de milioane de consumatori ai noilor produse care nu ard tutunul până în 2030. Iar la final de 2021 am ajuns deja la 18,3 milioane. Doar în primul trimestru al acestui an 1,1 milioane de consumatori au ales produsele noastre alternative la fumat, ceea ce arată că, într-adevăr, oamenii îşi doresc să facă schimbarea şi că identifică în portofoliul nostru produse care funcţionează“, a descris Claire Wisbey, director de comunicare ştiinţifică la BAT, câteva dintre rezultatele relevante pentru obiectivele pe termen lung ale companiei pe care o reprezintă. Ea a vorbit în cadrul celei mai recente ediţii a emisiunii Innovation Hotspot despre misiunea BAT, aceea „de a construi un viitor mai bun reducând impactul afacerii sale asupra sănătăţii, prin găsirea de modalităţi care să îi încurajeze pe fumătorii din toată lumea să aleagă alternative mai puţin riscante pentru fumat“.

Compania a înregistrat rezultate solide de creştere în business, iar cele mai importante sunt pe segmentul acestor noi categorii de produse, care nu ard tutunul: în prezent, 12% din veniturile grupului sunt realizate de noile categorii, în timp ce în 2017 nivelul era de doar 4%. „Dar nu doar în performanţele financiare vedem cu adevărat transformarea“, subliniază Claire Wisbey. Ea lucrează în divizia de Cercetare şi Dezvoltare (R&D), iar una dintre priorităţi este să investească semnificativ în ştiinţă şi în inovaţie continuă, pentru a avea o bază solidă a transformării.“

„Din 2018, compania BAT a investit peste 1,2 miliarde de lire sterline în cercetare şi dezvoltarea noilor categorii de produse. Au, de asemenea, peste 1.500 de specialişti în cercetare şi dezvoltare în întreaga lume. „Produsele pe care consumatorii le au în mâinile lor au fost testate riguros, sunt inovatoare şi îndeplinesc standardele de calitate pe care aceştia o cer. De exemplu, toate produsele noastre trec prin sute de ore de testare înainte de a ajunge la consumator. Aceasta pentru că recunoaştem că inovaţia este cheia. Dar consumatorii trebuie să fie pe primul loc în ceea ce priveşte modul în care testăm produsele. Iar inovaţia pe care o punem la dispoziţia consumatorilor trebuie să fie de calitate, să ofere siguranţă, dar şi satisfacţia pe care aceştia o merită“, a descris Claire Wisbey raţiunea acestor investiţii.

În prezent, BAT a lansat noile tipuri de produse în peste 57 de pieţe din întreaga lume.

În ceea ce priveşte rezultatele din România, la cea de-a 25-a aniversare aici BAT a publicat rezultatele impactului economic al companiei, care arată o contribuţie totală de peste 125 de miliarde de euro în economia locală. „Din perspectiva impactului economic, cât şi a celui social, am investit masiv în fabrica noastră (din Ploieşti N.Red.), care este una dintre cele mai mari din Europa, care produce consumabile pentru glo, produsul nostru care încălzeşte tutunul.  Ceea ce este foarte relevant, în contextul creşterii absorbţiei acestor produse în întreaga Europă“, adaugă ea. BAT a investit peste 500 de milioane de euro în unitatea de producţie din Ploieşti, iar o parte din această investiţie a fost realizată pentru dezvoltarea liniilor de producţie pentru consumabilele din tutun pentru glo, cel mai inovator dispozitiv al companiei pentru încălzirea tutunului. Aceasta este a doua cea mai mare unitate de producţie din Uniunea Europeană şi între primele cinci ale grupului la nivel global. 

BAT este liderul pieţei tutunului în România, cu peste 3.000 de angajaţi şi cu o contribuţie totală de-a lungul timpului de 24 de miliarde de euro la bugetul statului, potrivit informaţiilor communicate de reprezentanţii companiei.

Claire Wisbey ocupă în prezent poziţia de director comunicare ştiinţifică în cadrul BAT. Ea are peste 25 de ani de experienţă în domenii precum cercetare şi farmacologie la nivel naţional şi internaţional şi a colaborat în mod direct cu biroul de coordonare a sistemului de sănătate publică din Marea Britanie şi cu biroul de coordonare a operaţiunii Warp Speed din Statele Unite ale Americii. În cadrul BAT, Claire are ca principale obiective creşterea nivelului de cunoaştere şi înţelegere a produselor cu risc redus dezvoltate de companie, precum şi comunicarea rezultatelor programului extins de cercetare în susţinerea portofoliului noilor categorii de produse pentru reducerea riscurilor asociate fumatului (Tobacco Harm Reduction). În plus, coordonează comunicarea asociată portofoliului extins de produse cu nicotină al companiei.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea BAT