♦ "Cel mai popular business", materialul de pe coperta Business Magazin din această săptămană, prezintă o amplă analiză referitoare la formidabilele marje de profit care-i aduc cafenelei titlul de cea mai profitabilă investiţie din domeniul HoReCa, pentru a doua oară în istoria locală a capitalismului. Piaţa cafelei în Romania este estimată la circa 435 milioane euro în 2016, o valoare în creştere faţă de anii anteriori, determinată de o putere de cumpărare mai mare a populaţiei, de eliminarea accizei în 2016 şi de dezvoltarea lanţurilor de cafenele în ultimii ani. Întrucat consumul de cafea este cu 60% mai mic decat media UE, perspectivele sunt optimiste. Cum s-a schimbat piaţa într-un deceniu şi cine sunt noii artizani ai cafelelor consumate de romani?
♦ Ioan Coca şi Marius Hanganu au înfiinţat acum mai bine de 11 ani Tremend, o companie specializată în consultanţă şi soluţii software. Anul trecut, firma a intrat în topul Deloitte Fast 50 graţie unei creşteri de aproape 400% a cifrei de afaceri în ultimii patru ani. Pentru 2017, planurile celor doi manageri includ investiţii atat în oameni, cat şi în noi tehnologii, arată un material din această săptămană din Business Magazin.
♦ Operaţiuni moderne de tip buy back (răscumpărări anticipate), bond exchange (preschimbare de titluri) sau derivate pentru hedging sunt cateva dintre obiectivele Trezoreriei Statului. Tergiversate ani la rand, planurile ar putea prinde contur în viitorul apropiat, după planul platformei electronice de tranzacţionare a titlurilor pe piaţa secundară sau lansarea titlurilor de stat pentru populaţie, titluri care au prins la popor anul trecut, arată un articol din revista Business Magazin.