• Leu / EUR4.9615
  • Leu / GBP5.7558
  • Leu / USD4.6393
Media & Advertising

„Brandul României în lume e făcut de Simona Halep şi DNA“

„Brandul României în lume e făcut de Simona Halep şi DNA“

Perfomanţele jucătoarei de tenis Simona Halep au atras atenţia presei internaţionale

Autor: Cristina Roşca

30.10.2014, 00:07 2847
România a cheltuit anul trecut peste 8 mil. euro pentru promovarea României, însă imaginea ţării peste graniţe nu este una pozitivă.

„Pot să spun din perspectivă su­biec­tivă că imaginea României nu este foarte bună văzută din afară. Tre­bu­ie să definim în primul rând cine sun­tem. Trebuie să avem o pozi­ţio­na­re clară“, a spus Radu Florescu, CEO al grupului Saatchi & Saatchi Ro­mânia, la evenimentul „Ziua Publi­­ci­tăţii“, organizat de IAA în parteneriat cu ZF şi cu sprijinul Rompe­trol.

România nu are un brand de ţară şi nu şi-a definit o strategie de promovare, acesta fiind motivul pentru care nu a reuşit să se impună cu o imagine convingătoare peste gra­niţă. „La ora actuală, brandul României în lume e făcut de Simona Halep şi de DNA. Întrebarea mea este cine se ocupă de problema mare? Cine este «agenţia» care ar trebui să se ocupe de această campanie a brandului de ţară. Ni­meni nu a reuşit să facă o campanie“, spune Bogdan Nau­movici, managing part­ner al agenţiei 23 Communi­ca­tion Ideas, parte a grupului Leo Burnett.

Antreprenorul Jean Valvis, proprietarul brandului de apă minerală Aqua Carpatica şi al vinurilor Sâm­bureşti, este de părere că România ar trebui să îşi găsească un produs fani­on pe care să îl promoveze. El dă exemplul vinurilor roşii de România care nu sunt cu nimic mai prejos decât vinurile de Bordeaux.

AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - ieri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.9615
Diferență: -0,0363
Ieri: 4.9633
Azi: 4.6393
Diferență: 0,6378
Ieri: 4.6099
Azi: 5.7558
Diferență: -0,4015
Ieri: 5.7790
Azi: 5.1136
Diferență: 0,438
Ieri: 5.0913