Media & Advertising

Adidas da lovitura pe piata americana

11.10.2004, 00:00 10



Adidas-Salomon a anuntat incheierea unui contract de sponsorizare pe 10 ani cu MLS(Major League Soccer). Contractul, in valoare de 100 de milioane de dolari, intareste pozitia de lider a companiei pe piata fotbalului din Statele Unite, scrie Financial Times.



Acordul vine pe fondul competitiei acerbe dintre numarul doi mondial in productia de echipamente sportive si mai marele sau rival, Nike. Ambele companii isi doresc suprematia in lumea fotbalului, cea mai importanta piata atat din punct de vedere al veniturilor, cat si din punct de vedere al imaginii.



Acest contract este la fel de important si pentru Liga Americana de Fotbal, care incearca de noua ani sa popularizeze in Statele Unite un joc care se vinde destul de greu pentru majoritatea americanilor. Adidas va avea dreptul exclusiv de a furniza echipament pentru echipele din MLS, incepand cu anul viitor, cand aceasta se va extinde de la zece la douasprezece echipe. Compania germana va furniza deasemenea mingile de joc, va avea panouri publicitare pe marginea terenului si va fi singura marca de echipamente sportive care va aparea in clipurile publicitare din timpul meciurilor. In plus, Adidas va fi singura marca sportiva promovata in timpul transmisiunii in Statele Unite a meciurilor de la Cupa Mondiala din Germania din 2006. Desi nu a fost data publicitatii valoarea exacta a contractului, suma vehiculata depaseste 100 de milioane de dolari.



Erich Stamminger, directorul executiv al Adidas America a declarat ca piata americana este, din punctul de vedere al companiei, una dintre cele mai importante, avand o rata de crestere foarte ridicata. Fotbalul avea 17,6 milioane de practicanti in Statele Unite in 2002, fata de 15,4 milioane, cati existau in 1987, precizeaza un raport al Asociatiei Nationale a Jucatorilor de Fotbal din SUA. Dintre acestia, 70% au varsta sub 18 ani, fotbalul devenind o componenta importanta a programei sportive pentru scolile suburbane. In plus, o mare parte din populatia hispanica practica fotbalul. Totusi, Major League Soccer reuseste cu greu sa transforme popularitatea pe care fotbalul o are in randul practicantilor lui, intr-un numar ridicat de spectatori care sa asiste la meciuri, desi a depasit problemele aparute in primii ani de existenta.



Mutarea agresiva a celor de la Adidas este o dovada in plus a polarizarii crescande din industria echipamentelor sportive. Ca si in alte sporturi, vanzarea de ghete, imbracaminte si echipamente pentru fotbal a devenit, in mare, o cursa in doi intre Adidas sI Nike. Ambele companii incearca sa atraga atentia clientilor prin incheierea de contracte cat mai extravagante. Nike este in al treilea an al unui contract de 300 de milioane de lire sterline(535 de miloane de dolari) cu Manchester United, avand semnat un acord similar cu natioanala de fotbal a Braziliei. Adidas sI-a prelungit in acest an contractele cu Real Madrid sI starul englez David Beckham. Acum, ei pretind ca sunt numarul unu pe piata fotbalului din Statele Unite, cu o cota de piata de aproximativ 50%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO