Media & Advertising

Ce puteţi citi în numărul din această săptămână al revistei Business Magazin

Ce puteţi citi în numărul din această săptămână...

Autor: Ioana Mihai-Andrei

08.05.2017, 00:05 93

► „It’s all about coincidences”- povestea celui care conduce un business de 2,4 miliarde în România, materialul de pe coperta Business Magazin din această săptămână, îl prezintă pe al 59-lea invitat al evenimentului Meet the CEO. Branislav Bibic este de jumătate de an director general al Philip Morris România şi principalul lui scop este să îi convingă pe fumătorii de pe piaţa locală să aleagă produsele cu risc redus, deşi să auzi despre ambiţia unui viitor fără fum de tutun nu este un lucru la care te aştepţi într-o discuţie cu cel care conduce afacerile locale ale liderului global în industria tutunului. Philip Morris International (PMI) este prezentă pe piaţa locală prin două entităţi juridice: Philip Morris Trading S.R.L. şi Philip Morris Româia S.R.L. Acestea au înregistrat în 2015, cel mai recent an pentru care există informaţii publice disponibile, venituri cumulate de aproximativ 2,4 miliarde de lei şi un profit net de circa 50 de milioane de lei peste 800 de angajaţi lucrează în cele două companii. Philip Morris, care are în portofoliu mărci ca Marlboro şi L&M, ocupă locul trei într-o piaţă estimată de Business Magazin la 3,5 miliarde de euro, după multinaţionala britanică British American Tobacco, cu afaceri cumulate de 1,65 mld. euro în 2015, şi Japan Tobacco International, cu afaceri de 879 de milioane de euro în 2015. Industria este al doilea cel mai mare contributor la bugetul de stat şi printre cele mai importante în ceea ce priveşte exporturile, care au crescut de aproape zece ori în ultimul deceniu.

► După obţinerea în 2016 a unor cifre superioare celor de anul precedent, grupul BMW intenţionează să lanseze o ofensivă puternică în următorii ani, pregătind nu mai puţin de 40 de lansări până la sfârşitul lui 2018, arată un articol din Business Magazin.

► În Amsterdam au apărut o mulţime platforme online care folosesc modelul de sharing economy, iar autorităţile încurajează cetăţenii să fie mai deschişi şi să împărtăşească bu­nuri şi experienţe. Amster­damul demonstrează cum sha­ring economy este mai mult decât Uber sau AirBnB, arată un articol din această săptă­mână din revista Business Ma­gazin.