Innovx BCR

InnovX - BCR, un proiect ZF şi BCR. Alexandru Holicov, CEO şi fondator, Adservio: Discutăm o finanţare, ne pregătim să ieşim pe pieţele internaţionale, nu vizăm doar Europa şi SUA

24.05.2021, 00:05 Autor: Adrian Seceleanu

♦ Ionuţ Stanimir, director de marketing şi comunicare, BCR: „Vedem cu toţii că sunt abilităţi astăzi care nu se predau în şcoală dar care sunt disponibile în diverse platforme. În ce fel aceste abilităţi pot fi importate într-un fel de fişă educaţională este o discuţie foarte amplă şi foarte relevantă”

Platforma de management educaţional Adservio din Iaşi, fondată de antreprenorul Alexandru Holicov, se află în discuţii cu investitori pentru o finanţare care să ajute compania să iasă şi pe pieţele internaţionale.

„De anul trecut am fost în discuţii cu investitori, avem şi proiecte europene depuse în această direcţie. 12 ani de zile am muncit pe brânci şi toţi banii pe care i-am încasat i-am reinvestit, de la bănci, prin proiecte europene am digitalizat şcolile. Luăm în calcul o rundă de investiţii dar trebuie să fie o chimie perfectă cu investitorul, să simt că investitorii sunt cei potriviţi pentru că nu banii sunt obiectivul ci acel partener care poate veni lângă tine pentru ca împreună cu know-how-ul lui şi al tău să putem să scalăm compania şi să ajungem acolo unde ne dorim. Anul acesta acesta este obiectivul, dar şi să creştem pe plan local, să ajungem în cât mai multe şcoli şi sperăm să fie o deschidere din ce în ce mai mare din partea Ministerului Educaţiei şi să avem o colaborare, să avem un dialog mai deschis şi concret în a face lucrurile. Ne orientăm pe alte pieţe din Europa, SUA şi chiar zone mai exotice cum ar fi Qatar, Emiratele Arabe Unite, avem şi acolo câteva discuţii” a declarat Alexandru Holicov, CEO şi fondator, Adservio în cadrul emisiunii InnovX - BCR, un proiect ZF şi BCR.

Strategia a fost redesenată şi în contextul intrării companiei în acceleratorul BCR InnovX, a explicat Holicov. „InnovX a fost ca o potrivire perfectă pentru noi, a fost exact ceea ce ne doream, la momentul oportun“.

„ Anul trecut nu am reuşit să facem pasul spre alte pieţe dar anul acesta în al treilea trimestru ne dorim să lansăm platforma Adservio.education. Acesta va fi site-ul global unde orice şcoală, dar nu doar şcoli şi grădiniţe, ci orice entitate care vrea să-şi organizeze învăţarea într-un mod sau altul va putea să intre pe platformă şi să o folosească gratuit pentru o perioadă iar apoi va putea plăti pentru servicii”.

Educaţia este o prioritate strategică pentru BCR, a explicat şi Ionuţ Stanimir, director de marketing şi comunicare, BCR. “Educaţia are legătură cu viitorul mai întâi de toate. Să spunem în ce fel poate fi reparat modul în care noi ne pregătim pentru viitor este o discuţie pentru un summit care să dureze 12 ani. Sunt câteva elemente pe care este clar că ar trebui să le luăm în considerare. Mai întâi de toate ne uităm cu toţii şi vedem că sunt abilităţi astăzi care nu se predau în şcoală dar care sunt disponibile în diverse platforme. În ce fel aceste abilităţi pot fi importate într-un fel de fişă educaţională este o discuţie foarte amplă şi foarte relevantă. Am un exemplu care priveşte chiar compania noastră: dacă astăzi vreau să angajez pe cineva care a făcut un curs online dintre cele foarte serioase de machine learning sau AI sau automatizări / RPA mă duc în piaţă, îl caut, cineva vine cu o certificare, ştiu că este serioasă iar eu consider skillul acela relevant. Dacă eu caut certificarea respectivă la Ministerul Educaţiei nu o găsesc. După cine ar trebui să mă iau - după o platformă certificată care oferă abilităţi de secolul XXI sau după Registrul de cursuri de la Ministerul Educaţiei? Întrebarea este retorică”.

În contextul în care ne aflăm companiile trebuie să acţioneze în ajutorul educaţiei nu să se plângă de generaţiile de absolvenţi, a punctat Stanimir. “În al doilea rând acţiunile noastre au legătură şi cu modul în care companiile dau feedback sistemului educaţional spunându-le în următoarea decadă vom avea nevoie probabil de astfel de calificări. A spune, a ieşi public din postura unei companii şi a spune <<dragă şcoală voi nu ne daţi elevi sau studenţi pregătiţi>> este, trebuie să spun, ceva foarte nepoliticos, şi nepotrivit. Ce trebuie să faci este să te duci în platforma Adservio şi să întrebi: aş putea eu să realizez un curs sau să dau o curricula de educaţie financiară pentru toţi elevii de liceu din România? Şi atunci nu mai vin şi spun este o problemă cu oamenii care nu ştiu să citească un contract sau să se uite la o finanţare potrivită în momentul în care vor să îşi facă o frizerie, o plantaţie de gutui sau eu ştiu ce alte oportunităşi din industria bio.”

De asemenea, a mai spus Stanimir, programa şcolară ar trebui să fie diferită în funcţie de specificul şi potenţialul diferitelor regiuni. “Al treilea lucru despre care îmi place să vorbesc pentru că îl văd. Eu vin dintr-o parte a ţării, din Tulcea, unde nu există mari oportunităţi pentru IT&C sau inginerie cuantică dar există un megapotenţial pentru servicii turistice, agricultură bio, cercetare genetică, biotehnologii, pentru tot ceea ce ţine de valorificarea mediului natural. În momentul acela, să avem aceeaşi curricula şi la Timişoara şi la Tulcea, e ceva ce frizează nebunia. Este un gen de feedback pe care trebuie să-l integrăm.”

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Innovix BCR