Media & Advertising

Alexandra Olteanu, Initiative: Campania de promovare a unui brand trebuie amplificată în media pentru a avea rezultate maxime

Alexandra Olteanu, Initiative: Campania de promovare a...

Autor: Cristina Bellu

26.10.2017, 15:09 261

Tot mai multe branduri îşi construiesc strategiile şi campaniile de promovare în jurul unor influenţatori pe care îi consideră relevanţi pentru targetul lor, însă de multe ori mesajele acestora rămân limitate la nişa respectivă şi la canalele administrate de influencer sau de brand, este de părere Alexandra Olteanu, managing director al agenţiei de media Initiative.

„Pentru a maximiza rezultatele unei astfel de campanii este recomandată amplificarea ei în media, care trebuie să aibă la  bază un efort de înţelegere complexă a mindsetului consumatorului şi a impactului pe care îl au influenţatorii cheie în relaţia lui cu acel brand”, spune Alexandra Olteanu.

Jumătate dintre românii din mediul urban ţin cont de părerile şi recomandările unor influenţatori, înainte de a achiziţiona un produs sau serviciu, fie că este vorba despre familie şi prieteni, profesionişti, jurnalişti, bloggeri/vloggeri sau vedete.

Astfel, principalele canale pe care românii din mediul urban le folosesc zilnic sunt reţelele sociale (accesate de 80% dintre aceştia), TV-ul (74%), radioul (55%), publicaţiile online (45%), forumurile (20%), ziarele (19%), blogurile (18%), revistele (15%) şi vlogurile (11%), potrivit datelor unui studiu pe care agenţia Initiative l-a realizat, în parteneriat cu iSense Solutions la nivel urban, care urmăreşte impactul influenţatorilor cheie în diverse categorii de consum.

Tinerii de 16-24 de ani urmăresc mai mult decât celelalte categorii de vârstă reţelele sociale (90%) şi vlogurile (27%), în timp ce românii de 45-54 de ani consumă mai mult decât ceilalţi TV (89%) şi radio (61%).

Indiferent de sursele pe care le-au folosit, românii din mediul urban s-au informat în ultimul an în special despre următoarele categorii de produse şi servicii: tehnologie (78%), mâncare şi reţete culinare (72%), vacanţe şi călătorii (68%), produse de casă şi decoraţiuni (62%), sănătate (55%), produse de îngrijire pentru femei (53%), auto (52%), produse/servicii financiare (48%).

„Este important de urmărit cum variază relevanţa diferitelor tipuri de influenţatori în funcţie de fiecare categorie de vârstă pentru că astfel putem obţine insight-uri esenţiale pentru poziţionarea unui brand. Spre exemplu, bloggerii şi vloggerii sunt mult mai populari în rândul tinerilor de până în 24 de ani, în timp ce adulţii de peste 45 de ani au mai multă încredere în specialişti. Iar word of mouth-ul (părerile familiei/prietenilor/colegilor) continuă să fie foarte important, indiferent de vârstă, pentru toate categoriile de produse şi servicii”, completează Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

Astfel, în cazul produselor de îngrijire personală pentru femei, cosmeticelor şi articolelor de îmbrăcăminte, principalii influenţatori de care ţin cont consumatorii sunt: familia/prietenii/colegii (67%), profesioniştii (53%), bloggerii/vloggerii (29%), jurnaliştii (27%) şi vedetele (22%). Studiul confirmă că bloggerii/vloggerii/instagrammerii sunt mai relevanţi pentru tinerii de până în 24 de ani (55%), fiind al doilea factor influenţator după familie şi prieteni.
În ceea ce priveşte produsele şi serviciile financiare, specialiştii în domeniu sunt cei mai importanţi influenţatori pentru toate categoriile de vârstă (73% din total), urmaţi de familie/prieteni/colegi (50%), jurnalişti (28%), bloggeri/vloggeri (12%) şi vedete (8%).

Un alt domeniu în care specialiştii au cea mai mare influenţă (75%) la achiziţia unui produs sau serviciu pentru toate categoriile de vârstă este sănătatea, clasamentul fiind continuat de familie/prieteni/colegi (52%), jurnalişti (24%), bloggeri/vloggeri (14%) şi vedete (11%).

Pentru produsele şi serviciile din domeniul auto, 69% dintre românii din mediul urban ţin cont de recomandările profesioniştilor, 59% merg pe mâna familiei/prietenilor, 27% iau în considerare ce spun jurnaliştii, 18% – bloggerii/vloggerii şi 11% – vedetele. Astfel, tinerii ţin seama mai mult de familie sau prieteni în această categorie (59% - 16-24 de ani, 65% - 25-34 de ani) şi chiar de blogger/vloggeri (25% - 16-24 de ani), în timp ce adulţii de peste 35 de ani au mai multă încredere în specialişti (74% - 35-44 de ani, 77% - 45-54 de ani).

Familia şi prietenii sunt principalii influenţatori când vine vorba de mâncare şi reţete culinare (67%), însă românii ţin cont şi de sfaturile profesioniştilor (59%), bloggerilor/vloggerilor (28%), vedetelor (24%) şi jurnaliştilor (21%). Pentru tinerii de 16-24 de ani contează mai mult decât pentru ceilalţi bloggerii/vloggerii (38%) şi vedetele (34%), în timp ce adulţii peste 45 de ani merg mai mult pe mâna specialiştilor (67%).

În cazul produselor şi serviciilor din IT&C, 63% dintre românii din mediul urban sunt influenţaţi de părerile profesioniştilor, 57% - de familie/prieteni/colegi, 26% - de jurnalişti, 25% - de bloggeri/vloggeri, 13% - de celebrităţi.

Când vine vorba de vacanţe şi călătorii, românii se iau după familie, prieteni şi colegi (68%). Mai puţin importante sunt recomandările profesioniştilor (43%), jurnaliştilor (32%), bloggerilor/vloggerilor (27%) şi vedetelor (16%). Profesioniştii (25%) şi jurnaliştii (25%) sunt mult mai puţin relevanţi pentru tinerii de 16-24 de ani, care ascultă mai degrabă părerile bloggerilor/vloggerilor (33%).

În cazul produselor pentru casă şi decoraţiunilor, tot familia, prietenii şi colegii conduc clasamentul influenţatorilor (59%), urmaţi îndeaproape de profesionişti (52%), în timp ce bloggerii/vloggerii sunt importanţi pentru 23% dintre consumatori, jurnaliştii – pentru 22%, iar vedetele – pentru 14%.

Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions şi a constat în 2.400 de evaluări pe un eşantion reprezentativ la nivel urban  cu vârsta între 16-54 de ani, utilizatori de internet. Datele au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro, în luna octombrie 2017, şi sunt reprezentative pentru mediul urban..
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO