Media & Advertising

Brandurile pentru tineret se indreapta si spre cei trecuti de prima tinerete

27.10.2006, 16:39 16

Sony incearca sa convinga consumatorii ca Playstation nu este adresat numai tinerilor, avand multe functii care ar putea fi pe plac si celor care nu mai sunt interesati de jocuri.
Una dintre cele mai vechi institutii de arta din Marea Britanie, Muzeul Victoria & Albert din Londra, a expus recent o statuie inovativa. Aceasta isi va schimba culoarea si va emite diferite sunete in functie de miscarile celor care o privesc, scrie International Herald Tribune.
Creata de un artist care a folosit tehnologia 3D, membru al formatiei Massive Attack, sculptura a fost lansata ca urmare a unei colaborari intre muzeu si Playstation, divizie a companiei Sony.
Este unul dintre parteneriatele neobisnuite dintre Sony Computer Entertainment Europe si institutiile de arta ale Marii Britanii, printre care Opera Nationala Engleza, Sadler's Wells si Institutul Britanic de Film. In fiecare caz, Sony a lucrat cu institutia pentru a crea noi opere de arta cu care oamenii sa interactioneze in interiorul galeriei sau prin intermediul Internetului, prin conexiunea Playstation 2 sau pe site-ul Playstation. Operele de arta intentioneaza sa largeasca portofoliul de clienti ai Playstation de la tinerii orientati catre jocuri la crearea unui brand al divertismentului de masa care sa atraga si consumatorii mai in varsta.
Brandurile pentru tineret au prosperat in ultimii 20 de ani odata cu cresterea influentei si cu puterea de cumparare a persoanelor cu varste intre 16 si 24 de ani. Acum, cu toate acestea, populatia care imbatraneste devine o provocare pentru astfel de branduri.
"Pana acum am asociat brandul cu activitati precum muzica, fotbalul skateboardingul sau concursurile de break dance, o abordare care a devenit acum tipica pentru oricare brand adresat tinerilor", spune Carl Christopher, manager de sponsorizare al brandului Playstation.
"Problema marketingului pentru tineri este cultivarea unui sens al exclusivitatii.
Credem ca acum suntem destul de extinsi ca brand pentru a incuraja o arie mai larga de oameni, in special consumatori in varsta, sa ne recunoasca ca pe un brand bazat pe divertisment, care vrea sa absoarba cultura si care nu se refera strict la jocurile pe calculator", a continuat el.
Tinta nu este deci incurajarea iubitorilor de arta de varsta medie sa isi incerce indemanarea de a impusca in jocuri precum "Grand Theft Auto: Vice City". In loc de asta, Sony isi propune sa sublinieze si alte functii ale Playstation, precum muzica sau aplicatiile interactive pe Internet. Spre exemplu, in decembrie, Playstation va gazdui transmisiunea live a concertului "La Boheme" al Operei Nationale Engleze alaturi de blogurile cantaretilor de opera.
Alte branduri care s-au axat in mod traditional pe cultura tanara si pe tinerete in campaniile lor publicitare, precum L'Oreal si Levi's, au modificat strategiile de marketing pentru a tinti spre o arie de varsta mai extinsa.
Reclamele recente prezinta oameni in varsta in locul adolescentilor sau al modelelor de douazeci si ceva de ani vazute de obicei in campaniile publicitare.
"Multi dintre oamenii care imbatranesc se simt ignorati de mesajele de marketing si comunicatii", spune Alisa Ogilvie, director al Heyday, o organizatie lansata recent in Marea Britanie care se ocupa de persoanele care ajung la varsta pensionarii.
"Cu toate acestea, consumatorii mai batrani sunt cei care domina pe piata, atat numeric cat si in privinta puterii de cumparare", spune ea.
Ogilvie este multumita de revenirea persoanelor in varsta in spoturile publicitare, dar considera ca acest lucru nu este de ajuns. "Oamenii nu se mai definesc dupa varsta, ci dupa atitudinea pe care o afiseaza. Cheia este sa gasim alta metoda de a vorbi unei categorii mai largi de varste, afland mai multe despre stilul lor de viata si despre aspiratiile lor", spune ea.
Alt brand pentru jocuri, Nintendo, a recunoscut aceasta nevoie si ruleaza in prezent o promotie nationala impreuna cu Heyday pentru consumatorii de 35 de ani sau mai mult, menita sa lanseze jocurile de "antrenament al mintii" destinate dezvoltarii agilitatii mentale si a memoriei.
Cu toate acestea, brandurile pentru tineret se confrunta cu provocari atunci cand vor sa se extinda in acest fel. Jasmine Montgomory, director general adjunct al firmei de consultanta pentru branduri, Future Brand, spune ca "brandurile pentru tineret sunt adesea asociate cu tactici suberversive cum ar fi comunicatiile referitoare la virusi si activitati ce nu apartin de domeniul public.
Cand sunt vazute in cadrul domeniului public, risca sa isi piarda credibilitatea din partea audientei principale.
"Complexul Peter Pan este un alt pericol. De indata ce brandul este vazut ca unul adult, s-ar putea gasi consumatori care sa nu il mai gaseasca interesant", spune ea.
Christopher de la Playstation a subliniat rapid ca toate acestea nu se refera la abandonarea marketingului pentru tineret.
"Vom continua strategiile de marketing adresate tineretului impreuna cu aceste strategii noi. Provocarea este sa continuam sa facem lucruri care sunt noi si proaspete."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO