Media & Advertising

„Brandul României în lume e făcut de Simona Halep şi DNA“

Perfomanţele jucătoarei de tenis Simona Halep au atras atenţia presei internaţionale

Perfomanţele jucătoarei de tenis Simona Halep au atras atenţia presei internaţionale

Autor: Cristina Roşca

30.10.2014, 00:07 2852
România a cheltuit anul trecut peste 8 mil. euro pentru promovarea României, însă imaginea ţării peste graniţe nu este una pozitivă.

„Pot să spun din perspectivă su­biec­tivă că imaginea României nu este foarte bună văzută din afară. Tre­bu­ie să definim în primul rând cine sun­tem. Trebuie să avem o pozi­ţio­na­re clară“, a spus Radu Florescu, CEO al grupului Saatchi & Saatchi Ro­mânia, la evenimentul „Ziua Publi­­ci­tăţii“, organizat de IAA în parteneriat cu ZF şi cu sprijinul Rompe­trol.

România nu are un brand de ţară şi nu şi-a definit o strategie de promovare, acesta fiind motivul pentru care nu a reuşit să se impună cu o imagine convingătoare peste gra­niţă. „La ora actuală, brandul României în lume e făcut de Simona Halep şi de DNA. Întrebarea mea este cine se ocupă de problema mare? Cine este «agenţia» care ar trebui să se ocupe de această campanie a brandului de ţară. Ni­meni nu a reuşit să facă o campanie“, spune Bogdan Nau­movici, managing part­ner al agenţiei 23 Communi­ca­tion Ideas, parte a grupului Leo Burnett.

Antreprenorul Jean Valvis, proprietarul brandului de apă minerală Aqua Carpatica şi al vinurilor Sâm­bureşti, este de părere că România ar trebui să îşi găsească un produs fani­on pe care să îl promoveze. El dă exemplul vinurilor roşii de România care nu sunt cu nimic mai prejos decât vinurile de Bordeaux.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO