„Pot să spun din perspectivă subiectivă că imaginea României nu este foarte bună văzută din afară. Trebuie să definim în primul rând cine suntem. Trebuie să avem o poziţionare clară“, a spus Radu Florescu, CEO al grupului Saatchi & Saatchi România, la evenimentul „Ziua Publicităţii“, organizat de IAA în parteneriat cu ZF şi cu sprijinul Rompetrol.
România nu are un brand de ţară şi nu şi-a definit o strategie de promovare, acesta fiind motivul pentru care nu a reuşit să se impună cu o imagine convingătoare peste graniţă. „La ora actuală, brandul României în lume e făcut de Simona Halep şi de DNA. Întrebarea mea este cine se ocupă de problema mare? Cine este «agenţia» care ar trebui să se ocupe de această campanie a brandului de ţară. Nimeni nu a reuşit să facă o campanie“, spune Bogdan Naumovici, managing partner al agenţiei 23 Communication Ideas, parte a grupului Leo Burnett.
Antreprenorul Jean Valvis, proprietarul brandului de apă minerală Aqua Carpatica şi al vinurilor Sâmbureşti, este de părere că România ar trebui să îşi găsească un produs fanion pe care să îl promoveze. El dă exemplul vinurilor roşii de România care nu sunt cu nimic mai prejos decât vinurile de Bordeaux.